2167 Doki - garancia - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Tisztelt Jogdoki! Van egy 2008-as Honda CBR 1000RR-em, és olyan problémám van vele,hogy 2000km megtétele után kb 0.5liter olajat fogyaszt.Ez miatt már garanciába javították, de nem lett jobb.Én már nem akarom többet ezt a blokkot javítani.Van-e nekem olyan lehetőségem, hogy kérjek-e a motoromba egy új blokkot.Elvileg a 2009-es modellnél már nincs ilyen hiba.Válaszát előre is köszönöm! Egy olvasó.


Kérdés, hogy ennél a tipusnál hibának számít-e az említett mértékű olajfogyasztás vagy sem? Célszerű a használati utasítását átböngészni, hogy mi minősül gyárilag az elfogadható mértékű olajfogyasztásnak.
Példaként említem, hogy dízel AUDIban létezik olyan tipus, amelyiknél 1liter/1000km longLife olaj fogyasztását a gyár még normálisnak tart. De ez egy Honda...

Amikor az eladó a motort a 0,5liter/2000km fogyasztása miatt jótállás körében javításra átvette, akkor elismerte, hogy ez a jelenség hibának minősül. Tegyük fel tehát, hogy a gyári határértéket meghaladja az olajfogyasztás, azaz valóban hibás a jármű. Ezesetben a jótállás körében a fogyasztó kérhet kijavítást, árleszállítást, kicserélést. Mielőtt belelovagolná bárki magát a kicserélés esetébe: a törvény értelmében csak jelentős hiba esetén lehet elállni az adásvételi szerződéstől. Úgy ítélem meg, hogy a nevezett hiba a biztonságos, szerződésszerű használatot nem akadályozza, ezért elállási jog nem illeti meg a vevőt. Maradt a kijavítás és az árleszállítás. A Motorblokk kicserélése is egy módja lehet a javításnak, kérdés, hogy a jótállás kötelezettje ilyen megoldást választ-e vagy sem.
Jelentős hibának minősül azonban ha a tetemes javítás miatt a nem tudja használni a vásárló a motorját.

Tisztelettel: dr. Herpy Miklós
2010-09-24 17:25:13
2010-08-07 11:51:00

A motoroddal nem csináltak semmit én ebben biztos vagyok. Sajnos ez a 2008-as sajátossága a hengerek honolásánál van különbség de ennél vannak komolyabb garanciális esetek a Hondánál és az ügyfél teljes mértékben kiszolgáltatott helyzetben van.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár