142 Doki - felújítás - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Hello! Van egy 2004-es 250-es négyütemű Suzuki RMZ crossmotorom, és egyszer csak elkezdett csörögni menet közben, de annyira vitt a motorozás heve, hogy nem nagyon foglalkoztam vele, és a következő percben egyszer csak leállt. A lényeg az, hogy szétszedtük a blokkot és hajtókaros lett... tüzetesebben megvizsgáltuk a hengert, és a hengeren, ahol a dugattyú szoknyája van mindkét oldalon hosszanti csíkok voltak, az egyik oldalon kézzel érezhető barázdák vannak benne, és olyan mintha valami hajszálvékony repedés lenne. Itt több embert megkérdeztem, és azt mondják, hogy valószínűleg én már így vettem a motort, a dugattyú oldala is olyan mint a smirglipapír. Mint ha egyszer megragadt volna. A hajtókart ugye egyértelmű, hogy kikell cserélni, a hengerszettet is úgy döntöttem, hogy kicserélem, viszont a szelepekben nem vagyok biztos. Igazából ha már ilyen felújításba kezdtem, azt is illene kicserélni, de arra nincs már most pénzem. Öntöttem benzint a hengerfejre, és megnéztem, hogy átersztik-e valahol, és tökéletesen zárnak, szóval elvileg nagy baj nem lehet velük. Meg előtte rugásra indult a motor és erő is volt benne. (Ha jól tudom, ha nem jók a szelepek, akkor alig akar indulni..) Az lenne a kérdésem, hogy rakjuk-e össze így a motort, és majd ha jelentkezik valami kompressziós probléma akkor majd azokat is kicserélem, vagy kell az új? Egyedül csak attól félek, hogy mondjuk beleszakadnak majd, és tönkrevágják az én vadonatúj hengeremet. A motort amatőr versenyzésre használom. Üdvözlettel: rajongótok, Czakó András


Szia András !

Hogy kell e az új szelep ? Igen kell ! de nem csak a szelepek, de kellenek a hozzávaló szeleptányérok és ékkek is. Természetesen nem szeretnék a zsebedbe túrkálni, mert ha valamire nincs pénz akkor nincs. De mind ezen anyagi nehézségek ellenére én a tökéletes megoldást választanám, még akkor is ha kölcsönt kell kérnem.
Szolgálnék még egy hasznos tanáccsal. Ugyan a Te esetedben gépmunka nem lesz, csak új alkatrész beépítés. Ajánlanám a későbbi bajok elkerülése érdekében hogy az új hajtókart és a főtengelyt vidd el egy profi gépműhelybe ott ellenőriztesd a két alkatrész egymáshoz való pontos !!! derékszög állását. Mert képzeljük el, ha csak egy két tizednyit eltérünk a derékszögtől. Az amúgy derékszögben álló hengerben a hibássan álló dugattyú szörnyű dolgokat tud rendezni, és majd értetlenül állunk az újabb baj előtt.
Tudod ! ha csinálsz valamit, akkor csináld a legjobbat, vagy ne csinálj semmit.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervízszám élőben 06202556100
2008-09-03 07:47:17

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár