hirdetés
2008-09-25 09:34:44 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Egy hónappal a nagyon rossz emlékű osztrák Nagydíj után, amelyen ugyebár a spanyol Jorge Nestor Cabrera életveszélyesen megsérült, ismét nagydíjat rendeztek a szupermoto vb-n.

hirdetés
    A mezőny egy teljesen új helyszínre, Andorrába, Pas de la Casa Grandvalinába látogatott el, ahol a pálya biztonsága megint nem igazán volt megfelelő. Ezt főleg azt követően lehet bátran kijelenteni, hogy Jorge Nestor Cabrera még mindig kómában van! Nem volt bukótér. A motorosok pár méterre száguldoztak a sziklafalak mellett, míg a pálya körül, elválasztónak műanyaghálók voltak kifeszítve a bálák helyett. Szerencsére nem történt semmiféle súlyosabb baleset! Amiért lehetett ünnepelni a rekordokat. A szupermoto vb első ízben érezhette meg a ritka hegyi levegőt, hiszen 2400 méteren tartották meg a Pireneusokban az Andorrai GP-t. Míg a francia Chareyre-fivéreknek köszönhetően első ízben nyert egy testvérpár egyazon nagydíjon. A 20 éves Thomas Chareyre az S1-ben kettős győzelemmel diadalmaskodott. A 22 éves bátyja, Adrien pedig az S2-ben egy-egy 2. és 1. hellyel nyert.

   

    A gyári Husqvarna csapat tagja, Thomas Chareyre az idény elején a vb egyik nagy esélyesének számított az S1-ben. Az ifjabbik Chareyre tavaly harmadik volt a géposztályban, amiért nagyon sokat lehetett tőle várni. Az első öt nagydíjon azonban várakozáson alul szerepelt. Ugyan az Olasz GP-n harmadik, a Spanyol GP-n második lett, de a többi három viadalon csak mellékszereplő volt. Nem úgy Andorrában! Ahol egy év után ismét nagydíjat tudott nyerni. Mindkét futam elején a vb-éllovas Bernd Hiemerrel csatázott, mindkét futamban hamar elhúzott és mindkét futamot nagyon magabiztosan nyerte meg. Thomas Chareyre a karrierje 3. GP-nagydíjgyőzelmét ünnepelhette és két nagydíjjal a vb befejezése előtt jelezte, hogy még nem mondott le arról, hogy beleszóljon a vb-címért folyó csatába. Amelyben alapvetően nem történt változás. Ez annak ellenére igaz, hogy a KTM-es Hiemer idén először nem tudott dobogóra állni. A német pilóta az 1. futamban kétszer is bukott, amiért csak a 7. helyen intették le. A 2. futamban aztán már második lett, azaz a 4. helyen végzett a nagydíj összetettjében. De mégsem vesztett igazán sok pontot a két apriliás üldözőjével szemben. Akik pontosan ezért érezték magukat felemásan a dobogón. Az olasz Ivan Lazzarini két harmadik hellyel második, a francia Thierry Van den Bosch egy-egy 2. és 4. hellyel harmadik lett. Azaz mindketten csak 4 pontot tudtak hozni Hiemeren.

    Az S2-ben sokkal nehezebb dolga volt a vb-éllovas Adrien Chareyre-nek. A kicsi, nagyon kanyargós, kevés előzési ponttal rendelkező pályán ugyanis az idei legnagyobb riválisa, az olasz Davide Gozzini is nagyon otthon érezte magát. Mindkét futamban Chareyre-Gozzini csata volt az elsőségért. Az 1. futamban a TM-es Gozzini öt körrel a cél előtt hibázásra kényszerítette az élen haladó franciát. A 2. futamban aztán már a gyári husqvarnás Chareyre volt a jobb. Az elején még próbálkozott Gozzini, ám ezt követően Chareyre ellépett és rajt-cél győzelmet aratott. A hat pontos különbség tehát nem változott közöttük a tabellán, a többiektől viszont a pontversenyben még jobban elhúztak. Az Andorrai GP-n a dobogó harmadik fokára Chareyre csapattársa, a kétszeres világbajnok Gerald Delepine állhatott fel, aki a hibázásai dacára két harmadik helyet szerzett. Delepine hátránya azonban már 64 pont Chareyre mögött.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár