hirdetés
2008-04-13 14:36:42 , Írta: Hírszerkesztő
Bookmark and Share

Látványos szezonzárás A BMW bizonyította versenyképességét a Cross Country-ban is.

hirdetés
Látványos győzelemmel ért véget ért a szezon a BMW Motorrad számára a Cross Country Európa bajnokságban. A szezon végére elérte kitűzött célját a BMW Motorrad Motorsport, mert a 450cm3-es enduro prototípus hosszú fejlesztése során Simo Kirssi végül győzelemmel zárta a szezont.

BMW Enduro

A 2007-es szezon a BMW Motorrad Motorsportnak igen hektikus volt, mivel a csapat a 450cmł-es sport enduro folytonos fejlesztésére koncentrált és ezt éles helyzetben, a nagy nyilvánosság előtt, olykor a legkeményebb off-road pályákon tesztelte, például a MAXXIS FIM Enduro Világbajnokságon (WEC).
3 héttel ezelőtt Franciaországban, az utolsó WEC versenyen az eredményből tisztán kirajzolódott, hogy az átfogó tesztelési és fejlesztési program meghozta az eredményét. Egy héttel később a schweinfurti XCC versenyen csak a balszerencsének volt köszönhető, hogy a csapat nem állhatott dobogóra. Az újabb teszteléseket követően a vasárnapi Schefflenz-i versenyen, már szinte minden tökéletesen működött.
A csapat gyári versenyzője, Simo Kirssi legjobbját a hétvégén rendezett Európai Cross Country döntőjére tartogatta, amit a németországi Schefflenzben rendeztek meg. A volt motokrossz világbajnoki versenypályán Simo Kirssi már a verseny elején jól startolt és az első kör végéig a 4. helyre küzdötte fel magát. A 4. kör végére, a tehetséges finn átvette a vezetést, és onnantól kezdve végig vezette a mezőnyt. Valójában az egyetlen veszélyt az jelentette amikor a 2. helyről érkező Antoine Letellier beérte, de két körrel a vége előtt Letelliernek gumi probléma miatt ki kellett állnia.

BMW Enduro

Kirssi, elmondása alapján a versenynek remek hangulata volt: "Ma minden jól működött, és egy sor öröm is ért a pályán. A felfüggesztésen történt korrekció is sokat segített. A verseny elején keményen húztam a gázt, hogy előnyt szerezzek, azután picit visszafogtam a gázkart és csak arra koncentráltam, hogy biztonságban eljussak a célig. A végére egy kényelmes győzelem lett belőle, ami hatalmas eredmény a csapatnak" - mondta Kirssi.
Nem a verseny győztes Kirssi volt az egyetlen BMW pilóta a pályán, ugyanis az ötszörös motokrossz világbajnok Joel Smets vezette a 450cmł-es sport endurot. Joelnek ugyan ez volt az első Cross Country versenye, de így is nagyon élvezte. A legendás belga utolsóként indult és így is feltornázta magát a harmadik helyre. Még a második helyre is esélyes volt, de szerencsétlenségére a motor 10 perccel a verseny vége előtt végleg leállt. Az okot még keresik, de a vészleállító kapcsoló sérülésére gyanakodnak a csapatban.
"Nagy kár, hogy nem tudtam Simo mellett állni a dobogón." - mondta a 38 éves belga. "A versenyt minden esetre nagyon élveztem. Fantasztikus volt, remek atmoszférával, azt kell mondanom, hogy ez egy kitűnő sport!
A verseny vége után Simo Kirssi és a BMW csapat összeölelkeztek, a csapat menedzsere Wolfgang Fischer elmondása alapján pedig még a versenytársak is megéljenezték a BMW Motorrad csapatának első szezonjában nyújtott teljesítményét: "Tökéletes befejezése volt ennek a felpörgetett és igen izgalmas szezonnak. Izgalmas év volt mindannyiunk számára és a győzelem a remek jutalom a csapatnak."

BMW Enduro

A BMW Motorrad Motorsport vezetője, Berti Hauser csak annyit fűzött hozzá: “Nagyon köszönöm ezt az eredményt az egész csapatnak, főleg a projekt vezető Markus Theobaldnak! Ezzel a győzelemmel megmutattuk, hogy a sport enduronk nem csak versenyezni képes, de győzni is!
Eredmények- XCC Európai döntő - Schefflenz

1. Simo Kirssi, BMW Motorrad Motorsport
2. Bert Meyer, Honda
3. Jörg Haustein, KTM
4. Jean-Francois Goblet, KTM
5. Jan Zulauf, KTM
6. Stefan Geyer, Suzuki
7. Antoine Letellier, Aprilia
8. Joel Smets, BMW Motorrad Motorsport
9. Arne Weidemann, Husaberg
10. Alex Pacioretti, Honda




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár