hirdetés
2009-01-16 12:08:46 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Felemásan záródott az 1. Africa Race, amelyet ellen-Dakarnak is hívnak. Egyfelől sikeres volt a verseny, hiszen a rengeteg probléma ellenére a háromszoros Dakar-győztes Hubert Auriol mégis meg tudta rendezni a viadalt. Másrészről csalódás is volt a verseny a nagyon kevés induló miatt. Mindössze 8 motoros nevezett be, akik közül a 36 éves spanyol Juan Manuel Pellicer óriási fölénnyel diadalmaskodott.

hirdetés
Volt verseny
    Tavaly ugyebár terrorfenyegetések miatt elmaradt a Dakar-rali, amelynek el is kellett hagyni Afrikát és át kellett költözni Dél-Amerikába. Azt lehetett hinni, hogy végleg befellegzett az afrikai tereprali viadaloknak, ám Hubert Auriol – 1981-ben és 1983-ban motorral, 1992-ben autóval nyert a Dakaron, amelynek 1995 és 2004 között az igazgatója volt – képes volt arra, hogy létrehozzon egy olyan versenyt, amely nagyon hasonlít a Dakarra. A verseny a Dakarhoz hasonlóan átszeli a világ legnagyobb sivatagját a Szaharát, azaz előzetesen hatalmas konkurenciát jelentett az első dél-amerikai Dakarnak. A Dakar szervezői, a francia ASO pedig be is perelte Auriolt és az Africa Race rendezőit. December elején egy francia bíróság törvénytelennek ítélte meg az Africa Race megrendezését és arra kötelezték Auriolt, hogy ne rendezze meg a viadalt. Auriol azonban ezt is megoldotta. Mondván az ítélet csak a személyére vonatkozik, kilépett az Africa Race szervező bizottságából, amiért meg lehetett tartani a versenyt.



Fölény
    Az Africa Race körüli bizonytalanság, a pereskedés, a dél-amerikai Dakar-rali nagyon jó reklámja és promóciója azonban megtette a hatását. Decemberben nagyon sokan visszaléptek, vagy nem is neveztek be az Africa Race-re. Egyszóval nagyon kevés indulója volt az új afrikai eseménynek. Amíg az első dél-amerikai Dakarnak 477 egység vágott neki, addig az Africa Race startjánál csak 23 induló volt. A 31. Dakaron 212 motoros rajtolt el, ellenben az 1. Africa Race-nek csak 8 motoros résztvevője volt! Ráadásul a 8 motoros között csak egyetlen nagy név volt, a BMW-és spanyol Juan Manuel Pellicer.

    A színvonalat tehát nem lehetett összehasonlítani a Dakaréval! A mezőny, amelyben egyetlen magyar motoros sem volt, nem volt egy szinten a spanyollal. A december 30. és január 11. között zajló 1. Africa Race összesen 7005 kilométer hosszú volt, amelyből a szelektív szakaszok hossza 2830 kilométert tett ki. Az Africa Race-en elvből volt rövidebb az össztáv, valamint a szelektív szakaszok hossza is! Hiszen Auriol elsősorban nem arra törekedett, hogy a Dakart másolja le mindenáron. A verseny előzetesen 12. szakaszból és egy szünnapból állt, azonban a 9. szakaszt törölték a 8. szakasz nehézségei miatt. Ez is jól mutatja, hogy a Szahara az 1. Africa Race-t sem kímélte, hiszen a Marokkón, Mauritánián és Szenegálon áthaladó viadal nagyon sok nehézséget tartogatott. Ennek ellenére csak egyetlen motoros sérült meg komolyabban – csak a hondás francia Thibault Chatelier adta fel az 1. Africa Race-t. Amelyen rajt-cél győzelmet aratott Pellicer a BMW G450X nyergében.
Pellicer nagyon kilógott a mezőny többi tagja közül. A 11 szakaszból 10 etapon nagyon magabiztosan győzött. Az utolsó szakaszon csak azért lett negyedik, mert megállt segíteni egy motoros társának, aki bukott. Egyszerűen Pellicernek nem voltak riválisai. A spanyol a legkisebb különbségű szakaszgyőzelmét a 2. nap aratta, amikor is 2 perc 9 másodperc előnnyel nyert. De volt két olyan szakasz, amikor jóval több mint 1 órát vert a másodikra. A 8. szakaszon volt a legátütőbb: a mauritániai homoktengerben Pellicer 1 óra 47 perccel előzte meg a másodikat! Nem meglepő tehát, hogy Juan Manuel Pellicer a dakari célban közel 5 és félóra előnnyel nyerte meg az 1. Africa Race viadalt! Pellicer ezzel a karrierje legnagyobb sikerét érte el, ellenben az Africa Race debütálása igencsak felemás volt, amiért nehéz megmondani a jövőbeli sorsát.

Magyar siker
    A motorosokkal és az autósokkal (11 autós csapat volt) ellentétben az 1. Africa Race négytagú kamionos mezőnyében volt magyar induló. A Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Tóth Tamás összeállítású trióról van szó, amely két szakaszgyőzelmével sokáig a győzelemért küzdött, majd végül a Scaniával a 3. helyen zártak.






A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár