325 Doki - Első lánckerék lötyög a tengelyen - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Tisztelt Motordoki! Zajos lánchajtásra figyeltem fel motoromon (Honda CBF 600) aminek valamelyest utána jártam: A lánc nem nyúlt meg (525-ös Z gyűrűs DID - a hátsó lánckerék közepén meg sem moccan) A lánckerekek fogai épek, minimális kopást látok. A gond a kis lánckerékkel van: ha leakasztom a láncot, azt tapasztalom, hogy lötyög a bordástengelyen. Nem csak tengelyirányban mozog, hanem kimozdul a síkjából. Ennek a foagi kissé féloldalasan kopottak, de ezt nem a formából, csak az elszíneződésből látom. A lánckerék belsején kicsit (0,3-0,5 mm) meg van kopva a lánctól. Amikor levettem a bordástengelyről, a bordák fényesek voltak. Vettem egy új lánckereket, de az is lóg a tengelyen. Lehet, hogy ez a SUNSTAR lánckerék sajátossága, vagy a tengely bordái verődtek szét? lehet, hogy túl feszesen volt használva a lác?


Szia !

Ugyan nem írtad hogy mikori a motor és mennyi kilómétert teljesített, de meg lennék lepve ha egy Honda bordástengelye el lenne kopva. Természetesen nem kizárt a tengely kopottsága, de azt gondolom - még ha kopott is a tengely a zaj nem onnan jön. Akár gyorsítás, akár motorfék üzemben van a motor a kopott alkatrészek egymásnak feszülnek és hangot már csak akkor adhatnak ha ez a kopottság mértéke már akkora hogy a kerék a tengelyre merőleges irányba is lóg. Sokkal inkább a lánc és a lánckerekek adhatnak hangot. Sokszor megtörténik hogy csak a láncot cserélik és a kerekeket nem, vagy fordítva. Ez a próbálkozás mindíg kudarcba fullad, mert a régi és az új sohasem fog jól illeszkedni. Ha a lánc egy kicsit is feszesebb a normálisnál, akkor a hátsó lánckerék közepén hiába próbálod ellenőrizni a kopottság mértékét, a túlfeszítettség miatt ez szinte lehetetlen. Az esetleges kopottságot akkor látod meg jól, ha a lánc nincs túlfeszítve, és a kerék lassú forgatása közben figyeled a láncszemeknek a lánckerék fogaira való rá és le gördülését. Ha a rágördülés pillanatában az érkező fog a láncot meg-meg emeli, vagy a legördüléskor a fog nem engedi el símán a láncot, akkor képzeljük el milyen hangot ad ez sorozatban. A síma rá és le gördülésnek természetesen nem csak húzás, de tolás irányba is probléma mentesnek kell lennie.

Üdv Lázár Tibor a Motordoki - szervizszám élőben 06 20 2556100
2009-01-26 07:04:45
2009-01-26 16:46:00

Köszönöm a segítséget!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár