62 Doki - Láncspray - Használ vagy árt? - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Helló Motordoki! A véleményed szeretném kérni egy kérdésben. A lácnspray használatával kapcsolatban már többféle nézettel szembesültem. Nem jó semmire, mert ragadós állaga miatt összeszedi a koszt és tönkreteszi a láncot. Ezért jobb a láncot sima olajjal kenni. Más nézett szerint csak hátulról a görgőkre szabad fújni. És az is vita tárgyát képezi, hogy hideg vagy meleg láncra kell fújni. Érdeklődve várom válaszod! Mike


Szia Mike !

Na igen ! vannak szélsőséges vélemények. Az hogy a láncspray semmire se jó, - azért ez így túlzás. Persze igaz hogy ebben a kérdésben nincs tökélezes megoldás, de azért lehet törekedni a legjobb felé. A normál olaj is jó, mert jut belőle a hátad közepére is. Ezen témakőrben én azt gondolom ha a láncot jól megtisztítjuk majd választunk egy jó minőségű láncsprayt és azzal befújjuk majd megvárjuk hogy az oldószer elpárologjon akkor az ápolás szintjén megtettük ami megtehető. Hogy hideg vagy meleg láncra fújjuk ? Van előny is és hátrány is mind két esetben. Lényeg a tisztaság és az oldószer elpárolgását megvárni.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki szervizszám élőben 06202556100
2008-06-27 06:34:23
2015-01-11 13:53:07

az osztrák alpokban döntögetö cimbim is az automata olajzóra esküszik stihl láncfűrész olajjal,az is elég nagy strapának van kitéve,kb 10 000-et forog percenként és még vágnak is vele,ráadásul környezetbarát biológiailag lebomló olaj,nem szennyezünk vele.amúgy nekem a rendes láncspré is összedzsuvázza a felnit motort oldalát rendszámot is pedig meleg láncra belül fújom,egy éjszakát szárad,és akkor fújok amikor kifényesedett.gyakorlatilag minden gyártmányt kipróbáltam,egyik szarabb mint a másik. egy q..va drága gyártó fehér színűje ami állítólag nagyon jól bírja a vizet is 25 km után nyomtalanul tűnt el a láncról... már sehol sem látni de a talmácsival reklámozott Mol-os teflonos bírta a legtovább,egy ideje csak azt fújom,amíg van itthon.persze már nem lehet kapni. A szervízben meg nem hitték el hogy 40 000 kilométer van a láncomban,azt mondták másoknak ezen a típuson fele ennyi után szokták cserélni.nekem meg 20nál még utnállítani sem kellet.ráadásul 1300 cm3 rángatja...vagy a kenőanyag jó,vagy mások nem kenik a láncot. A tisztításról meg annyit hogy én soha,a szakszervíz időnként letakarította valamivel,de utána mindíg szarabb lett.Úgyhogy én is az autómatára szavazok,szerintem beszerelek egyet én is

2014-12-25 08:55:50

Nekem az előző motoromon egy PDoiler nevű Angliában gyártott olajozó volt. Ez a műszerfal közelébe felvitt potméteren állítható mennyiségű olajat adagol a láncra, és menet közben állítható. Ennek akkor van szerepe, ha el kezd esni az eső. Ilyenkor érdemes max-ra húzni az adagolást. Nekem kb. kéthavonta kell utántölteni, ami nagyon kellemes a ritkaságát tekintve. Mivel EU- országból származik interneten könnyű megrendelni és nem kell vámot fizetni utána.
innen: http://www.pdoiler.co.uk Olaj amit érdemesnek találtam, hozzá az a barkács boltokban megvehető környezetbarát láncfűrész olaj. Ez elég sűrű ahhoz, hogy jól megmaradjon a láncon. A motoros társak nézték, hogy milyen fényes mindig a láncom. De ami a lényege, hogy a lánc élettartamát, nem túlzok de megduplázta. Kritikaként kaptam, hogy a gumira is juthat olaj, ezért nem jó.. De soha nem vettem észre, hogy ez bármi problémát okozna. Ha jut is olyan minimális mennyiség, hogy nem lehet észrevenni.
Sok előnye van kétségtelen, de van egy apró hátránya is. A hátsó kerék felnije mindig olajpöttyös tőle. Nekem még egy két pötyi a rendszámra is jutott.
Az új motoromra folyamatban van a beszerzés.

2010-03-30 19:08:37

Üdv JaniV!

Egyetértek a gondolataiddal. Ha tehetem inkább sűrűbben fújkálom a láncot sprével és mindig dzsuvás alul minden. Egyszer már tiszta petróleummal letakarítottam, de hamar újra koszolódik. Éredkelne hol lehet beszerezni automata olajzót, én még nem láttam ilyet. Nekem egy 650-es Banditom van, arra kellene.
Ha van beszerzési hely, légyszíves add meg.
Köszi

2010-02-08 21:51:15

Üdv JaniV!

És akkor mi lenne a lánc és lánckerék gyártókkal?

És üdv Mike!

Egy biztos: a láncot kenni kell! Miért?

Amikor a lánc ráfordul a lánckerékre, fém a fémen csúszik (surlódik): a hevederek egymáson és a csapokon, ahol ráadásul rettentő erő szorítja őket egymáshoz, mert itt a szekunder hajtásnál van a legkisebb fordulat, tehát legnagyobb nyomaték, vagyis erő.
És ha fém a fémhez dörzsölődik kenés nélkül, ott kopás és a nagyobb surlódási erő miatt teljesítményveszteség is van. Ez kent láncnál is eléri a 3 %-ot, száraznál 5 % feletti.
Egy mondjuk 100 LE-s gépnél ez 5 vagy több LE. Egyesek sokat fizetnek ennyi tuningért!

A láncnyúlás oka nem annyira a hevederek nyúlása, hanem a csapok "lötyögése". A megnyúlt lánc osztása már nem stimmel a lánckerékre, így azt magához koptatja. Ezért kell komplett szettet venni.

A lényeg: Ha valami valamin elmozdul, azt kenni kell, és ilyen van bőven a motorunkon!

2008-10-05 17:16:41

Nem vagyok motordoki, de műszaki: A láncot legjobb száraz ronggyal tisztára törölni. Nagynyomású vízzel, gőzborotvával tilos mosni, mert a nagy nyomás a tömítőgyűrűk alá préseli a kisebb nagyobb szennyeződéseket, ill a víz is alámegy, nagy kárt okoz. A különféle oldószerek feltétlen, de egyes tisztító sprék is károsíthatják az "O", ill. "X" gyűrűket.
Olajozás egyértelműen jó, akár 50%-al is meghosszabbítja a lánc élettartamát. Megfelelő olaj, a közönséges hajtóműolaj (SAE 80, vagy 90), melyet a görgőkre viszünk fel kézi módszerrel (olajzó, apró ecset, stb), kb. ezer km-enként (mostoha üzemeltetési körülmények között sűrűbben). Vagy áldozunk egy kisebb összeget és automata láncolajozót szerelünk fel a gépünkre. Beállíthatjuk a csepegtetési mennyiséget és kb minden tízedik tankolásnál feltöltjük a kis olajtartályt is. Kaphatók korszerű láncsprék, természetesen az árukkal arányos a minőségük, a használati értékük.
Az én gépemre vákuumos automata olajozót szereltem, közepesnél kisebb adagolási mennyiségre állítottam, mindíg olajnedves a lánc, ezáltal öntisztító. A blokknál lévő kis lánckeréken verődik le az olaj a kosszal együtt (a nagy kerületi láncsebesség miatt) és ott csepeg is le. Nem tapasztaltam, hogy a motorosruhámon egyetlen csepp olaj lett volna. Az adagolás automatikus, menet közben (amikor kell), garantáltan működik. Nem kíván külön odafigyelést és nem utolsó sorban, a legolcsóbb megoldás. Nem is tudom, az ilyen praktikus megoldást a motorkerékpár gyártók miért nem szerelik fel? Ill. miért nem lehet extraként kérni?

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár