268 Doki - Világítás,fogaskerék és zaj - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Üdv kedves Doki! Volna pár kérdésem ! A motorom egy Sv 650 blokkos olasz csődőr kereklámpás karbis 14000 km-el. 1 A motoromnak keveslem a fényét.Most 65W-os H4 es van de tetszene egy kisebb méretű dupla fényszóró mint pl a Triumph-on de 100W os izzókkal .Vagy a mostaniba elég egy 100-150W-os is?Elbírná e a motor? Az olasz leírásból annyit hámoztam ki hogy a generátor 300W-ot produkál 5000-es fordulaton ha egyáltalán jól értelmztem. 2 A motorom 1-2. fokozatát túl rövidnek találom 3.-bam már tökéletes durva mozdulatokkal gyorsuláskor emeli az elejét .A fogaskerékáttételt akarnám változtatni úgy hogy ne menjen nagyon a gyorsulás rovására.Melyík fogaskerékhez érdemes nyúlmi és mennyire a fogak számában?Ha már 2.-ban is tudná azt az agresszív gyorsulást amit 3.-tól tud az tökéletes volna. 3 A motort nyáron vettem és eddig sosem figyeltem fel rá csak újjaban amióta garázsban áll feltünt egy kis zaj.Hidegindításkor amikor már kb 2-3 perce jár a motor az első henger teteje felől hullámokbam (elhalkul felerősödik) zaj hallatszik.Amolyan kerregés szerű de amikor már teljesen bemelegszik 1-2 gázfröcs és el is múlik.Nem tünik vészesnek de amiíta felfigyeltem rá mindíg azt halgatom és idegesít.bár lehet hogy ez V2 nél normális mellékhang.Valamint szintén friss indításkor amikor pl sietek 2-2,5-ös fordulaton szoktam melegíteni és a motor ilyenkor picit rángat és néha szinte érezhetően úgy belerándul hogy egy pillanatra szinte hangja is elekad.Ritkán szoktam így gyorsan melegíteni de érdekelne h ilyenkor mitől rándul így meg a motor és hogy okozhat e vamamilyen kárt?A válaszod előre is köszönöm! Üdv Csaba.


Szia Csaba !

Az hogy a generátor esetleg elbírná a nagyobb W - számú izzókat, az még közel sem jelenti azt hogy a kapcsolók és a vezetékelés is bírná azt. Ha egy 55 W-os izzó a fényszórótükör gyújtópontjában van, és eljut hozzá a megfelelő feszültség az akkor jól világít. Ha túl nagy teljesítményű izzót használsz, akkor szinte biztos hogy a kapcsolók, kötések, vezetékek rövid idő alatt túlmelegednek, elégnek. Következmény - hogy nem jut el a kívánt feszültség az izzóhoz. Hozzáértőnek, ki kellene mérni az egyes szakaszokat, mert lehet hogy már ez a probléma okozza a gyenge fényerőt.
Az első lánckeréken való változtatás, mindíg durvább beavatkozás mint a hátsó változtatása. Így azt ajánlom hogy a hátsón változtass max !!! három fogat.
A kopogó hangot, és a hideg indítás utáni rángatózást, már szakembernek kellene hallani élőben. A kopogás, feltehetően a már kicsit kopott szelepkorong miatt lehet, a rángatózást pedig talán csak egy beállítás és tisztítás meg is oldaná. Persze így látatlanban ez csak tipp.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki szervizszám élőben 06 20 2556100
2008-12-22 08:11:30

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár