597 Doki - Féktárcsa - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Kedves Motordoki! Alábbiakban kérem a (szak)véleményedet: Honda motoromon NISSIN féktárcsák vannak. Elől nem érdekes a dolog, mert 40.000 km után még a betétek sem koptak meg nagyon, szerintem a betétek is el fognak futni úgy 100.000 ig, a tárcsák meg tovább. Hátul van a gond. 240 mm-es tárcsa 5 mm vastag lyukgatott a fékező felület, a felfogatásnál kb 4 mm vastag tömör lemez, négy csavarral rögzítve (belső átmérő 117 mm). 4 mm-es vastagságnál a szervízkönyv szerint mehet a kukába. nekem még van 0,2 mm-em, ami úgy 5-10 ezer km, aztán ha gyárira cserélem 65.000 Ft!!!! Ennyiért már motort lehet venni. Mérnökember vagyok, tanultam némi erőtant, és tudom hogy mindent biztonsági tényezővel számolnak. Azzal is tisztában vagyok, hogy a fék nem játék, de szerintem - ha a geometriai adatait nézzük) attól még nem nyeklik meg ez a kis tárcsa, ha engedem 3,5 mm-ig kopni. Kérlek foglalj állást ebben. Köszönettel: Szoó István


Szia István !

Nekem hivatalból azt kell mondanom hogy az előírást illik betartani. De ! Mivel a féktárcsa vastagságot még a vizsgán sem mérik ( vagy csak még én nem találkoztam e fajta ellenőrzéssel) így a döntés a Te kezedben van. Igaz, nem írtad a motor típusát, és azt sem hogy mennyire használod intenzíven a fékeket, de a leírtakból arra következtetek hogy nem nagy az igénybe vétel. Mind ezek tudatában azt hiszem egy kis tolarencia bele fér.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2009-05-14 16:34:38

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár