hirdetés
2009-12-31 11:28:28 , Írta: zotya13
Bookmark and Share

Komoly frissítésen átesett vagy teljesen új modellek mutatkoztak be 2009-ben is. Ön szerint melyik a legnagyobb durranás?

hirdetés
Honda VFR1200F
Megannyi kémfotó és kiszivárogatott skicc, illetve az egy éve Kölnben látott műanyag makett után október elején hivatalosan is bemutatták az új Honda VFR1200F-et. A most bemutatott VFR nem leszármazottja a ma kapható RC46E-nek, vagy ahogy emlegetik, a VFR VTEC-nek.



Az alapoktól újrakonstruált motorblokkba számos újdonságot álmodtak a japán mérnökök. A gázmarkolat elektronikus, azonban a villámgyors és sima váltásokkal kecsegtető duplakuplungos, manuális üzemmóddal rendelkező automata váltót csak felár ellenében kaphatjuk az ezerketteshez.

Aprilia RSV4 R
Aprilia RSV4 Factory után egy évvel megérkezett a V4-es blokkal szerelt szupersport gép kevésbé felszerelt, olcsóbb változata, az RSV4 R. Az imolai Superbike világbajnoki futamon bemutatott R modell sokkal reálisabb alkatrészeket kapott, ami a vételárat jelentősen csökkenti. Az Öhlins futóművet elöl Showa, hátul Sachs elemekre cserélték, de ezek továbbra is minden paraméterükben állíthatóak maradtak.



Az R-ben megtartották a Factory alapvázát és blokkját, de azért itt is történtek módosítások. A drága magnézium motordeklik helyére alumínium fedeleket csavaroztak, valamint az R változat váza már nem rendelkezik a lengővilla tengely, a kormánynyak szöge és a motorblokk helyzetének állítási lehetőségével. Az elektronikus gáz maradt, és a három módba kapcsolható teljesítmény-karakterisztika is.

Kawasaki Z1000
A Kawasaki formabontó módon internetes sajtótájékoztatón mutatta be jövő évi újdonságait. A legfontosabb meglepetés a Z1000-es második önálló generációja a 2003-as feltámadás óta. A Kawa teljesen új, 1043 köbcentis a réginél hosszabb löketű négyhengerest ültetett, a korábbinál keskenyebb és harminc százalékkal merevebb alumínium hídvázba. Ugyan a blokk erősebb és nyomatékosabb ZX-9R eredetű elődeinél, ám a 138 lóerőnyi és 110 Newtonméternyi potenciál mit sem érne, az új trükkös szívórendszer nélkül.



A Z vázában kialakított légcsatornák a lehető leghidegebb levegőt szállítják a motornak. A teljesítmény-leadás a hétköznapokban fontos alsó és közepes fordulatszám tartományban az eddiginél egyenletesebb, ráadásul feledhetetlen szívóhangot hallhatunk majd a két literrel kisebb, de ergonomikusabb formájú tank alól.

Ducati Multistrada 1200
Közimádatnak örvendő olasz márkaként a Ducati alaposan kitett magáért Milánóban. A kiállítás egyik legnagyobb standjának központi helyén a Multistrada 1200 állt, melynek több kivitelét is piacra dobja a cég. A Standard és S modellek közös eleme az 1198-ból származó L2-es Testastretta blokk, amely pontosan százötven lóerőt teljesít, miközben a gép száraz tömege rekord gyanús, 189 kilogramm.



A túraenduró elektronikai rendszere is új mérce a kategóriában, hiszen a motorvezérlés négyféle programot ismer, így a vezető egy gombbal választhat a Sport, Urban, Enduro, illetve Touring profilok közül és változtathatja meg a csúcsteljesítményt, valamint az erőkifejtés jellegét. A Multistrada felszereltségét az alapváltozat esetében opcionális, egyébként széria blokkolásgátló és kipörgés-gátló (DTC) is gazdagítja, sőt a motorindításhoz már kulcs sem kell többé, mert az indításgátló képes érzékelni a motoros zsebében lapuló elektronikus kártyát, és ha az megvan, előkészül az startra.

BMW S 1000 RR
A BMW előállt első szuperbike-jával, amelynek megfelelő sajtóvisszhangját nem bízta a véletlenre. Egy „kiszivárgott” információ vagy részletfotó borzolta a kedélyeket, és a kiállításokról is hiányzott az S 1000 RR. Végül egyik pillanatról a másikra minden kiderült a BMW legújabb modelljéről. Kiderült, hogy 999 cm3-es blokkja lesz és hogy 193 LE teljesít 13000-es fordulaton.



Majd kiderült, hogy minden választható extrájával együtt ez a szériában legjobban felszerelt sportmotor a piacon. Hihetetlenül hangzott is, hogy egy utcai sportmotort a dőlésszögtől függően működő kipörgésgátlóval és váltóelektronikával láttak el. De most már tudjuk, hogy ez mind igaz.

Kedves Olvasó! Melyik 2009 legnagyobb durranása?

Címkék:  2009 , újdonságok




2010-01-31 11:17:03

Nekem a Z-és az RSV4 jött be a legjobban!

2010-01-09 17:37:09

hát igen az lett volna igazán BMWs ha egy boxerböl hozz össze valami igazit
a DUCATi sem készitett soros 4-est a Superbikba tud nyerni V2-sel is

2010-01-06 22:45:29

Ja, inkább tarol a V4? És a Ducattis lány V formában? Vagy inkább M?

2010-01-06 22:43:11

Ha esetleg nyer a BMW, akkor csak azért, mert egy izzig-vérig japán motort sikerült összehoznia. Mondhatni, kiválló az indigó!

2010-01-05 21:33:23

A hozzászólásokat összeszámolva kijelenthetem:
Nyert a BMW!

2010-01-04 12:06:49

én elfogult vagyok, nekem mindenképp a VFR. amit sokáig várunk az általában már nem tud akkorát durranni, neki valahogy mégis sikerült. persze, saját kategóriájában mindenki tudott rengeteg újat hozni, ami dícséretes.

2010-01-04 09:03:25

Én úgy gondolom a BMW S1000 RR, a technikai csomagjával, precizitásával (tesztelési filozófiájával), üzletpolitikájával. Talán a Honda a második, azonban eltelik egy kis idő mire újra bizonyítani fog.

2010-01-03 16:47:43

majd megoldják mondjuk nem hiszem, hogy a világbajnokság végkimenetelébe bele tudnának szólni

2010-01-03 16:08:17

Azért az sokat sejtet, hogy Davide Tardozzi ex Ducati SBK főnök idén a BMW-nél kötött ki...., már csak pár tökös gyerek kéne a nyeregbe! Corser már öreg, Xaus pedig inkább a tesztelésben erős, mint a versenyzésben!

2010-01-03 11:51:03

Szeretném ha a YAMAHA nyerne jövöre is, de már az is nagyon jó, hogy nem a DUCATi az egyed uralkodó. Van jelentkező a trónra rendesen

2010-01-02 12:01:41

Könnyű biztos nem lesz, de azért szerintem meg fogja szorongatni a japánokat biztosan. Feltéve, ha lesz egy jó lovas is a motorhoz.

2010-01-01 16:07:09

a verseny pályán? hát az azért nem lesz könnyú szerintem

2009-12-31 14:51:56

BMW, BMW, BMW !
Most már csak a versenypályán is bizonyítania kell(ene) azt, amiről BoBoBá olyan szép hasonlattal írt...

2009-12-31 14:07:39

Egyettértek én is a BMW egy teljesen uj kezdeményezés. Minden elismerés a gyárnak, ez a motor egy teljesen uj irányvonalat képvisel a paletájúkon

2009-12-31 13:20:03

A véleményünk egyezik, csak kicsit bőbeszédűbb voltam.

2009-12-31 12:44:20

Szerintem: BMW S1000RR.

2009-12-31 12:41:36

Az RSV4 és a Z1000 nem volt olyan eget rengető, mert az RSV4 egy tavalyi modell pénztárcabarátibb verziója. A Z1000 régi történettel bír, és semmi különleges újítás nincs rajta a marketing szövegen kívül.
Úgyhogy számomra marad a teljesen átalakult VFR, a mindenes Duki és a BMW.
Egyértelműen a BMW a legnagyobb durranás!!!
Jött, látott, győzött! Nekem olyan a bömbi sportgépe mint Usain Bolt 100 méteres futása.
A többiek próbálkoztak egymáson túltenni, de mindig csak 1-1 századdal sikerült. Erre jött ő és hirtelen lefaragott 1 tizedet.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár