hirdetés
2008-11-26 08:46:48 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Németh Kornél egykori csapattársa, a 21 éves Fabien Izoird a karrierje legnagyobb sikerét érte el az elmúlt szombaton. A francia 2003-ban és 2007-ben második volt a szuperkrossz Eb-n, idén viszont már ő lett a szuperkrossz Európa-bajnok!

hirdetés

    A szuperkrossz Eb idei hetedik, utolsó fordulójában – az Eb eredetileg Münchenben ért volna véget, de a december 12-ére és 13-ára tervezett versenyt törölték, mivel a német rendezők lemondták a viadal megszervezését - az olaszországi Genovában csupa-csupa meglepetés történt és az előzetes esélylatolgatások közül szinte semmi sem bizonyult igaznak. A verseny beharangozói az amerikai Jason Lawrence és a francia Benjamin Coisy párbajáról szóltak. Míg az Eb legnagyobb esélyesének Coisy számított. A várakozásokból azonban semmi nem valósult meg Genovában, ahol két olasz világbajnok, Antonio Cairoli és Andrea Dovizioso volt a díszvendég. Elmaradt a Lawrence-Coisy párharc. Ráadásul mindketten fel is adták a viadalt. De a legnagyobb meglepetést Izoird szolgáltatta. Ez még akkor is igaz, ha a genovai zárófutam előtt Izoird hátránya csak egyetlen egy pont volt az összetettben Coisy mögött. Izoird idén úgy lett Európa-bajnok, hogy egyetlen egyszer sem tudott nyerni. Ellenben ő volt a mezőny legkiegyensúlyozottabb tagja. Mind a hét fordulóban pontszerző volt. Az 5. helynél nem volt rosszabb, míg háromszor a 2. helyen végzett. Többek között Genovában is.



    Az edzések és a két előfutam után még azt lehetett hinni, hogy Lawrence-Coisy párbaj lesz. Lawrence, aki idén Amerikában bajnok volt a Nyugati-parti Lites szuperkrossz bajnokságban, a kvalifikációs futamában előbb a 4. helyen zárt, azonban az előfutamát már megnyerte. Coisy viszont a döntő előtt hibátlan volt. Győzött a kvalifikációs futamában, majd az előfutamában. Izoird ellenben mindkétszer harmadik volt és mindkétszer alaposan Coisy mögött végzett. A kvalifikációs futamban 6.9, míg az előfutamban 8.5 másodpercet kapott Coisytól. A 12 körös döntőben mégis egészen másképp alakult minden.

    A yamahás Lawrence 2006 után ismét leszerepelt Genovában. Már a 2. kanyarban bukott és kiállt! A hondás Coisy is – akinek Jean-Michel Bayle a menedzsere és aki 2009-ben ismét az amerikai szuperkrossz bajnokság tagja lesz a hondás MotoConcepts/RXR csapatban – feladta a versenyt. A 3. körben a negyedik helyről motorhiba miatt kellett kiállnia. Azaz az Eb legnagyobb esélyese, aki idén háromszor is győzött, csak Eb második lehetett. Hiszen Izoird nem hibázott és a 2. helyen intették le. Izoird semmit sem kockáztatott Genovában. A rajttól az olasz Matteo Bonini és a francia Marvin Musquin jött el a legjobban. A 3. körben aztán a hondás Musquin nekiment a yamahás Bonininek: Bonini nem tudta folytatni a versenyt, Musquin viszont a 2. helyre vissza tudott állni. Ezt követően Izoird vezetett, de a 6. körben inkább átadta az 1. helyet a felzárkózó Musquinnek. Hiszen tudta, hogy ő egy második hellyel is a csúcsra érhet. Így is történt. Musquin az idei második győzelmével Eb-harmadik, míg Izoird az idei harmadik ezüstjével szuperkrossz Európa-bajnok lett. Két másik franciáról is kell ejteni pár szót. A hondás Khounsith Vongsana elesett a rajtnál, de az utolsó, 12. helyről feljött a 3. helyig. A hajrában azt az Antoine Meot előzte meg, aki már az új Husqvarna TC250-es négyütemű gépet használta. A franciák tehát kétszeresen is tripláztak Genovában. Hiszen a verseny mellett az Eb összetettjében is megszerezték az első három helyet.

Szuperkrossz Európa-bajnokság
1. Fabien Izoird        (francia, Suzuki)    71 pont
2. Benjamin Coisy     (francia, Honda)    62
3. Marvin Musquin    (francia, Honda)    59





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár