553 Doki - Lánc - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Helló! Olyan kérdésem lenne, hogy egy 2005-ös 636-os kawára kellene neken komplett lánc szett(lánc, lánckerék). Milyen legyen a lánc x vagy o gyűrűs? Érdemes e ilyenkor 1szemmel nagyobb lánckereket venni hátulra? Utángyártottakból melyiket érdemes megvenni(márka)? Válaszodat előre is köszönöm!


Szia !

Természetesen az x gyűrűs jobb mint az o, de nem igazán ez a fontos szempont. Az utángyártottak esetében a gyártó meghatározza a lóerő korlátot. Ezt érdemes szigorúan betartani. Egyébbként az utángyártott láncszettek jó minőségűek. Az egy foggal nagyobb hátsó lánckerék jó gondolat lehet, mert így a motor egy kicsit erősebbnek hat, igaz a végsebesség rovására, de az talán nem annyira fontos.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2009-04-28 08:46:33
2009-06-02 21:09:09

Sziasztok!

Mostanában kellett nekem is láncszettet cserélnem ugyan ilyen motorban és ajánlanám az 1-gyel kisebbet előre 2-vel nagyobbat hátra az eredmény van egy ezres géped! Az eddigi gyári áttétel 285 volt azattam a vége most 297 fölött szabályoz le 6-ban. A gyorsulása pedig egy állom! 1-2 nem vigyázol egykerék (semmi kuplung meg10000-ig pörgetjuk vissza engedjuük és csőgáz)!

2009-04-28 18:51:35

Sziasztok!

Ebben a témában van nekem is tapasztalatom.

Az X gyűrűs lánc a legdrágább, és ha megfelelően használják, és ápolják (érsd: tisztítás és rendszere kenés) akkor nagyon sokáig elforog. A szakszerű tisztításhoz jó cucc kell, a gondos kenéshez meg jó minőségű spray, vagy lehet sűrűbben tisztítani. A lényeg: mire a lánc kimúlik (20-25 e km) addigra akár a lánc lánckerék szett árát ráköltöd még egyszer járulékosan.

Vegyük a másik végletet: gyűrű nélküli lánc: 10000 km után szinte biztosan kuka, viszont fele annyiba kerül. Itt meg is lehetne állni, ha nem említetted volna a plusz egy fogat. Erről később, de úgy érzem hajtani szereted a vasat. Ekkor viszont figyelemre méltó, hogy a gumigyűrűs láncoknak nagyobb az ellenállása, tehát ezen is hővé alakul a lóerő.

Drága láncot akkor érdemes venned, ha nagyon vigyázol rá, akkor a világ végére is elmegy. Ha van arra esély, hogy a láncot egyenlőtlenül megnyújtod (pl. egykerekezés, kemény kilövések a lámpáknál) akkor maradj a köztes megoldásnál: O gyűrűs.

Hátsó lánckerék: én pont fordítva csináltam, eggyel kevesebb fog van hátul. Az volt a tapasztalatom, hogy nekem nem hatodikban, hanem ötödikben futja ki a végsebességét. Ez most még inkább így van, nem csökkent a vége (sőt) de hatodikban kímélni tudom a motort (egy picit) így jobb a fogyasztása 0,00001 dl/100 km-ren. A lényeg: +/- 1 fogyat nem nagyon fogsz érezni. Szerintem....

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár