hirdetés
2009-04-02 11:30:37 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

Miután idén január 11-én, a Lac Rose partjainál befejeződött az első ízben megrendezett verseny, az AFRICA RACE 2010-ben ismét visszatér.

hirdetés
A második futam 2009. december 26-a és 2010. január 10-e között kerül lebonyolítása a ’tradicionális’ útvonalon, amelyen a résztvevők egy európai nagyvárosból indulva Marokkón és Mauritánián át jutnak el Szenegál fővárosába.



A Szahara átszelése északról délre haladva nem egészen felfedezőút, az AFRICA RACE egyik célja mégis az, hogy némi kalanddal fűszerezve hangsúlyozza a térség varázsát. Ezen a hosszú távú rally-n a ’marathon’ szó egészen új értelmet nyer. A kontinens lenyűgöző, hiszen Afrika máig sem fedte fel az összes titkát... Az érintett országok változatos kultúrájának, a helyi lakosság kedélyességének köszönhetően az AFRICA RACE más, mint bármely másik verseny. Ez a futam a sportág szerelmesei által született meg, akiket az érintett afrikai országok kértek fel egy új rally-raid verseny megszervezésére. Marokkó, Mauritánia és Szenegál boldogan és büszkén fogadta az első verseny mezőnyét, azzal a határozott kívánsággal, hogy a kaland folytatódjon…

AZ AFRICA RACE SZELLEMISÉGE

Első és legfontosabb az egyszerűség, a kedélyesség és a hozzáértés, ezen az eseményen a sport- és emberi értékek sokkal fontosabbak a felületes dolgoknál. Az AFRICA RACE a közelséget és a kölcsönös segítség igazi szellemét nyújtja résztvevőinek. A nagy kihívást jelentő terep és a különféle nehézségek termelik az adrenalint. A verseny során bőven vannak olyan szituációk is, amelyektől borsódzik a résztvevők háta, de az egy-egy szakasz teljesítése után érzett elégedettség csak fokozza a szenvedélyt.

Semmi máshoz nem fogható gyönyörűséget nyújt a sikeres átkelés egy olyan területen, ahol a horizonton csak a homoktenger látható vagy az a kihívás, amikor rá kell találni a helyes útra egy mesés fennsíkon. Megfontoltság, választások és döntések, amelyek mind hatással vannak az időeredményre. Talán egyesek számára a navigációs hiba gigantikus ásózásba torkollik, de történjék bármi, át kell kelni a dűnéken, a tevefüves és sziklás szakaszokon, mert számos erőfeszítéssel és kemény munkával el kell jutni a célig.



Beragadás egy dűne tetején, elakadás a rendkívül puha homokban vagy épp a fel- és lehajtás egy-egy pokoli emelkedőről: ezek mind-mind olyan érzelmeket adnak a résztvevőknek, amelyekben mindenki osztozni akar. Együtt átélve a legkellemetlenebb zűrökből és vitákból lesz a legkellemesebb emlék. Ennek és a legtisztább afrikai tradícióknak köszönhetően a bivouac minden este nagy beszélgetések helyszínévé válik, ahol a bölcsebbek megoszthatják tapasztalataikat a kezdőkkel. A berber vagy mauritániai sátrak alatt mindenki lelkesen mesélheti napi kalandjait.

A kaland végére Afrika a legcsodálatosabb kincseit osztja majd meg azokkal a kiváltságosokkal, akik elindultak a versenyen. A lélegzetelállító tájak és az emberekkel való találkozás olyan élmény, ami bevésődik az emlékezetbe és megérinti a szíveket…

MAGYAR SIKER AZ ELSŐ AFRICA RACE-EN

Tavaly december 27-e és január 11-e között 12 szakaszt, több mint 7 ezer kilométert teljesített az első Africa Race mezőnye. Az autósoknál a győzelmet a terepralis legenda, Jean-Louis Schlesser szerezte meg, a motorosoknál a BMW-s spanyol Juan Manuel Pellicer győzött, míg a kamionoknál Ivecójának volánja mögött a szintén jól csengő névnek számító Jan de Rooy diadalmaskodott. A monstrumok kategóriájában indult a viadal egyetlen magyar résztvevője, a Scaniával versenyző Qualisport is. A Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Tóth Tamás alkotta hármas a 2009-es év első nagy magyar motorsport-sikerét elérve bronzérmesként futott be.

MINDEN KATEGÓRIA SZÁMÁRA NYITOTT

Noha a szellemiség humánus és barátságos, igazi versenyről van szó, amely az autós és motoros sportszövetségek felügyelete alatt áll, a szabályok itt is érvényesek. Az esemény szerepel az FIA és az FIM nemzetközi versenynaptárában is.

Az AFRICA RACE autók, motorok, quadok és kamionok számára is nyitott verseny. A motorosok a hagyományos kategóriákban vehetnek részt: Production, Sport, Extreme és Quad. A négykerekűek közül az autósok T1 és T2-ben, kamionosok a T4-ben indulhatnak és nem szabad megfeledkezni az Open kategóriáról sem, ahol azok a járművek rajtolhatnak, amelyek nem rendelkeznek T1, T2 vagy T4 homologizációval.

NEVEZÉS JÚNIUS 1-TŐL

Nevezni az AFRICA RACE 2010-re 2009. június 1-től lehet.
Címkék:  Africa Race




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár