482 Doki - xenon - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Tisztelt Jogdoki! :) Kérdésem a motorkerékpárokba építhető xenon szettekre vonatkozik. Utána próbáltam olvasni a dolognak, de egyértelmű, motorkerékpárokról szóló szabályozásra nem találtam. A szabályok gépkocsira vonatkoznak, ha jól olvastam. Azt tudom, hogy az autóknál kell mosó, meg szintszabályzó, de motorkerékpáron ez kissé nehézkes kivitelezni, viszont nagyban növelné a közlekedés biztonságát éjszaka, ha az egy szem lámpa xenon lenne..... Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel: Kovács Zsolt


Tisztelt Kovács Zsolt.

Egy motorkerékpár átalakítása vizsgáztatás nélkül csak akkor lehet jogszerű, ha a motor gyártója által az átalakított motorhoz gyárilag – európai piacra - szállított fényszóró és berendezései kerülnek beszerelésre.

Egyes BMW motorok kivételével nincs tudomásom arról, hogy gyári xenon szettek léteznének, így csak más gyártók által készített szettek beszerelése merülhet fel.


a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 44.§ értelmében a járműre csak jóváhagyási jellel ellátott tompított fényszórót szabad felszerelni. A jármű egyedi forgalomba helyezésének engedélyezése során - a tompított fényszóró által biztosított megvilágítási kép vizsgálata alapján - e rendelkezés alól az NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága felmentést adhat.

Tehát ha gyári szett nincs a motorhoz, akkor egyedi átalakítás és a NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG részéről engedélyeztetés után lehet levizsgáztatni, majd jogszerűen a közúti forgalom használni a xenon szettet.

Aki átalakítási engedély nélkül használ utólagosan – úgymond házilag – átalakított motort, az
az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. Korm. rendelet 53.§ szerinti közúti közlekedési igazgatási szabályok megsértése szabálysértés követi el és harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható /jogsi nem vehető el ezért/, helyszíni bírság esetén 20.000 Ft-ig bírságolható.

Ezen túlmenően a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról szóló 35/2000. BM rendelet 84. § (1) bekezdése szerint a rendőr a forgalmi engedélyt a helyszínen elveszi, ha a járművet a külön jogszabályban meghatározott engedély nélkül átalakították.

Javaslom tehát a Nemzeti Közlekedési Hatóság útján engedélyeztetni az utólag beszerelt xenon szettet, ez feltehetőleg a legolcsóbb és legbiztonságosabb megoldás (egyben a jogszerű is).

Tisztelettel, dr Herpy Miklós
06-70-244-1088
2009-06-24 14:08:44
2009-04-23 06:45:50

Be. Nem emiatt veszik ki alólad a motort.

2009-04-19 17:26:09

Szia!

Én nem tudok olyan esetről, hogy valamelyik motorost piszkálták volna a rendőrök H.I.H fényforrás miatt. A fentiekben teljesen egyet értek veled (nekem is ilyen rendszer van, és nagyon hatásos, nagyságrendekkel észlelhetőbb a motor.

Amiért a rendőr kifogást emelhet, ha a fényszóród úgy van beállítva, hogy az a közlekedés más résztvevőit zavarja, vagy veszélyezteti (érsd vakít)

Az utók esetén a fényszóró magasságállítás adott, így ha telerakják a csomagtartót, lehet tekerni a fényszórón. motoron ez fordítva van: a hátsó rugóstag előfeszítésén kell állítani, ha hátul megrakod a motort. ebből a szempontból a Kresz-t csak akkor sérted, ha nincs jól beállítva a rugóstag.

A gond az, hogy a moci gyorsításkor hátrabólint, és ekkor nem tudsz mit tenni, vakít. Ezt nem tudod kiküszöbölni, és be kell látni ez a jelenség minimum zavaró.

Én úgy állok a dologhoz, hogy inkább a rendőr büntessen meg egy szabályozatlan dologért, mint hogy ne vegyenek észre - az drágább.

Üdv

2009-04-01 08:24:38

Én Ausztriában és Szlovákiában iis jártam már többször vele, a kutya sem szól érte. AZ ENSZ/GB. előírás motorkerékpárokra nem írja elő a fényszórómosót és magasságállítót.

2009-03-27 21:13:39

Ja a kérdés, hogy beszerelhető-e következmények nélkül egy normális 4-6000K-s xenon anélkül, hogy Európa bármely országában lekapcsolnának miatta?

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár