hirdetés
2008-07-14 11:20:25 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Marco Simoncelli ismét remekelt. A Tóth csapat mellett Európa Bajnokunknak, Győrfi Alennek is drukkolhattunk.

hirdetés


Ahogy azt már megszokhattuk, ezen a hétvégén is az időjárás volt a világbajnokság depójában a legfőbb téma.

Az edzések ugyan száraz körülmények között zajlottak, ám vasárnap reggelre megérkezett az eső. A bemelegítő edzésen a Pepe Team Aprilia csapat boxában az egyik oldalon mosolyogtak az emberek, míg a másik oldalon kissé borúsabban figyelték a szerelők és a versenyző is a fekete felhőket. Ennek ellenére, Hector Barberát nem nagyon zavarta az eső, hiszen a versenyt megelőző utolsó edzésen ő futotta a leggyorsabb időt. Tóth Imre nem véletlenül volt mosolygós, miután számára is biztatóan kezdődött a vasárnap. Imre 14. legjobb körideje megnyugtató volt a csapat számára.


Hector Barbera

A negyedliteres géposztály rajtját megelőzően ugyan felszáradt a pálya, de a rajtrácson már mindenki esőgumikkal felszerelve várta a rajtot. Barbera a harmadik rajtkockából indult és az első körben is a harmadik volt. Julian Simon, Mika Kallio voltak a legfőbb ellenfelek. A verseny elején, mint később Barbera elmondta, nagyon nehezen kanyarodott a motorja. A teli tank miatt nehezen találta meg a megfelelő szöget, ameddig még dönthette a motort. A futam második felében azonban tökéletesen magára talált és kemény harcot vívott a második helyért, elsősorban Bautistával, akinek sehogy sem sikerült elvenni a magyar csapat versenyzőjétől a dobogó második fokát.

 
Tóth Imre

Tóth Imrének pont fordítva sült el a verseny.
A derbi első felében határozottan, körről-körre közelítette meg a pontszerző helyeket. A futam feléig jól tapadtak a Dunlopok, ám a 15. kör után instabillá vált a motor és nem tudta a magyar pilóta folytatni a felzárkózást és végül a 17. helyen zárt.

A versenyen elindult Győrfi Alen is, aki egy technikai hiba miatt az időmérőt idő előtt befejezni kényszerült, ezért már semmit sem bízott a véletlenre. Már kora reggel azért könyörgött, hogy a versenyre szakadjon le az ég és essen az eső, amennyire csak bír. Ebben rengeteg magyar szurkoló is támogatta és a nagy összefogás végül csak meghozta az égi áldást. A reggeli bemelegítő edzés végén a hondás pilóta a 19. helyen zárt, megelőzve olyan versenyzőket a félig vizes, félig száraz pályán, mint a korábbi világbajnok Roberto Locatelli vagy Mattia Pasini. A futam kezdetére aztán már határozottan eldöntötték az égiek, hogy itt ma bizony esős verseny lesz. A rajt jól sikerült a tavalyi Európa Bajnoknak és az első néhány kört követően, egyre magabiztosabb köröket motorozott. A folyamatos gyorsulást úgy érte el, hogy a futam teljes ideje alatt nem működött a váltóelektronika. Persze ez túlzottan nem kavart nagy zavart, Alen csak arra koncentrált, hogy folyamatosan javuljon a körideje és minél előrébb végezzen. A befutóra már komoly harcot vívott Praditával, akire a leintésig néhány kör alatt több, mint tíz másodpercet vert és végül a fantasztikus 18. helyen zárt.



Marco Simoncelli

A versenyt nagy előnnyel Marco Simoncelli nyerte meg Barbera előtt. A harmadik helyen Alvaro Bautista végzett.



A dobogó: Hector Barbera (2.), Marco Simoncelli (1.), Alvaro Bautista (3.)


Nyilatkozatok:


Hector Barbera - 2. hely:


„A rajt után még nem volt meg a ritmusom. Nehéz volt az irányváltás és sokat csúszkáltam. Ahogy egyre jobban fogyott a benzin, minden sokkal jobban ment. Sajnálom, hogy az elején nem tudtam elmenni Simoncellivel, főleg, hogy a reggeli bemelegítést én nyertem meg. A csapatom nagyon jó munkát végzett és igazán szeretném már, ha végre a csapatfőnököm is feljöhetne a dobogóra átvenni a győzelemért járó kupát. Mindenesetre jó ez az eredmény és fontos pontokat gyűjtöttünk, így jelenleg csupán egy pontra vagyok lemaradva az összetett negyedik helytől. Most a nyári szünet alatt pihenünk egy nagyot és Brnóban remélem, hogy már Imre is ott lehet velem a dobogó legfelső fokán.”

Tóth Imre - 17. hely:


„A rajtot nagyon jól sikerült elkapnom, főleg, hogy én kifejezetten örültem annak, hogy esik az eső. A motorom ereje még mindig nem tökéletese és esőben így kisebb a hátrányom a gyári motorokkal szemben. A futam első felében minden jól ment, de aztán ahogy vizesebb lett az aszfalt és egyre több lett a vízátfolyás a pályán, egyre kevésbé tapadtak az esőgumik. A legrosszabbkor kezdtem el csúszkálni, mert épp jó ritmusban motoroztam és folyamatosan zárkóztam fel a pontszerző helyekre. Remélem, hogy Brnóban a magyar szurkolók előtt minden jól fog menni.”

Győrfi Alen - 18. hely:

„Nagyon boldog vagyok, hogy esett az eső.  Kár, hogy az elején nem tudtam rögtön azokat a köröket menni, ami a futam felétől kezdve már könnyedén ment, mert akkor közelebb lopózhattam volna még talán egy-két helyet a legjobb 15-höz. Persze nem elégedetlenkedem, hiszen háromszor dobott meg úgy a motor, hogy alig hittem el, hogy sikerült kivédenem a bukást. Praditával egyébként keményet meccseltünk. Először a célegyenesben „rám húzta a kormányt”, de aztán sikerült elég komoly időt rávernem a végéig. Összességében nagyon örülök, hogy így alakult ez a hétvége. A csapatommal remekül dolgoztunk és a végén még arra is tudtam figyelni, hogy a magyaroknak füstöljek egy kis gumit. Most két hét múlva EB futam lesz Svédországban, aztán pedig remélem, hogy készülhetek a következő világbajnoki versenyemre, ha ismét megkapom a szabadkártyát.”


Német Nagydij - Sachsenring - 250 - végeredmény:

1. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 45'36.703
2. Hector BARBERA SPA APRILIA 45'38.960
3. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 45'39.126
4. Mika KALLIO FIN KTM 45'40.853
5. Julian SIMON SPA KTM 45'41.549
6. Mattia PASINI ITA APRILIA 45'44.835
7. Thomas LUTHI SWI APRILIA 46'15.005
8. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 46'25.629
9. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 46'26.765
10. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 46'28.373
11. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 46'45.499
12. Fabrizio LAI ITA GILERA 46'45.665
13. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 46'48.054
14. Hector FAUBEL SPA APRILIA 46'48.357
15. Eugene LAVERTY IRL APRILIA 46'50.559
16. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 47'06.679
17. Imre TOTH HUN APRILIA 45'54.806
18. Alen GYORFI HUN HONDA 46'13.583
19. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 46'24.376
20. Toni WIRSING GER HONDA 46'16.021

Kiestek:

Federico SANDI ITA APRILIA 35'33.815
Lukas PESEK CZE APRILIA 29'03.001
Karel ABRAHAM CZE APRILIA 4'59.066
Alex DEBON SPA APRILIA 5'26.623

Az első körben kiesett:

Russel GOMEZ SPA APRILIA

Nem indult el:

Manuel POGGIALI RSM GILERA


A világbajnokság állása:

1. Marco Simoncelli - 164 pont
2. Mika Kallio - 153 pont
3. Alvaro Bautista - 118 pont
4. Alex Debon - 114 pont
5. Hector Barbera - 113 pont
6. Mattia Pasini - 108 pont
7. Hiroshi Aoyama - 98 pont
8. Thomas Luthi - 86 pont
9. Yuki Takahashi - 85 pont
10. Julian Simon - 68 pont
...
23. Tóth Imre - 2 pont




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár