2083 Doki - Melegszik a feszültség szabályzó - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Jó napot kívánok! Egy '92 kiadású RC36 típusú VFR750F tulajdonosa vagyok és elég sok gondom volt a töltésszabályzóval (amint már megszoktuk). Most egy Kawa Z750-es 6 pin-es (5 pin, ahogy a VFR-en + 1 gyújtás után) töltesszabalyzot tettem fel, ami lassabban melegszik de ez is egy 100km-es táv (vegyes használat során) után annyira felmelegszik, hogy az ujjam nem tudom rajta tartani. A kérdésem, hogy ezeknek a motoroknak a töltesszabályozójuk kell-e melegedjenek és mennyi az üzemi hőmérsékletük? (a szabályzót az eredeti helyétől 30-35 cm hátrább helyeztem el, hogy a kipuffogó cső ne melegítse. A maximális feszültség, amit mertem 14,6-14,7 V, a szabályzóból kijövő áramerősség 4-5 A felkapcsolt (xenon)lámpával). Várom válaszát. Köszönettel: Molnár Szabolcs


Szia !

Az természetes hogy a szabályzók melegednek, mert a fölösleges energiát hővé alakítják. Ha eltérünk a gyári szereléstől, akkor célszerű a szabályzót olyan felületre (pl. váz ) tenni ahol jó a hőelvezetés. Hogy hány fok az üzemi hőmérséklet arról hiteles adatom nincs. A 14,6 - 7 V egy kicsit sok, mert a tudomány szerint ötezres fordulaton max 14 V. a töltő feszültség.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2010-08-06 06:22:25
2016-09-26 20:32:07

2016 és a probléma még mindig u.a.
Hűtőventillátort kell a fesszabira szerelni,természetesen valamilyen ütős teljesítményre szabott példányt.Nálam ez bevállt.Már a 4. fesszabit vettem a mociba mikor azt a tanácsot kaptam,hogy ha meg tudom oldani a fesszabi hűtését akkor nem fog elromlani.Így is lett,kis átalakítás a felfogatásnál és máris szépen teszi a dolgát elfogadható hőmérsékleten.Én sem tudtam rajta tartani a kezem a hűtőbordán mert totál felforrósodott.A hűtőventillátor érezhetően lecsökkentette a fesszabi által termelt hőt,a kezem is elbírja már az üzemi hőmérsékletét.Mindez persze egy 2007-es 150i Honda robogón a műanyag idom alatt eltakarva
Slussz poén hogy vettünk egy ugyanilyen évjáratú Honda PS-t kb. azonos kilométerrel és már hazafelé leellenőriztük a fesszabit működés közben.Hát persze,hogy forró volt,de nagyon...
Itt is ventillátorral fogjuk megoldani a hűtését

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár