710 Doki - Visszaváltáskor károsodik-e a motor? - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Szia! Egy Kawasaki KLE 500-as motorom van, amin elég sűrűn használom a motorféket. A visszaváltásokkor előfordul, hogy megcsúszik a hátsó gumi. Ez a jelenség mennyire okoz kopást, esetleg károsodást a motoron (láncon), illetve mennyire üzemszerű az ilyen fajta használat? Válaszodat és tanácsaidat előre is köszönöm! UI: Esetleg ha valamit rosszul csinálok 1-2 tanács jól jönne, köszi!


Szia !

A lánc, a gumi, a fék, ezek mind úgynevezett kopó alkatrészek. Persze az élettartamukat lehet a vezetési stílussal befolyásolni. Pl. ha visszaváltáskór nem vágod rá a kuplungot, hanem egy kicsit kiméletesebben teszed oda az már sokat javít az ügyön. Igaz ekkor a kuplunglamellák kapnak egy pofont, de hát azok is kopó alkatrészek.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2009-07-09 09:32:30
2009-07-10 12:15:12

Nekem is produkálja ezt a jelenséget a motor, mert én is szeretem használni a motorféket! Azt a tanácsot kaptam tapasztaltabb motorosoktól, hogy ilyenkor engedjem fel egy kicsit a hátsó féket(már amennyiben használod).
Mondjuk a MOTO GP-ben rendszeresen úgy érkéznek meg a kanyarokhoz a versenyzők, hogy "táncol" a motor hátulja, de óvakodnék attól, hogy magamat hozzájuk hasonlítsam!

2009-07-01 19:21:07

Szerintem finomabban engedd a kuplungot fel, és adj egy kis gázfröccsöt. Ha nem elég így a motorfék, ott a pedál....

Én úgy gondolom ebben az esetben ne a motorral törődj, ha a hátsó kerék csúszkálása kibillent az egyensúlyból (pl. egy útborda rásegít) akkor benned nagyobb károsodás keletkezhet.

Amúgy szerintem jó, ha motorféket használsz.

Nem ismerem mélyrehatóan a fémgyártás technológiát, de a váltó fogaskerekeit (elképzelésem szerint) szimmetrikusan edzik, így ellentétes irányú terhelésnél is ugyan úgy bírják az igénybevételt. Nem éri tehát nagyobb terhelés (ha a teherátrendeződésre is gondolsz) a szerkezetet, mint egy egykerekezésnél. De amit kap bőven pofont az a kuplung, a gumi, a láncs, és a tengelycsapágyak.

Üdv: Szoó I.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár