2752 Doki - Yamaha Sr250 alacsony kompresszió - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Szerbusz Motordoki, először is szeretném megköszönni az előző levemere adott válaszodat, nagyon hasznos volt. ezért szerenték még egy problémával kapcsolatban kikérni véleményedet! :) A motor ismét a Yamaha sr250-es léghűtéses egyhengeres 4T, felül vezérelt kétszelepes vezérműláncos konstrukció. AZ a problémám, hogy tavaj megfurattuk a motort. mert hidegen kopogó hang jött a hengertől. a kompresszió is alacsony volt. a furás után a kopogás egyből elmult a motor jónak tünt, (fontosnak tartom hogy kora tavasszal kezdtem el bejáratni, néhol még hó is volt, és igen óvatosan metnem vele) szóval egy 2000km alatt ismét előjött a kopogás és ismét felerősödött, a motor is szép lasan gyengyült. no sebaj gondoltam ezt a szezont lehuzom, végtére is megtettem 15,000km-t igy 6,8as melegen mért kompresszióval. hajtani nem nagyon szoktam, olajat 6,000km-enként cserélek castrol 20w50es, légszűrőt is olajozom. most mikor már nem használtam a hideg miatt, szétszedtük, és meg-gyűrűztük. a szelepekt becsiszoltuk, bár azokkal nem volt eddig sem probléma. és hát a motor rosszabb lett mint volt, mostmár csak 6os kompresszió van benne. elvittük fúró mühelybe a hengert ahol megmértük a dugó és a hengerfal közötti illesztési héagot ami 0,05-0,06 mm, valamint 0,01mm ovalitást mértünk. az új gyűrűk hézagja 0,25mm, az olajlehúzóé 0,28mm. A kopogás a gyűrűzés után ismét elmult, de sajna motor ereje nem lett jobb egyáltalán. Megkerestem a gyári könyvét ott henger dugó tűrésnek 0,035-0,055 mm-t enged, illetve 0,01mm-es maximális ovalitást. Olvastam egy motorkerékpár restaurátor könyvet, ahol irták hogy ha tul nagy hézaggal furják a hengert akkor zajos lessz a müködése-ebből eredhet a kopogó hang szerintem. Ja igen, fontos megemlítenem hogy jó képet kapjál a gép állapotáról, hogy a főtengely nem kottyan,illetve a hajtókarcsapszegen sincs mérhető kopás ugyanis azt 15e km-rel azelott cseréltük ki. A fúrós mühyelben azt mondták a mért adatokra hogy ez a henger tökéletes nem kell fúratni, de kérdem én akkkor miért engedi el a kompressziót?(vezérlést is ellenőriztük és az is jó) Rengeteget gondolkoztunk rajta már az ismerősökkel, de sajna senki sem jött rá a hiba okára. De én azt gondolom, hogy a furás nem lett jó. vagy tul nagy a hézag amire munkálták, vagy pedig nem esik egy pontba az esztergálás tengelye, a henger köuéppontjával és sikjával. mert ha jól lett megfurva miért jött elő ismét az a kopgó hang? Mondcsak szerinted mit kéne tenni, hogy visszajöjjön az ereje? Ha a fúrást ajánlod, te milyen illesztési hézagot ajánlanál (Dugó átmérűje 73,5mm)? Illetve mik az ajálásaid a bejáratási időszakkal kapcsolatban? segitségedet előre is nagyon szépen köszönöm, üdvözlettel, Nagy Zoltán


Szia !

Köszönöm a kimerítő tájékoztatást ! Valóban bosszantó lehet a visszatérő hiba. Látom jól fel vagytok készülve, és tudjátok hogy mit csináltok. Így látatlanban csak még egy-két dologra hívnám fel a figyelmed. Elsőként a hengerfej. Ha a szelepszár akár csak egy századnyit is görbült, akkor a hő hatására szorulhat a vezetőben, és a szelepzárás lassú lesz. Így a kompresszió máris gyenge.
A dugattyú gyűrűn ha van van jelölés akkor annak minden esetben felfelé kell néznie ( de ezt gondolom már tudtad )
Még egy dolgot említenék, az pedig a főtengely. Talán nem ártana ellenőriztetni a főtengely és a hajtókar egymáshoz való viszonyát. A hajtókarnak a főtengely tengelyvonalára tökéletesen merőlegesen kell állnia. Tűrés nincs ! Mert képzeld csak el hogy mi történik a dugattyúval ha akár csak fél fokkal is eltér a derékszögtől.

Üdv ! Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2011-01-03 19:42:41

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár