hirdetés
2009-03-02 14:21:51 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Két új győztest ünnepeltek a szuperkrosszban Indianapolisban. A szuperkrossz vb-n az ausztrál Chad Reed bebizonyította, hogy igenis képes legyőzni James Stewartot. Míg a Keleti-parti Lites bajnokságban Austin Stroupe mutatta meg, hogy képes a győzelemre.

hirdetés
Ismét döntetlen
Az elmúlt hét hétben minden jel arra mutatott, hogy a yamahás James Stewarttal nem bír a suzukis Reed. Stewart zsinórban hétszer diadalmaskodott, Reed hétszer csak második lett, aminek révén Stewart a szezonnyitón elszenvedett balesete után felzárkózott az összetettben és át is vette a tabella első helyét. Stewart egyértelműen megállíthatatlannak tűnt és ő látszódott a bajnokság első számú esélyesének. Ezek a vélemények azonban az elmúlt szombaton érvényűket vesztették. Két okból is. Stewartról megint bebizonyosodott, hogy egyáltalán nem megbízható, míg Reed megmutatta, hogy nagyon gyors tud lenni és nagyon nagy hiba volt leírni őt akkor, amikor Stewart menetelt.


James Stewart és Chad Reed

Reed, aki rendre a 16-szoros amerikai bajnok Ricky Carmichaellel edz, az elmúlt szombaton az idei szezon legizgalmasabb versenyén tudta legyőzni Stewartot. A 27 éves ausztrál ezzel a 35 yamahás diadala után – 2002 és 2008 között végig yamaházott - begyűjtötte az első suzukis sikerét. A Suzuki 2007 után nyert ismét. Két éve Carmichael vitte sikerre még a Suzukit.

Reednek nagyon kellett ez a siker. Hiszen az első nyolc futamon egyszer sem tudott győzni, ez pedig a karrierje leghosszabb nyeretlenségi szériája volt. Míg Stewartnak jelezte, hogy a bajnokság igenis kétesélyes. Pedig az edzéseken és az előfutamokban még nagyon úgy tűnt, hogy Stewart megint menetelni fog. Az edzésen Stewart volt az egyedüli, aki 49 másodperc alatti köridőre volt képes. Stewart 1 másodperccel gyorsabb volt Reednél. Akit az előfutamában is legyőzött Stewart. A verseny – amelyet az új Lucas Oil Stadionban több mint 61 ezer néző látott! – azonban egészen más volt. Reed idén először fantasztikusan kapta el startot, majd a Stewart elleni párbajt többször is megnyerte. Reed már az elején hatalmas iramot diktált az élen, Stewart viszont nagyon hamar hátrányba került. Az első körben volt egy kisebb csatája a szintén gyári suzukis Mike Alessivel, majd miután megelőzte őt, a 2. körben elcsúszott Stewart. Aki így megint visszaesett a 3. helyre a hondás Kevin Windham mögé. Stewart az 5. körben vette vissza a 2. helyet, míg a 13. körben befogta Reedet és az első helyet is megszerezte. Reed azonban nem hagyta magát. Folyamatosan nyomás alatt tartotta a legnagyobb riválisát, aki a 16. körben másodszorra is elesett! Ezt követően Reed elhúzott, Stewart pedig már képtelen volt utolérni a háromszoros amerikai bajnokot. Reed 2.124 másodperc előnnyel nyert. Azaz az összetettben Reed befogta Stewartot és két hét után ismét egyenlő pontszámmal állnak a tabella legelején.

Alessi, Grant
A gyári Suzuki csapat nem csak Reeddel, hanem Mike Alessivel is elégedett lehetett. Alessi idén ugyan többször elhozta már a rajtot, de éremre egyszer sem volt képes. Az első nyolc futamon négy 11., két 9., és egy-egy 7. illetve 6. helyet tudott megszerezni. Indianapolisban, ahol a pályát Mike LaRocco tervezte meg, azonban harmadik lett.


Mike Alessi

Az évadnyitó nyertese, a yamahás Joshua Grant is elégedett lehet. Grantnek nem ment a legutóbbi két viadalon: San Diegóban kiesett, míg Atlantában csak a 13. helyen zárt. Indianapolisban viszont egy rosszabb start után a 4. helyig tudott előrejönni.

Windham, Lawrence
A hondás Kevin Windham és a yamahás Jason Lawrence számára nagyon rossz emlék marad Indianapolis. Windham sokáig olyan jól motorozott, mint a 3. fordulóban január 17-én Anaheimben. És úgy tűnt, hogy meg is szerzi az idei második érmét, második harmadik helyét. Windham tíz körön át magabiztosan tartotta a 3. helyet, de a 16. körben elszakadt a lánca, amiért ki kellett állnia.


Kevin Windham

A tavalyi Nyugati-parti Lites bajnok Lawrence az első 450-es versenyére készült, amely nagyon biztatóan indult a számára. Az edzésen jobb volt, mint Alessi, Grant és Windham, és a nagyon előkelő 5. időt motorozta meg. A szuperkrossz fenegyereke azonban nem tudott bemutatkozni a vb-n, hiszen gyomorbántalmak miatt nem tudta folytatni a versenyt.

Belügy
Amíg a szuperkrossz vb Stewart és Reed belügye, addig a Keleti-parti Lites bajnokság a Kawasaki, pontosabban a gyári támogatott Monster Energy Pro Circuit csapat belügye. Az első két futamon ugyebár a francia Christophe Pourcel nyert, míg most szombaton a csapattársa, az amerikai Stroupe volt a legjobb. A Kawasaki ráadásul Indianapolisban idén először duplázott is, hiszen Pourcel lett a második.

Pedig az előfutamokban gondjaik voltak a kawásoknak. Az 1. előfutamban Stroupe csak az 5., a 2. előfutamban Pourcel csak a 4. helyen zárt. A versenyen, amelyet újra kellett rajtoltatni egy tömegbukás miatt, viszont már más volt a forgatókönyv. Pourcel megpróbált ellépni, de a nyomában szorosan ott loholt Stroupe is. Aki a 3. körben előzte meg a korábbi MX2-es világbajnokot. Pourcel ezt követően nem tudta tartani csapattársa iramát. Stroupe végül 1.049 másodperc előnnyel nyert. Stroupe számára létfontosságú volt a győzelem. Amíg Pourcel két győzelemmel kezdte az idényt, addig ő sokszor hibázott és csak egy-egy 4. és 7. helyre volt képes. Az indianapolisi győzelmével azonban az összetettben feljött a harmadik helyre és a sikerével jelezte Pourcelnek, hogy ő még igenis bajnok akar lenni.

A Kawasaki duónak azonban oda kell figyelnie a suzukis Nico Izzire is. Izzi ugyan még nem nyert, de nagyon kiegyensúlyozott. Indianapolisban nem sikerült a startja, de a 3. helyre fel tudott zárkózni. Azaz Izzi idén mindig dobogóra tudott állni.
Címkék:  ama , szuperkrossz , indianapolis




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár