hirdetés
2010-11-26 11:35:33 , Írta: Szabó Zoltán
Bookmark and Share

Nemrég került nyilvánosságra Erik Buell legújabb szabadalma, amelyben a lengővilla egyben a kipufogó dob is.

hirdetés
Erik Buell különös figura, aki a motorokat mindig más szemszögből közelíti meg, mint az átlag. Célja tömören megfogalmazható, a lehető legkompaktabb motorkerékpár előállítása. Ennek érdekében számos alkatrész másodlagos funkciót is kap kezei alatt, gondoljunk csak az üzemanyagtankként is szolgáló vázára, vagy a lengővillára, amely egyben olajtartály is volt. Ebbe a sorba illik bele a Buellek egyik jellegzetessége, a peremtárcsa is.

Buell szabadalma

Buell azonban itt nem állt meg és tavaly áprilisban beadta legújabb szabadalmát – ekkor Erik Buell még a Harley-Davidson alkalmazásában állt, így a szabadalmi jog is a Harley-é. A szabadalmi tervek nyilvánosságra kerültek, a lengővilla szolgál kipufogó dobként.

Kipufogó a lengővillában

Buell szabadalmában többlépcsős kipufogó rendszert tervezett, amelyben egy köztes dobot helyezett el az idomok alatt – feltehetőleg ez tartalmazza a katalizátort – ami egy flexibilis csövön keresztül kapcsolódik a „lengővilla kipufogóhoz”. Az üreges lengővilla kamráin futnak keresztül a kipufogó furulyák. A megoldás előnye, hogy összességében csökkenti a motor tömegét, hátránya pedig egyértelműen az, hogy megnő a rugózatlan tömeg.

Címkék:  buell , szabadalom




2010-11-30 14:07:08

hát ezt kár volt szabadalmaztatni,tuti nem lopják el

2010-11-28 10:51:58

Ha akarok, én is tudok hülyeségeket kitalálni...

2010-11-27 09:55:07

ez egy idiota találmány, erröl ennyit

2010-11-26 16:49:01

Mi van ha másik dobot akarsz felrakni?

2010-11-26 14:08:59

S ha az üzemanyag tank helyett levegőtartály lenne, menet közben is lehetne kereket fújni. A benzint az első villába tennék, a kipufogó ugye a hátsóban van az olaj lehetne a lámpabúrákban, a benzin meg mondjuk a hátizsákban, vagy vastagabb nyakú sporttársaknak mondjuk a bukósisakban................

2010-11-26 14:01:01

Legegyszerűbb, ha nem is tesznek kipufogót a motorra

2010-11-26 12:46:40

Megnő a rugózatlan tömeg, ez igaz, viszont nincs szükség gumimelegítőre!
Két menet közt üzem melegen tartja a kaucsukot, sőt, menet közben is...

2010-11-26 12:14:17

A tuning pedig a sport lengővilla kipufogó!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár