1930 Doki - Mit bír ki egy gumi? - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Hali Gumidoki! Egy metzeler Lasertec hátsó mekkora ütést bír ki szerkezeti roncsolódás nélkül? Egy hete kiütötték a vasat a seggem alól zebránál állva. A szegecselt felnim deformálódott, belapult. A gumi kukás lesz, vagy visszahúzhatom az új felnire? A vétkes kocsi fényezett lökösén nem látszik semmi sérülés. Válaszodat előre is köszönöm. Üdv: Bácsi András


Érdekes kérdés.

Az esetednél NEM tudni milyen mértékű "ütés" érte a gumit. Nem ilyen igénybevételre gyártják és tesztelik a gumiabroncsokat. Ha a gumival felkeresed műhelyemet vagy hozzáértő gumist, megmondja a gumi átvizsgálása után, hogy használható még, vagy kukában a helye.
Üdv: Gumidoki
2010-06-10 16:03:07
2010-06-12 11:45:59

@hangszoro: Szerencsémre nem. Eddig ez a második, motorral az első. Saját rutintalanságból azért volt már 1-2 apró perec, ugye a kötelezők. Mostmár a nagymotorom is fel lett avatva...

@freazer: Szombat déli belvárosi forgalomban a szembesávban úgy emlékszem pont jöttek, de a padka felé épen elfért volna az orra...

@FeR1: köv. héten utalják a kárrendezést, szerencsére nem -oztak sokat. Sajnálom, hogy édesapádat cserbenhagyta a biztosító. Cége válogatja a fizetési kedvet (szerintem), de amit egy évben bezsebelnek....
Cimborám is pórul járt (ő az Öreglány előző tulaja). Alig 1 hónapja volt nála az utód Revere, alkonyatkor még került egy utolsót a faluban, a házuktól 100m- re egy kivilágítatlan nagypolák nem vette észre és elé fordult (szemből balra nagy ívben), kerülni esélytelen volt, telibeverte. Kocsin nem volt biztosítás, ráadásul a tatát sem lehetett jól megverni, mert haver apjának valami ismerőse volt. Nem tudom végül hogyan egyeztek meg.

Másik: Apósom nevelt lánya kishíjján otthagyta 2 éve a fogát egy közúti balesetben (a párja nem volt ilyen szerencsés R.I.P) éjszaka külterületen eléjük fordult alsóbbrendű útról egy dobozos kamion. A kocsi a vontatmány alá gyűrődött és még vitte is agy darabon a roncsot. Ha balra kerülnek csak egy keskeny padka lett volna, mellette meg 2 m mély vizesárok...

A biztosító megpróbálta a sebesség túllépésével a lányra hárítani a dolgot, de nem adni elsőbbséget... A műszaki szakértő elmondta, ha 90-nel mentek volna sem kerülik le az ütközést, a féknyomból egy kb. 105 km/órás sebességet kalkuláltak.
Idén tavasszal zárult le a tárgyalás, a lány javára született döntés.

Ha közlekedünk a vége mindig ugyanaz, mások helyett is vigyáznunk kell magunkra...

2010-06-11 16:07:39

Sajnos az úrvezetők többsége vészfékezésnél beparázik és nem kikerül csak várja, hogy megálljon, főleg, ha még előtte el is bambult Szerencsére nem lett nagyobb baj.
Bár a biztosítóban nem lennék biztos, hogy fog fizetni, mert mindent megpróbálnak, hogy ne kelljen. Jó néhány évvel ezelőtt édesapámba fordult bele egy kamionos, aki már fáradt volt és nem vette észre, hogy jön szembe, csak simán befordult balra. A kamionos elismerte ugyan, hogy ő volt a vétkes, de a biztosító nem fizetett,mert, hogy az úgy nem történhetett a sérülések alapján, ahogy mondták, biztos csalni akarunk Ennyit a biztosítókról.

2010-06-11 12:51:15

gondolom meg sem probált kikerűlni, túl egyszerű lett volna

2010-06-11 12:09:18

U.I.: Ilyen korrekt csóka még nem ütött el soha, a szokásos kurv@nyázás elmaradt (gyereknapra pont jó kis ajándék volt)! ;-)

Sűrűn szoktak elütni??

2010-06-11 11:25:25

@FeR1:
A hátbavágás tipikus esete történt. Szarvas, főútvonalon, gyalogos átkelőnél éppen megálltam, mögöttem meg lassú volt az idős úr reflexe, plusz az aszfalt is picit nyálkás volt, így az Octáviája féktávján belül kerültem (száraz úton megfogta volna). Májzli hogy fél szemmel láttam, hogy nagyon jön,és tovább startoltam, így csak kibillentett az egyensúlyomból, de a felninek pont elég volt.
A folytatás. Adatcsere, elismerte a vétkességet, pár fotó, másnap a lakásán kárbejelentés a biztosító felé telefonon, 2 nap múlva kárszakértő. Most várom a hivatalos megegyezéses ajánlatot, kb. 2-3 hét és fizetik a kárt. A motor a jobbján csúszott egy métert.
Tudom könnyelműség, de rendőrt nem hívtunk, siettem egy veteránfelvonulást biztosítani, tanúnak meg ott van kedvenc kocsmám teljes legénysége (pont előtte történt)...

Őfelsége járóképes, személyi sérülés szerencsére nem történt!

U.I.: Ilyen korrekt csóka még nem ütött el soha, a szokásos kurv@nyázás elmaradt (gyereknapra pont jó kis ajándék volt)! ;-)

2010-06-11 07:59:59

Még jó, hogy nem lett más baj!

2010-06-11 05:06:32

Nem látszik a kocsin, mert a gumid megvédte......akár a saját élete árán .. .

2010-06-10 17:26:14

Hogy történt az eset pontosan?

2010-06-10 17:12:18

Köszönöm a gyors választ!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár