7 Doki - Honda CBR 1100 XX-em dadog, rángat és sokat fogyaszt. - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Honda CBR 1100 XX (1997-es évjárat, 65.000 km) van. A probléma a következő volna: a motor beindítása után hidegen kicsit dadogós, "mintha az egyik henger nem szinkronban menne". Melegítés után a dadogás szűnik, de nagyobb sebességfokozatban és alacsony fordulaton megint előjön a dadogás és rángat is. A dadogás magasabb fordulatszám tartományban megszűnik, de szokatlanul magas fogyasztás jelentkezik, kb. 10 liter / 100 km-en. Régebben nem tapasztaltam ilyet, 60 km/h-val hatodikban, két személlyel is ment rángatás nélkül, sőt kigyorsításnál sem éreztem semmit. A fogyasztás használattól függően 6-8 liter között mozgott. Tavaly cseréltem gyertyát (NGK platina), olajat (Motul 10W-50), olajszűrőt, levegőszűrőt, gyárit használok. A gyertya nem vált be, azt lecseréltem irídiumosra (NGK). A vezérmű láncfeszítőnek van hangja (2500-4000 fordulat között), valószínű cserére szorul, de szeretném a fenti problémát is megoldani, mivel a blokkot úgy is meg kell bontani. Még nem jártam utána, ezért érdekelne az is, hogy a láncfeszítő milyen árban kapható? Válaszodat köszönöm. Üdv, Czibere Attila


Szia Attila!

Ha hosszabb távra tervezel ezzel a motorral, akkor érdemes lenne a javítást nem csak tűzoltás jelleggel végezni. Ezek a motorok megbízható, jó gépek, de 65000 kilométer körül már szükséges egy alapos átvizsgálás és a szükség szerinti javítás. A vezérmű esetében meg kell vizsgálni a lánc, láncfeszítő ív, rezgéscsillapító állapotát is. Szükséges egy kompressziómérés is, ennek eredményéből sok mindent meg lehet tudni. Elengedhetetlennek tarok egy pontos szelephézag-ellenőrzést, és persze ha szükséges, akkor utánállítást. A porlasztók alapos tisztítása oldja majd meg a dadogásos, kihagyásos problémát. Annak ellenére, hogy a gyertyák újak, érdemes egy kis időt velük is eltölteni, mert volt már olyan, hogy az új gyertya betegeskedett.

Üdv: Lázár Tibor, a Motordoki
2008-06-05 17:19:57
2009-12-07 20:37:07

Mindenképpen érdemes a porlasztót is átvizsgálni, kitisztítani. A gyertyák színéből következtetni lehet arra is milyen benzin-levegő keveréket kapnak az egyes hengerek. Ezt nem alapjárat utan hanem üzemmelegen leállítva kell megnézni.
A légszűrő állapota is közrejátszhat, ajánlatos tisztítani ill. cserélni. A porlasztó szinkronizálás szintén fontos. Erre házilag nagyon egyszerű fáradtolajos folyadékos szerkentyűt lehet összehozni ami még lényegesen pontosabb is mint a bolti olcsó mutatósok

2008-12-07 14:15:46

Annyiban szólnék hozzá, hogy valóban előfordul, hogy a gyertya gyárilag halott. Személyes tapasztalatom az, hogy mindenképpen ragaszkodni kell a gyári, vagy a gyár által előírt típusú gyertyához! Nem a márka számít elsősorban, hanem a paraméterek. Különböző típusoknál eltérő lehet pédául az elektróda ellenállás értéke, ami nem egészséges a szikra szempontjából.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár