hirdetés
2008-07-17 10:59:56 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Az új BMW S 1000 RR superbike-ot az Eurospeedway Lausitzring-en tesztelte a BMW.

hirdetés

Kevin Curtain

Nyolc hónap telt el azóta, hogy a BMW Motorrad bejelentette indulását a Superbike Világbajnokságon és máris sok pozitív visszajelzést kapott az utcai versenygépek sportágának szerelmeseitől, akik a napokban saját szemükkel győződhettek meg a projekt előrehaladottságáról. Az új BMW S 1000 RR, amely Spanyolország számos sportpályáját megjárta már, most először a Superbike VB egyik korábbi helyszínén, az Eurospeedway Lausitzring-en is bizonyított.
 
Azért mérföldkő ez a legfrissebb, két napig tartó lausitzringi teszt, mert a németországi pálya 2007-ig Superbike VB futamok helyszíne volt, így az ott mért teszteredményeket a BMW Motorrad Motorsport Team össze tudja hasonlítani a tavalyi éles verseny mezőnyének idejével, így el tudják helyezni az S 1000 RR-t a VB rangsorban. A teszt végén a csapat és a tesztvezetők is elégedettek voltak – a két nap eredményeit részletes kiértékelés után felhasználják majd a típus továbbfejlesztéséhez.


Jeremy McWilliams

A három tesztpilóta, Steve Martin, Kevin Curtain és Jeremy McWilliams egybehangzóan nyilatkoztak a motorról: „A BMW S 1000 RR alapja kiváló. A motor teljesítménygazdag, a futómű és a rugózás jól összedolgoznak. A fejlesztés már a mostani állapotában is érdemes a Superbike VB-s indulásra.”
 
Véleményüket Berti Hauser, a BMW Motorrad Motorsport vezetője is osztotta. Kiegészítésként elmondta: „Nagyon elégedett vagyok a tesztvezetők szakértői hozzáállásával és a részletes visszajelzésekkel, amiket tőlük kaptunk. Józanul tekintünk a rengeteg munka elé, amit a jövő évi superbike-szezonig el kell végeznünk. Mostanáig az alapvető hajtáslánc-beállításokkal foglalkoztunk, a következő falat a motorelektronika lesz. Ha az eddigi tempóban haladunk a fejlesztéssel, akkor úgy érzem, jövőre nem egy embert meg fogunk lepni.”


Steve Martin

Míg a közvélemény a versenypályán folytatott menetpróbákra figyelt, addig a háttérben is sok minden történt. A BMW Motorrad a bajor Rosenheim közelében, az Alpha Technikkel közösen kialakított laboratóriumi környezetben is teszteli a superbike versenymotort. A három különálló épület egyike a virtuális szimulációra lett berendezve, kettő pedig a valós vizsgálatokra – az egyikben versenypályákra jellemző körülmények honolnak, a másikat a BMW offroad-csapata vette kezelésbe. A tesztkomplexum nyolc hónappal ezelőtt zöldmezős beruházásként indult, és létrehozása stílszerűen fémjelzi a BMW elszántságát a 2009-es Superbike Világbajnokságon való indulásra.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár