hirdetés
2010-08-25 14:45:57 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

A 2012-es versenyszezonban - 43 év kihagyás után – újra versenybe száll a Norton a MotoGP-ben

hirdetés
A Wankel hajtóművel gyártott és retro motorjairól híres brit cég, a Norton a 2012-es MotoGP versenyszezonba két helyet igényelt a versenysorozat licenc tulajdonosától, a Dornától, amelyet a hírek szerint jóvá is hagytak.

A Norton előtt nem ismeretlen a versenyzés. Az 1902-ben alapított cég számos Man-szigeti TT versenyen diadalmaskodott - legutóbb 1992-ben nyertek a Steve Hoslip vezette bolygódugattyús NRV588 versenygéppel -, valamint a gyorsasági világbajnokságban is részt vett a kezdetektől egészen 1968-ig, amikor anyagi okok miatt kivonultak a sorozatból. Ez idő alatt 1951-ben az 500-as kategória, 1952-ben pedig a 350-es kategória világbajnoki címét szerezték meg.



A Stuart Garner vezette Norton visszatérése a versenypályára a márka újjáélesztése óta a cég tervei között szerepel. Azt azonban egyelőre homály fedi, hogy milyen feltételekkel indulnának a királykategóriában. A 2012-re életbe lépő szabályok ugyanis egyértelműen megszabják a blokk felépítését azzal, hogy az 1000 köbcentiméteres blokk furatait 81 mm-ben maximalizálják. Így a Norton nem használhatja eddigi versenyeredményeinek egyik kulcsát, a bolygódugattyús hajtóművet. Így azt sem tudni, hogy a Norton a MotoGP-ben szokásos módon prototípussal indul-e majd, vagy a 2012-től lehetséges CRT szabályt kihasználva kis szériás motorblokkal. Utóbbi esetében egy szezon alatt 6 helyett 12 motorblokkot használhatnának, valamint versenyenként 3 literrel több üzemanyagot tankolhatnak.

Címkék:  norton , motogp , 2012




2010-08-30 21:12:16

hát szerintem a szabályon mulik a legtöbb,nagyobb kamratérfogattal lehet ellensúlyozni a roszabb hatásfokot,vagy például beleírhatják a wankel számára nagyobb üzemanyagtankot...mivel az isteneknek mindet szabad

2010-08-29 09:31:43

Összességében, én úgy gondolom a üzemanyagban rejlő lehetőségek és a befecskendezési (közvetlen befecskendezés) és üzemanyagnyomás korlátozása miatt, a Wankel nem életképes a MotoGP-ben.

2010-08-29 08:51:37

Vannak olyan híresztelések, hogy az erőforrást a Cosworth fejlesztené. Ez egy négyhengeres, pneumatikus vezérlésű, karbonvázas motort lenne. A Wankel-el nem rúgnak labdába a MotoGP-ben, a benzinlimit lenne a végzete (liter/lóerő). A Wankel-nek rossz a hatásfoka, az égéstér alakja rossz, hosszú a lángfront és nagy a fal-hőveszteség, nehéz tömíteni, alacsony sűrítési arányt lehet elérni és meglehetősen költséges. Igaz, a felépítése extrém kompakt és a tömegkiegyenlítéssel sem kel foglalkozni nincsenek, hiszen a Wankel-nek nincsen alternáló mozgása.

2010-08-27 17:19:24

Mindenki kifelé ódzkodik a drága technikai sportból, ők meg csapj a lecsóba? Ez most előre menekülés, vagy tudás???

2010-08-26 18:00:11

Ezt nagyon megnézném! Szurkolok nekik Wankel ügyben!

2010-08-25 22:35:07

2012-ig van még idő hogy úgy módosítsák a szabályokat, hogy a Wankel motor is beleférjen
Ha ez valóban igaz, hogy jóváhagyták a verseny licenszt. Bár akkor meg kellett volna mondaniuk, mutatniuk, hogy mire kérik, nem?

2010-08-25 18:25:30

ha nme a saját blokkal indul hanem egy kisszériással az ugy már nem igazi norton (ahhoz kellene a bolygódugattyús hajtómű )

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár