hirdetés
2008-09-08 09:37:46 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

A francia válogatott örülhetett a 83. Nemzetközi Hatnaposon, azaz az enduro csapat-vb-n.

hirdetés

A  győztes francia csapat

A francia alakulat a története folyamán 3. alkalommal hódította el a legfontosabb enduro trófeát, hiszen 1988 és 2001 után ismét a világ legjobb válogatottja lett. A franciák számára mégis különlegesebb ez a siker, mint a múltbeliek, mivel először diadalmaskodtak külföldön. A görögországi győzelműk előtt mindkétszer hazai pályán nyertek. A franciák ráadásul a csapat vb mellett a nőknél is ünnepelhettek, hiszen a női világkupát is a gallok szerezték meg. A franciák mellett az olasz junior válogatott, a KTM első számú gyári csapata és egy szlovák klub lehetett még nagyon boldog. Az olaszok begyűjtötték a 11. junior vb-címűket. A gyártók viadalát a KTM nyerte meg, míg a klubok versengésében a szlovák Hant Team győzött.


A klubok versenyének győztesei: Olaszország, Szlovákia, Svédország

A franciák győzelme meglepetés is, meg nem is. A franciák az elmúlt időkben mindig is a világ legjobbjai között voltak – 2002 és 2007 között csak egyszer, 2005-ben nem voltak dobogósak. Idén azonban a Hatnapos előtt kevesen fogadtak volna a gallokra. A legnagyobb francia sztár, a yamahás Johnny Aubert lemondta az indulást a csapat vb-n, míg volt két újonc is a csapatban. A franciák azonban rácáfoltak minden előzetes esélylatolgatásra és a Julien Gautier (Honda), Jordan Curvalle (Suzuki), Rodrig Thain (TM), Christophe Nambotin (Gas Gas) – Thain és Nambotin volt a két újonc - , Sebastien Guillaume (Husqvarna), Nicolas Deparrois (Gas Gas) összeállítású csapat nagyon magabiztosan nyert. A franciáknál öten az első csapat vb-aranyuknak örülhettek, míg a 30 éves Guillaume 2001 után a második csapat vb-címét vihette haza. Az E1-ben Gautier a 3., Curvalle a 7., az E2-ben Thain a 2., az E3-ban Guillaume a 2., Nambotin a 3., míg Deparrois a 17. helyen végzett az összetettben.


Az E1 győztesei: Thain, Belometti, Dini

A szombati, utolsó napon csak krosszversenyek voltak. Mindhárom kategóriában egy. Először az E3 rajtolt el. Nambotin második, Guillaume harmadik lett a győztes finn Marko Tarkkala mögött. Ellenben Deparrois elesett és 2 kör hátránnyal csak az 56. helyen végzett. A franciák tehát nem igazán lehettek nyugodtak, már csak azért sem, mert a legnagyobb rivális csapatban, az olaszoknál Alessandro Botturi a 7. helyen zárt. Aztán az E2-ben még jobban jöttek fel az olaszok. Thain nagyon jó volt, hiszen második lett, de a három olasz is nagyszerű volt. Az olaszok csapatkapitánya, Alessandro Belometti nyert, Fabrizio Dini a 3., Fabio Mossini a 4. helyen végzett. Aztán következett a mindent eldöntő utolsó, E1 viadal. Amelyben a franciák megint csak jobbak voltak az olaszoknál. Hiába lett negyedik Maurizio Micheluz, Simone Albergoni bukott és csak az 55. helyen végzett. Ellenben Curvalle az 5., Gautier a 9. helyen érkezett be. Az utolsó napon tehát az olaszok csak 28.4 másodpercet tudtak lefaragni a hátrányukból. Ami kevés volt, hiszen a franciák végül 53.59 másodperccel megelőzték őket az összetettben. A tavalyi világbajnok olaszok tehát másodikok lettek, míg a 3. helyet az amerikaiak szerezték meg. Az amerikai csapat 1996 után állhatott fel ismét a dobogóra, 12 éve is harmadikok voltak.


Az E2 győztesei: Guillaume, Tarkkala, Nambotin

Amíg a csapat vb-n nem történt meglepetés az utolsó napon, az egyéni versengésben annál inkább voltak szenzációk. Két világbajnok is balesetet szenvedett, amiért mindketten sikertelenül zárták a 83. Hatnapost. Amelynek a legnagyobb vesztese a 12-szeres világbajnok, a finn Juha Salminen. Az utolsó nap előtt toronymagasan vezette az E2-öt és az abszolútat is, de mégis vesztett. A megismételt rajt után elesett, átmentek rajta és elszakadt a gázbowdenje! Salminen így az E2-ben csak a 14., míg az abszolútban csak a 30. helyen zárt. Salminen balesete miatt pedig a finnek sem lehettek dobogósak: csak az 5. helyen fejezték be a Hatnapost. A négyszeres ausztrál világbajnok Stefan Merriman az E3 nagy vesztese volt. Az utolsó nap előtt ő állt az élen, de szombaton bukott és a krosszpályán csak a 15. helyen intették le. Merriman az E3-ban a 4., az abszolútban a 7. helyen végzett.


A csapatverseny győztesei: Olaszország, Franciaország, USA

A háromszoros világbajnok, a spanyol Ivan Cervantes viszont a karrierje legjobb Hatnaposát tudhatja magáénak. Igaz a spanyol válogatott nem lett érmes, hiszen a 4. helyen zárt, de Cervantes mégis nagyon elégedett lehet. A gyári KTM-es megnyerte az E1-et – ez a második kategóriagyőzelme a Hatnaposon, miután 2003-ban már győzött a négyütemű 500-as géposztályban - , míg ő lett az első spanyol, aki a Hatnaposon meg tudta nyerni az abszolút versenyt! Az olasz Belometti viszont az enduro pályafutása legnagyobb sikerét érte el. Az egykori motokrossz vb-menő első ízben lett kategória első a Hatnaposon, hiszen az E2-ben ő végzett az élen. Olasz enduros 2001-ben nyert utoljára egy kategóriában: hét éve a négyszeres világbajnok Mario Rinaldi győzött. Az E3-ban Tarkkala nyert, aki ezzel megismételte a 2006-os sikerét a géposztályban.

A magyar válogatott a 24. helyen zárt. Kátai Péter, Jager Norbert és Dési János ugyebár már a 3. napon feladták a küzdelmet, míg az E1-ben Nádor Tamás az 53., az E2-ben Markó István a 47., Tóth László pedig az 53. helyen fejezte be a 83. Hatnapost.





A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár