260 Doki - Etanol - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Tisztelt Motordoki! Az etanollal kapcsolatos a kérdésem, mégpedig, hogy sima karburátoros motorba tankolhatok-e átalakítás nélkül, vagy mit kell átalakítanom hozzá? Jelen esetben egy CB600F-ről van szó. Köszönöm válaszát!


Szia !

Így tisztán hogy etanol, én nem próbálnám ki. Mint azt tudjuk léteznek már bioetanollal működő járművek, de jellemzően azok nem motorkerékpárok. Nem igazán ástam bele magam eme témakőrbe, de néhány írást olvastam. Szinte mind arról tanúskodik hogy romlik a teljesítmény és növekszik a fogyasztás. Persze ez arra vonatkozott ha hagyományos autó motorját működtették ezzel az üzemanyaggal. Van lehetőség a gépkocsik motorjának átalakítására, de arról nem tudok hogy a motorokhoz lenne erre lehetőség.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2008-12-16 09:52:21
2013-02-14 15:53:48

Az átalakításra van lehetőség, több cég is foglalkozik vele, de karburátoros motorokhoz nem ajánlják az átalakítást. Injektoros motornál annyiban egyszerűbb a helyzet, hogy a rendszer felismeri, hogy benzin vagy E85 vagy ezeknek milyen arányú keveréke van (a hagyományos 95-ös benzinben is van 5-8% bioetanol), és ahhoz igazítja a befecskendezést. A karburátorosnál viszont ha nem kizárólag E85-tel üzemel, minden tankolásnál át kéne fúvókázni.
Sok injektoros motor gyári állapotban is elmegy E85-tel, de közel sem lesz optimális a működése, hidegindítási zavarok jelentkezhetnek, valamint a Doki által is említett magas fogyasztással is számolni kell.

2013-02-14 13:27:24

Meg kell változtatni a levegő-üzemanyag keverési arányát (pl nagyobb fúvóka), és működik a dolog.

2008-12-21 20:08:54

Természetesen a bioetenolra gondoltam E85.
Köszönöm a választ!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár