hirdetés
2009-02-10 11:42:50 , Írta: Hegyi András
Bookmark and Share

Új győztese van a Mantovai Starcrossnak. Az európai motokrossz idény szezonnyitóján, a 26. Mantovai Starcrosson a 24 éves belga Kevin Strijbos nem várt és könnyed győzelmet aratott. A Honda újonca három magabiztos futamgyőzelemmel diadalmaskodott.

hirdetés
Jobb mint Everts
Ugyan Kevin Strijbosról csak jó híreket lehetett hallani az előszezonban – nem sérült meg és versenyeket is nyert - , azonban mégsem lehetett tudni, hogy mire lesz képes az olaszországi Mantovában. Ez még akkor is így van, ha 2006-ban Strijbos a tízszeres világbajnok Stefan Everts mögött már volt második is Mantovában. Egyfelől nagyon nehéz és veszélyes volt a pálya, hiszen az elmúlt napok esőzései teljesen feláztatták a mantovai homokot és hatalmas sínek alakultak ki a pályán. Másfelől nagyon erős mezőny gyűlt össze Mantovában, hiszen ott volt az MX1 szinte összes nagy neve. A gyári yamahások, a gyári KTM csapat, a gyári Suzuki egység és a gyári Aprilia duó is. Harmadrészről pedig ez volt Strijbos első nagy versenye a Honda nyergében. Strijbos a karrierje alatt először igazolt le a Hondához, a múltban csak Suzukin, Yamahán és Kawasakin motorozott.



Strijbos azonban olyan volt a 26. Mantovai Starcrosson, mintha már több éve hondázott volna. Egyszerűen nem voltak riválisai. A győzelmére és a fölényére jellemző, hogy még Everts sem tudott ilyen átütő diadalt aratni Mantovában. A Starcrosson 2003 óta dől el 3 futamban a győzelem sorsa, de Strijbos előtt még senki sem tudott triplázni!
Strijbos már az edzéseken és az úgynevezett egy-az-egy elleni páros viadalon is feltűnést keltett. A szombati kvalifikációs versenyen második lett a gyári KTM-es Max Nagl mögött, ellenben vasárnap már fölényesen ő volt a legjobb a páros versenyekben.

Ezt a formáját pedig átmentette a három futamra is. Az 1. futamban Strijbos nagyon hamar elhúzott és végül 9 másodperces előnnyel nyert. A 2. futamban aztán Strijbos egy fantasztikus felzárkózást mutatott be a KTM-es spanyol Jonathan Barragan ellen. Barragan nagyon ellépett, de a hajrában Strijbos befogta és még nagyobb különbséggel győzött, hiszen 14 másodpercet adott Barragannak. A 3. futamban ugyanaz volt a forgatókönyv, mint az 1. futamban. Strijbos már az első körökben elhúzott és senkitől sem zavartatva lett első. Az új injektoros CRF450 nyergében Strijbos a végére már ki is engedett, azért nyert csak 2 másodperc előnnyel.

Az olasz Martin Racing másik tagjának, a holland Marc De Reuvernek már nem ment ennyire jól. De Reuver az 1. és a 2. futamában is elrontotta a startját, előbb a 10., majd a 4. helyig tudott felzárkózni. A 3. futamban viszont tömegbukásba keveredett a rajtnál, megsérült az első kereke és ki kellett állni.

KTM
Strijbos - aki ugyebár tavaly leszerepelt gyári kawasakisként és aki többet volt sérült, mint egészséges - és a Honda gyári támogatott csapata, a Martin Racing mellett még a KTM lehet elégedett. A gyári támogatott olasz Silver Action krosszosa Barragan egy-egy 4., 2. és 3. hellyel Strijbos mögött zárt az összetettben. Barragan a 2. futamban nagyon sokáig vezetett és csak a hajrát nem bírta Strijbos ellen. A spanyol a 3. futamban aztán ismét elvesztett egy párbajt, hiszen a második helyért folyó küzdelemben alul maradt a tavalyi MX1-es világbajnokkal, a yamahás olasz David Philippaertscel szemben
Az edzés legjobbja Nagl is nagyon kiegyensúlyozott volt. Az 1. és a 2. futamban harmadik helyen zárt, majd a 3. futamban a negyedik helyen intették le. Ezzel a KTM gyári csapatának az egyetlen tagja harmadik lett Mantovában.

Az MX2 összetettjében ellenben a gyári KTM-es brit Shaun Simpson volt a legjobb. Simpson az első viadalát teljesítette gyári KTM-esként, amelyen nem okozott csalódást. Mindhárom futamban magasan ő volt a legjobb a 250-es motorral indulók között, míg a skót rengeteg MX1-es sztárt is megelőzött. Simpson az 1. futamban a 8., a 2. futamban a 7., a 3. futamban a 9. helyen végzett.

Csalódottak
A hondás Martin Racingen és a KTM csapaton kívül a többség csalódott lehet, vagy igazán semmi oka nem lehet az elégedettségre. A dél-afrikai Gareth Swanepoel Mantovában mutatkozott be először a gyári Kawasaki csapatban: mindhárom futamban a 12. helyen zárt és az MX1 összetettjében a 8. helyet szerezte meg. Az MX3-ban idén bemutatkozó gyári Husqvarna duó ellenben leszerepelt. A francia Christophe Martinnek nem volt értékelhető futama, míg az olasz Alex Salvini legjobb eredménye egy 19. hely volt a TC450 nyergében. Az új gyári Aprilia kettős valamivel jobban debütált. A svájci Julien Bill két 13. és egy 11. hellyel a 9. helyen zárt az MX1 végelszámolásánál. Társa, a belga Manuel Priem egy-egy 11. és 17. helyre volt jó, míg a 3. futamában kiállt.

A gyári Suzuki duó tagjai közül Steve Ramon a 4., Ken De Dijcker a 6. helyet szerezte meg az MX1 összetettjében, mégsem lehetnek büszkék magukra. A kétszeres világbajnok Ramon egyik futamban sem volt éremesélyes. Ramon egy-egy 7., 6. és 5. helyre volt jó. De Dijcker az 1. futamban még második lett, de utána már nem tudta megismételni ezt a formáját. A 2. futamban csak a 16. helyen intették le, majd a 3. futamban a 6. helyen ért célba.

A 26. Mantovai Starcrosson azonban a Yamaha érezhette magát a legrosszabbul. Mindkét világbajnoka, David Philippaerts és Antonio Cairoli is csúnyán leszerepelt. Cairoli mindhárom futamban bukott és feladta a viadalt. Philippaerts az első két futamban állt ki. Az MX1 tavalyi világbajnoka aztán a 3. futamban javított, hiszen a második lett. Az észt Tanel Leok egy-egy 9., 18. és 8. helyre volt képes. Míg a legjobb yamahás az új-zélandi Joshua Coppins volt két 5. és egy 7. hellyel. Coppins azonban egyszer sem volt éremesélyes.


Borka

A 26. Mantovai Starcrosson hazánkat a tavalyi MX1-es magyar bajnok, a kawasakis Borka János képviselte. A kölcsön motorral versenyző Borka szombaton nem kvalifikálta magát a vasárnapi versenyre, de a versenyzsűri mégis úgy döntött, hogy indulhat a viadalon. Az 1. futamban 1 kör hátránnyal a 32., a 2. futamban szintén egy kör hátránnyal a 36. helyen zárt. A 3. futamot sajnos nem tudta befejezni, ráadásul meg is sérült. Borkának nekimentek és kiugrott a válla.


Címkék:  motokrosssz , mantova , starcross




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár