577 Doki - Kuplung! - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Tavaj vettem egy Yamaha Fj 1200-ast. Lementem vele Kiskunfélegyházára motoros találkozóra. Lefelé nagyon jól viselkedett és nagyszerűen működött a kuplung és a váltó is hallk volt. De ott résztvettem a felvonuláson, de mikor visszaértünk kissé túl melegedett. Másnap indultam volna haza de levegős lett a kuplung munkahengerem és nem lehett lelégteleníteni. Ott hagytam egy barátomnál, ki szokott motorokat szerelni, és ő kicserélte a munkahengerben a gumikarmantyút mivel el volt szakadva. De azóta csúszik a kuplungom, ha jobban szeretnék gyorsítani, és ha a kuplung kar teljes útját 5 centinek vesszük akkor csak az utolső 1.5-2 centin kezd el fogni a kuplung. A váltás is 1-esből 2-esbe recsegősen megy át ha nem esik teljesen vissza a fordulatszám, ezért csak szinte megmozdítom a motort és már is 2-esbe kapcsolok, de a többinél nincs recsegés csak egy erőteljes koppanás. Amikor alapjáraton jár a motor van egy kicsi csörgés benne de mihelyt behúzom a kuplungot ez megszünik teljesen. A kérdésem a kuplunggal kapcsolatban lenne. Most a munkahenger tart el, mivel a gumi karmantyú nem gyári, vagy el lennének kopva a kuplung lamellák? Tudod szeretném, ha ez a motor sokáig megbízhatóan üzemelne mert kellemesen csalódtam benne. Legutóbb Kismaroson jártam, és az úton azt is tapasztaltam, hogy egy bizonyos sebességnél érdekes kopogást éreztem a talpamban de ha gyorsabban mentem, vagy, ha behúztam a kuplungot ez megszünt. Ez lehet a túl laza lánc miatt? Ott vettem észre, hogy a megengedett 1,5-2 cm helyet 4 cm a lánc mozgása. Lenne még egy kérdésem, utánna néztem gyári kuplunglamellák árai iránt és találtam utángyártott termékeket is. De nem ismerem, nem tudom, a Tourmax gyártmány mennyire megbízható minőség? Válaszodat előre is köszönöm. Tisztelettel: Jakab


Szia Jakab !

Ha a kuplung munkahengerbe valami sufnituningos karmantyút szereltek, az bizony képes jól megdagadni, megragadni annyira hogy nyomva tartja a kuplungot. Az utángyártott kuplung lamellák, - háááát találkoztam már jó minőségűvel is. Az általad említett márkárol nem sokat tudok. A túlzottan és szakaszossan nyúlott lánc okozhat kattogó érzést a lábtartón.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2009-05-11 07:40:58

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár