hirdetés
2009-12-21 12:01:52 , Írta: MOTORREVÜ
Bookmark and Share

Magyarországra látogatott Christian Waach, a KTM CEE CEE (Közép-Kelet Európa) ügyvezető igazgatója, akit a KTM jelenlegi helyzetéről, az EICMA-n bemutatott újdonságokról és a jövőbeli tervekről kérdeztünk.

hirdetés
A gazdasági világválság az összes motorgyártót kényesen érintette 2009-ben. A KTM milyen válságkezelő lépéseket tett a helyzet kezelésére?

2009-ben nem pofont kaptunk a sorstól, hanem egy balegyenest, ami kicsit megzavarta egyensúlyérzékünket, de a KTM nem a kivárás politikáját választotta, hanem azonnal reagált, és elindította újraszervezési programját. Szerencsére még a válság begyűrűzése előtt megalakítottuk a CEE-t, ami a lengyel, szlovák, cseh, magyar és román piacot fogja össze, így már karcsúsított költségvetéssel érkeztünk a rossz időszakba. A KTM megoldotta működésének újrafinanszírozását, tehát a gyár túlélése biztosított. Sajnos 450 embert el kellett bocsátani (2500 munkatársból), és a termelés az előző időszak 95 000 motorja helyett 70 000-re esett vissza. A KTM augusztusban zárta üzleti évét, így a napokban kaptuk meg az első negyedéves zárás adatait, ami alapján mondhatom, jó úton haladunk. Az átszervezéseknek köszönhetően a következő évben már újra nyereséges lesz a KTM, amit sok motorgyár nem mondhat el magáról.



A KTM forradalomra készül a krosszmotorok piacán – gondolhattuk ezt az EICMA-n bemutatott 350 SX-F láttán, amit a 450-esek ellenfelének szánnak. Mi indokolta a köbcenticsökkentést?

Egész egyszerűen az volt az oka, hogy a KTM belevágott a 350-es fejlesztésébe, hogy a stopperóra szerint egyes pályákon a 250-esek gyorsabbnak bizonyultak, mint a 450-esek. A 350 SX-F Stefan Everts instrukciói alapján készült. A tapasztalatok szerint a hosszú és egyre technikásabb vb-futamokon nem az a gyors motor, amelyik erősebb, mert ami erősebb az nehezebben kezelhető és fárasztóbb is. A 350-es blokkja a 450-es és a 250-es sajátos keveréke, befoglaló mérete még kicsit kisebb is, mint a 250-esé, míg teljesítménye a kettő között lesz, kb. 50 LE.

Milánóban láttuk a KTM 125 cm3-es koncepció modelljeit, amelyeket az indiai Bajaj-zsal együttműködve terveznek gyártani. Tudhatunk már részleteket a sorozatgyártás beindításáról, illetve ezekről a motorokról?

A bemutatott KTM Stunt Concept és Race Concept már nagyon közel áll a sorozatgyártáshoz. 100%-ban osztrák fejlesztés, míg a gyártás Indiában fog történni. A rendkívül jól felszerelt és szervezett gyár különlegessége, hogy az 1 főre jutó gyártási kapacitás a világon benne van az első háromban, azaz a nagyfokú automatizálás minőségi garanciát is ad. A 15 LE-s teljesítménykorlátot ezek a modellek is tartani fogják, ennek megfelelően korl. motoros jogosítvánnyal is vezethetőek lesznek.

Mikorra várhatjuk a 125-ös tanulmánygépek és a 350 SX-F bemutatását?

A gyártásra kész 125-ösök bemutatója 2010 őszén várható, forgalmazásukat 2011-ben kezdjük, míg a 350-es első hivatalos tesztjei 2010 nyár elején elkezdődnek.
Címkék:  ktm , 125 , eicma , interjú




2009-12-21 14:28:38

Én is lennék ilyen fiatalon szívesen ügyvezető igazgató, főleg a KTM-nél.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár