127 Doki - futómű behangolás - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Kedves doki! túl sok véleményt hallok a futómű beállításával kapcsolatban és nem szeretnék csapdába kerülni. egy 2001-es CBR 600 F Sportom van és szeretném ha a futóművem a lehető legjobban hozzám lenne állítva.otthon gépészkedni nem szeretnék vele,vagy ha mégis,akkor csak hozzáértő segítséggel. gyakorlatilag csak utcán használom,de szeretném végre pályán is kipróbálni.most minden beállítás gyári értéken ál,de néha úgy érzem a hátulja kicsit puha.mondták,hogy ha a motoron ülve rugóztatom a gépet,az elejének és a hátuljának egyszerre kell mozdulnia.ez közel sem így történik.hogy kezdjek hozzá? ha azt javaslod,hogy műhelybe vigyem,akkor egy profi segítségét keresném. Székesfehérváron lakom,ehhez közel ha van vmi megbízható műhely,aki tutin rámhangolja a motort,az érdekelne. segítségedet előre is köszönöm Fülöp Gábor


Szia Gábor !

Való igaz hogy a futóművek rejtenek jó néhány csapdát. Természetesen csak azoknak akik ész nélkül rohannak egy sűrű nehezen átlátható erdőben. Ne akarjunk egy lépésben csodát tenni és körrekordot futni, mert nem fog menni, de mint olvasom nem is így állsz a kérdéshez (ez Jó)
Kezdjük a motor elejével. Mindenek előtt ajánlom a villaszárakban lévő olaj cseréjét. Bár mennyire hihetetlen, de a villaolaj is elfárad, így cserére szorul. Az új olaj jó minőségű 5 W - max 10 W jelzésű legyen. A szétszerelt villaszárakat alapos elmosás után új szimeringel szereljük össze. A betötött olaj mennyisége annyi legyen hogy az olaj fölötti légkamra magassága 116 mm legyen. Ha ez így megvalósul, már jelentős javulást fogsz érezni. Előszőr a beállítások maradjanak a gyári értéken.
A hátuljával sok mindent nem kell tenni (így első kőrben) max ha úgy érzed hogy túl puha, akkor 1 - 2 fokozattal keményebbre állíthatod a rugó előfeszítését. Túlzásba nem szabad esni, mert a visszaváltásoknál a kemény futómű bepattoghat és oda a tapadás - az meg tudjuk mivel jár.
A motor "rugóztatását" és annak együttmozgását nem rajta ülve kell megnézni, hanem mind két kezünket a tankra téve határozott lökésszerű nyomást gyakorolunk rá függőleges irányba.
Ajánlani nem tudok senkit ehhez a dologhoz, mert nem lenne etikus másokkal szemben. Ugye megérted.

Üdv Lázár Tibor a Motoroki - szervízszám élőben 06 20 2556100
2008-08-20 08:41:01

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár