52 Doki - Nem gyári alkatrészek kifizetése baleset esetén - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Tisztelt Jogdoki! Elnézést kérek, ha esetleg túl hosszan írom le a történetet de a részletesség talán megelőzi az esetlegesen felesleges levélváltásokat. Ez év május 31.-én bátyám motorbalesetet szenvedett az én motorommal(suzuki sv1000s). A stadion szálló előtti lámpán haladt át zöld jelzésnél a Dózsa György út felé, amikor neki jobbról (a Stefánia út felől) elékerült egy (hivatalos rendőrségi határozatot még várjuk de több tanú által is igazoltan) a piros jelzésen áthaladó VwGolf személyautó. A motor kb 35-45 km/h sebességgel haladt amikor az ütközést már nem tudta elkerülni. A motor az autó bal első kerekénél ütközött neki, bátyám jobb felkarjávan az autó "A" oszlopát találta el, valamint a szélvédőt is betörte valószínűleg a bukósisakkal. Ezután átesett az autón és a földön landolt. Az esetnél rendőrségi helyszínelés történt, valamint bátyámat a IV. kerületi Árpád kórház traumatológiájára szállították, ahol röntgenezés után megállapították, hogy törés, belső sérülés nincs viszont bent tartottán Június 2.-ig megfigyelés céljából. A jobb felkarján izomzúzódás nyomai voltak láthatók, valamint a mellkasában érzett szúró fájdalmat valószínűleg a becsapódás közben bekövetkezett nagy mértékű lassulás miatt. Jelen pillanatban azt még nem tudjuk biztosan, hogy az okozó elismerte-e a felelősségét, mivel a rendőrségi határozat még nem érkezett meg. A motorban keletkezett kár miatt természetesen kárbejelentést tettünk az okozó biztosítójánál (allianz hungária). Megtörtént a kárfelvétel és pótszemle is, ahol kiderült, hogy sérült a váz=műszaki totálkár. Innentől érdekes a történet. 1: a motor forgalmi szerint 2007-es évjáratú. 0km-es állapotában szalonból vettem K6-osként hirdetve 1.998.000.- ért. "természetesen" hitel van rajta még kb 1.700.000.- A motor vásárláskori értéke 1.998.000.-Ft mivel K6-nak volt hirdetve, viszont a forgalmiban szereplő gyártási év(2007) szerinti ára 2.198.000.- volt. Kérdés, hogy a totálkár számításnál a kárkori értéket melyik összegből számítják? És mi van akkor ha azt mondjuk a biztosítónak, hogy akciósan vettem a motort 200.000.-Ft-tal olcsóbban, de ezt ma már több dolog miatt sem tudnám megtenni, és ezek közül a legfontosabb, hogy nincs már ilyen SV(fekete) semelyik szalonban. Sőt 2008-as(K8) évjárat ki sem jött. Tehát összefoglalva 2007-ben vettem K6-os Sv-t 1.998.000.-ért újonnan. 200.000.-Ft kezdőrészlettel hitelre. Ekkor (2007) a K7-es ára 2.198.000.-volt, viszont a forgalmiba gyártási évnek valami miatt 2007 került. 2: a motoron extra alkatrészek vannak: gyári suzuki bukógomba: ~40.000.-, Walter moto rendszámtartó+emelőszem:~20.000.-, 2db Two Brothers kipufogódob: ~200.000.- értékben. A kérdés ezekkel kapcsolatban, hogyan alakul műszaki totálkár esetén az extra felszerelések kifizetése, illetve, hogyan tudjuk "behajtani" a biztosítótól a felsorolt eszközök árát, vagy árának egy részét, ha a számla már nincs meg a fent nevezett eszközökről?? További kérdés, hogy a bátyám által a baleset során viselt bőrruházat, motoroscsizma, kesztyű és bukósisak árát hogyan tudjuk megtéríttetni a biztosítóval?? A kesztyű kiszakadt, a bukósisak belső oldalán az áll résznél benyomódás látható, a csizma és a ruha pedig karcolódtak. Kárfelvételkor kitöltöttünk egy papírt, amire a ruházatot és a bukósisakot is felírtuk, valamint azok értékét de ezekről sincs már meg a számla. További kérdés, ha esetleg az ember akciósan vett anno ruhát, sisakot stb, akkor mi alapján fizetik ki a ruházatot, hiszen evidens, hogy még egyszer nem tudja ugyan azon az akciós áron beszerezni a szükséges felszerelést. Jelen pillanatban arra várunk, hogy a kárszakértő elvégezze a munkáját (kárszámítás) hogy egyáltalán képben legyünk azzal, hogy mennyit szeretne fizetni a biztosító, ami nagyon nem mindegy egyrészt a fennálló~1.700.000.-Ft-os merkantilos hitel miatt, másrészt az extra alkatrészek és a ruházat miatt, harmadrészt a későbbi motorvásárlás szempontából. Válaszát várva maradok tisztelettel, Bakó Tamás tamas.bako79@gmail.com


Tisztelt Tamás.

A kárkori értéket eurotax katalógus alapján határozza meg a kárszakértő. Ha nem a megfelelő motort veszi alapul, úgy azt jelezni kell felé.
Az extra felszerelések emelik a motor értékét, úgy a kárszámításban meg kell jelenniük, ha nem így lesz, azt a kárszakértőnél jelezni kell.
Ha bármely alkatrész, vagy tartozék beszerzési értékében vita alakul ki, úgy az eladótól célszerű egy igazodást kérni a termék eladási áráról.
A hitelszerződés idő előtti megszűnése miatt felszámított szerződésmódosítási díjat is megfizeti a biztosító – ha korrekt.

Tisztelettel: dr Herpy Miklós
2008-06-30 08:38:34

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár