2484 Doki - Yamaha Sr250 hátsó futómű - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Szerbusz Motordoki! Szeretném véleményedet kikérni, a motorkerékpárommal kapcsolatban. Nekem egy 1996os Yamaha Sr250-es 4Tmotorkerékpárom van. 3 éve van meg nálam, első gazdája az állam volt, mivel rendőrségi motorként üzemelt, összesen 19-et hoztak az országba, de nem vált be mert kis ccm-es motor volt. Habár a motorkerékpár ránézésre szép állapotú a benne rejlő km-t homály fedi. én 10e km-rel vettem, 3 év alatt beletettem 33ekm-t. A motorral alapjában véve meg vagyok elégedve, de egy bajon a kanyarbéli bizonytalanság. Nem mindig, de vannak bizonytalan kanyarok, mintha más íven mennék. A motorkerékpárral természetesen estek már, de a bukókereten látszik a csúszásnyom a vázon nem nagyon, és végsebességnél is el lehet engedni a kormányt nem húz semerre sem. Haver hívta fel a figyelmemet rá, hogy a motor hátsó lengéscsillapítója nem csillapít. Én azt hittem, ez ilyen "kemény" gyárilag, mert ha barátnémmal ketten ültünk rajta és csomagok is voltak, akkor szép puha volt. De egy személlyel mintha szánkón ülnék. Szerinted okozhat-e ez kanyarodási stabilitás csökkenést? Sokat gondolkodom most rajta így a télen, hogy ki kéne cserélni, de a gyári új, 70 valahány ezer ft, hát annyiért sajna nem lesz új, használtat semmiképp sem akarok venni. Viszont találtam a neten univerzális 5 fokozatban állítható, rugóstagot. Ezzel csak egy baj van, hogy a gyári teló két lyukköze 32mm, ennek pedig 34. Ha ez jó lenne hozzá, akkor megvehetném? nem lenne ettől is rossz a motor? Mert úgy gondolom, mivel magasabbra kerül a hátulja, meredekebb kell hogy legyen az eleje, vagy mivel én úgyis lágy rúgózást szeretnék beállítani, így ez nem lenne oly vészes? Ha megengeded még egy kérdést feltennék, én Heidenau gumiabroncsot használok a motoron. Tempóm túrás-nagypapásnak mondható, de vannak "jó" napjaim is :) milyen más márkájút tudnál ajánlani ami túrákra ideális lenne? Néha pl a Heidenau esőben, nem is tudom, bizonytalan. Az is érdekes, hogy nekem a gyári könyve 120/90x18-ast ír a legutolsó modellhez, a korábbiakhoz pedig 3,5x18. Nekem meg 110/80 volt rajta mindig is, de a tavasszal sikeresen interneten rendeltem meg hozzá a gumit, és elküldték az első modellekhez való 3.5ös gumiabroncsot ami viszont keskenyebb futófelülettel rendelkezik, olyan virsli gumi. Nem mertem felrakni, mert féltem hogy a csökkenő futófelület miatt, romlana a stabilitás és a féktáv. Szerinted van okom aggódni, vagy ha a mostani elhasználódott, nyugodtan eljárkálhatok a keskenyebbet is? Bocsánat hogy ennyit kérdeztem, de kíváncsi volnék egy jóval tapasztaltabb motoros véleményére! Segítségedet előre is nagyon szépen köszönöm! :) üdvözlettel, Nagy Zoltán


Szia !

Ha a futóművek bár mely része nem működik megfelelően az nagy mértékben rongálhatja a motor kanyarstabilitását. Persze azt azért tudni kell hogy ez a motor nem egy kanyarvadász. Ha jól értem akkor a cserélni kívánt lengéscsillapító 20 mm - el lenne hosszabb mint a gyári. Háááát ez az eltérés még talán még nem jelent problémát.
Gumik tekintetében, én itt nem szeretnék egy gumi márkát sem reklámozni. Van kínálat bőven, igazából csak pénztárca függő a választás. A keskenyebb gumit bátran felteheted előre, attól a motor nem veszít a stabilitásából (főleg ha az a gyári méret )

Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2010-11-16 06:16:26

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár