hirdetés
2008-07-09 13:35:01 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Beszámoló az Alpok-Adria Bajnokság harmadik, brno-i futamáról, a Full-Gas Racing Team szemével.

hirdetés


Az Alapok-Adria harmadik futamát három jellegzetesség tette emlékezetessé. Ezek közül számunkra a legszomorúbb a vérszegény magyar részvétel volt, másodiknak említhetjük a pálya teljes felületének új burkolatát, nem utolsó sorban pedig az egyre magasabb színvonalat.

Kezdjük az elsővel. Összesen négy hazánk fia állt rajthoz ezen a hétvégén, ami mióta Alpok-Adria bajnokság létezik, még nem fordult elő. 125 GP kategóriában Győrfi Alen a cseh fejlesztésű FGR motort hozta be a kilencedik helyre. Sebestyén Peti Assenből érkezve saját Hondáján (érdekesség, hogy Alen édesapja szereli) a hetedik pozícióig jutott. Superstock 1000-ben Bezzeg István volt Kispataki Viktor egyetlen magyar kihívója. Németh távozása után Viktor egyelőre egyedül viszi tovább a Full-Gas zászlaját. Adorján Tomi - csapatunk tagja - a Hungaroringen rendezett GSX-R Kupa miatt maradt távol.



A brünni pálya, ahol nem véletlenül rendeznek MotoGP és Superbike VB futamot is, Európa egyik legszebb, és legszínvonalasabb versenypályája. Egyedül az aszfalt minőségével voltak problémák. Jól tapadt, viszont voltak nemkívánatos bukkanók, repedések. A csehek költséget nem kímélve az egész pályára ráhúztak egy új, különleges réteget. Nem tudjuk milyen eljárással készült, de rettentően sima, nagyon homogén, semmi érdesség nem fedezhető fel rajta. Első ránézésre fel is merült a kérdés, vajon vízen, esőben, hogy lehet majd itt motorozni. Szárazon is ért minket meglepetés bőven. A tavalyi világbajnokságon bevált gumival indított a Full-Gas Team, ami kb. hat kör alatt úgy szétfoszlott, hogy nem hittünk a szemünknek. Viktor megpróbált egy másik keveréket, ami három kör alatt adta meg magát, úgyhogy legalább azt tudtuk, milyen irányba kell elmozdulni. A lengyel és cseh versenyzők viszont már megfelelő gumikkal köröztek. Történt ugyanis, hogy a rendezők külön levélben felhívták az Alpok-Adria versenyzők figyelmét arra, hogy csak csütörtök reggel lehet a pálya depó területére belépni. Ezzel ellentétben, ők már egy hete (talán a cseh és lengyel bajnokságok pályanapjain) motoroztak Brno-ban, nem kevés előnyre téve szert.



Harmadik fontos megállapításunk ez évre az Alpok-Adria futamok komoly színvonal emelkedése. A magyarokat kivéve a többi nemzet úgy látszik egyre komolyabban veszi Európa legnagyobb (a résztvevők számát tekintve) regionális bajnokságát. Ennyi kamiont ebben a bajnokságban még nem láttunk. Az egyes kanyar mellett levő - általában lezárt depót - is kinyitották. Zsúfolásig meg is telt, márpedig ilyet csak a világbajnokság alkalmával láttam.
 
A Superstock 1000 kategóriára rányomja bélyegét a Superbike. A cseh és lengyel versenyzők mindkét kategóriában indulnak, sőt bizonyos bajnokságokban ugyanazon géppel. Nemcsak nekünk, másnak sem tetszett a dolog, így a lengyelek értékelés nélkül állhattak csak rajthoz. Aki benne van a sportban egyből felfedezi a nem széria első-hátsó féktárcsákat, főfék-munkahengereket, telemetria részegységeket, stb… Nem értem, hogy ezeket a gépátvevők mért nem látják, hiszen a fél mezőnyt megóvni nem lehet.



Amíg Magyarországon a motorversenyzők állandó forrás, illetve szponzor hiánnyal küzdenek, úgy néz ki, hogy északi szomszédainknál, beleértve a szlovákokat is, ez nem így van. Egyre több versenyző jelenik meg egyre komolyabb technikával.

De nézzük a versenyt, hogy is szerepeltünk:

Viktor az időmérő edzésen - megfutva eddigi legjobb brno-i köridejét - a 10. helyre kvalifikálta magát. „Kvalis” gumik hiányában, ez egyáltalán nem rossz eredmény, főleg ha azt nézzük, hogy a lemaradás a harmadik helytől 0,5 másodperc.


 
A verseny aztán nagy csatát hozott. Meklau meggyőző fölénnyel nyert. A versenyen kívül induló Szkopek és Wiczynski - egymással külön versenyt vívva - négy másodperccel az üldöző boly előtt motoroztak. Heten próbálták meg a futam 2. és 3. helyét megcsípni. A négy cseh: Cihák, Cermak, Noss, Prager alakulat, Viktor , az olasz Tonini és a szerb (Meklau pátfogoltja) Milovanovic próbálta legyőzni egymást. Viktor küzdött, jó időket motorozott, a 4 -7. helyeken is volt, majd az utolsó körben egy hajrát kivágva Cihák mögött 2 tizeddel ötödik lett. Andi mögött a dobogót Tonini és Prager foglalta el. A másik magyar, Bezzegh István a kitűnő 11., Alpok-Adria értékelésben a 9. helyezést értre el.

Viktor - aki háromszor volt Alpok-Adria Bajnok – megkezdte a felzárkózást, és egyenlő pontszámmal Toninnal és Camlekkel a 3. helyen áll 27 ponttal. A 33 pontos Prager is befogható, viszont Meklau 70 pontos elsősége már behozhatatlannak tűnik. Reális cél a dobogó megszerzése, bár ebben a mezőnyben ez is kemény küzdelmek árán fog csak sikerülni.




Kispataki Viktor:


„Az időeredményemmel elégedett vagyok. Legjobb köridőm és az átlagom is jobb volt, mint Balázs tavalyi világbajnoki pontot hozó kitűnő eredménye. Átlagban körönként több mint két másodpercet gyorsultam, a pálya az új aszfalttal nem lett gyorsabb, a tavalyi eredményeiket épphogy elérték a többiek. A helyezésemmel már nem vagyok elégedett, meglehetett volna a dobogó is. A futóművem most jó, motorerőben fejlesztünk tovább. Még több motorozás, és edzés következik, mert ellenfeleim mind indulnak vagy a nagyon erős olasz bajnokságban, vagy a nem kevésbé erős IDM-ben is.”


Szöveg: Szabó (Bregyó) János

Képek: Mike Tamás





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár