1222 Doki - simson gyújtás probléma? - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

A simsonom problémái így kezdődtek: Ez gyárilag egy tirisztoros gyújtással rendelkező simson s51, már több mint 10 éve nálam van és sokmindent kicseréltem már rajta, de a gyújtással soha semmi bajom nem volt! Egyszer csak fogta magát és nem indult be, a motor előtte működött pár évig tehát nem egy szerelés után jött ki a hiba rossz összerakás miatt vagy ilyesmi. Megnéztem benzin van, átpucoltam a karbit, szikra van, cseréltem gyertyát, de semmi. Megpróbáltam betolni, de csak néha egyet-egyet pöffen. Feltételeztem hogy gyújtás probléma lesz, elkezdtem sorban cserélgetni az alkatrészeket, új tirisztor, új jeladó alaplappall együtt, új gyújtótekercs, új gyújtótrafó kábellel pipával, új gyertya, tehát a lendkerék mágnes kivételével mindent kicseréltem aminek a gyújtáshoz köze van! A mágnesen nem találtam semmilyen sérülést vagy ilyesmit! (Az alaplapot ugyanabban a szögben állítottam be ahogy a régi volt!) A motor ugyanazt csinálja! Jó gondoltam továbbmegyek a dolgon, feltételeztem h valami oknál fogva elcsavarodott a főtengely vagy ilyesmi és széthúztam a blokkot hogy megnézzem, de a főtengelyt jónak találtam, semmi csavarodása vagy lógása nem volt. Elkezdtem nézegetni az alkatrészeket h látok-e valami rendellenességet és ahogy megfordítottam a hengert a persely aljából, ahol ilyen felömlő ablak szerű van, le volt törve egy darab, na gondoltam magamban megvan a hiba, szerencsére volt egy másik hengerem dugóval (ami ugyanezen a motoron már ment), gyorsan összeraktam a blokkot, de nem sok sikerrel, mert a motor még mindig nem indul be, csak egyet-egyet pöffen, rendes nagy szikra van rajta, a benzin meg már a kipufogón jön ki annyit rugdostam meg tologattam! Legvégső elkeseredésemben már csak a gyújtás beállítas hibájára gondolok, elvileg az új alaplapot ugyanabban a szögben raktam be mint a régit, össze is jelöltem! Próbáltam lefelé is fölfelé is állítgatni szemre de nem lett jó sehogy! Szerinted a gyújtás beállítása lehet a baj? Hogyan lehet a gyújtást beállítani ha nincs stroboszkópom, max egy tolómérő amivel a holdpont elé tudom állítani a dugattyút és mérem a távolságot! Előre is köszönöm! Üdv Gábor!


Szia !

Annyi mindent felsoroltál és cseréltél, hogy már mit is mondhatnék. Való igaz hogy a gyújtási időt jó helyre kell tenni, de talán meg van valami más is. Egyszerű dolod, de ha a porlasztó tűszelepe nem zár jól, akkor annyi benzin kerül hírtelen a motorba hogy képtelen elindúlni.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2010-01-10 10:16:37
2013-07-19 13:59:36

Elnézést kérek ez biztos elég hülye kérdés lesz de én néztem az oldalt és nem találtam sehol hogy hol lehetne ehhez hasonló kérdést feltenni??

Gergő

2010-01-19 12:29:24

Olyasmi, mint a holtpont, csak D -vel. Nem csoda, hogy elírta, engem már szétbaltázott volna az ideg ilyesmitől. Nekem a Rometom volt ilyesmi gonddal küzdő. Én eladtam.............mondjuk az új tulaj kififikázta a baját! Ha megmelegedett a motor, a főtengely annyit "tágult", hogy elmászott a gyújtás. Lehűlt, aztán megint pöcc-röff. Megmelegedett - leáll. Vett bele egy másik főtengelyt és vígan pöförészett vele horgászni éveken át.

2010-01-18 21:31:53

Mi az a holdpont? AMúgy nagyon szaxerű a srác és kitartó. Remélem már megy a gép.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár