227 Doki - Baleset - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Tisztelt Jogdoki! Azt szeretném kérdezni, hogy lehet - e valamit kezdeni a következő esettel:? Lakott területen belül haladva körülbelül 40 km / h - sebességgel ( nem volt sebességkorlátozzás tehát 50 - el mehettem volna) haladtam, utasommal! Sötét volt ( kb.: 19 óra ). Az egyik városban a főút( amelyen haladtam ) egyik oldaláról, járdáról, egy igen valószínűleg alkoholos befolyásoltság alatt álló személy kerékpárjával hirtelen úgy döntött, hogy átmegy az úton. Elém kanyarodott. Az ütközés elkerülése érdekében fékeztem és "természetesen" elestem. A kerékpárost nem érte találat így imbolyogva tovább tekert! Az esetet más közlekedő nem látta ( talán jobb is hogy pl. nem jöttek mögöttem ) , egyedül pár helybéli lakos akik akkor csoportosan az utcán voltak. Ők nem nagyon háborodtak föl, ugyanis az eset megtörténtével elmentek mellettünk és kinevettek amikor próbáltam felállítani a motort ( Egyszerűen nem hagyhatom ki hogy Romák voltak! ) . A motor felállítása után hazamentünk! Komolyabb személyi sérülés nem történt, ( csak horzsolások ) de a motorban anyagi kár az igen! Szóval ezzel az esettel lehet - e valamit kezdeni, vagy ha már nem, akkor hasonló esetben mi lenne a helyes eljárás! Válaszát előre is köszönöm: Péter


Tisztelt Péter.


Egyet kell értenem az előttem szólóval:

Ütközés nem történt, tanú nincs (kérdés, hogy utas mit látott), OKOZÓ NINCS, kár az van.

A legnagyobb gond ez: okozó nincs meg. Ha meglenne, akkor az utas helyes vallomásával talán rá lehetett volna bizonyítani az elsőbbség meg nem adását és emiatt baleset okozását a részeg biciklisre.

Egy bűncselekmény biztosan történt: segítségnyújtás elmulasztása:

Aki nem nyújt tőle elvárható segítséget sérült vagy olyan személynek, akinek testi épsége közvetlen veszélyben van, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő. BTK 172.§

Sajnos nem lehet bizonyítani /szakértővel sem/, hogy a motoros helyesen cselekedett, vagy vezetéstechnikai hiba vezetett a járművel stabilitásvesztéséhez.

Nagyon sajnálom az esetet, de örülök, hogy komolyabb baj nem történt.

Ha legközelebb ilyen történik,
- elkövetőt megkérni, hogy ne hagyja el a helyszínt,
- tanúkat kell szerezni,
- rendőrt kell hívni,
- baleseti helyszínt nem szabad megváltoztatni.

Tisztelettel: dr Herpy Miklós

2009-06-24 21:59:59
2008-11-20 10:56:47

Szia!

Hasonló esetről van tudomásom.
A kárt legfejjebb polgári peres eljárással tudod megtérítteni, de ehhez rendőrt kellett volna hívnod, és feltartóztatni a baleset okozóját. Természetesen tanúkra is szükséged lenne.
Az általad leírtak alapján szerintem nem sokat tehetsz, csak örülhetsz, hogy megúsztad komoly problémák nélkül. (Az anyagi kárt én nem tekintem komoly problémának, ha a személyi sérülés mellé állítom)
Gondolj bele, történhetett volna sérülés, a motor mozgásképtelenné válhatott volna, a fent említett helyi lakosok meglincselhettek volna, kirabolhattak volna..
Ezzel szemben van néhány tízezer (?) Ft károd és cserben hagytak.

Mint egyszerű, az életét élő ember és motoros írom neked:

Kell neked a további rendőrségre, bíróságra járás? Mérlegeld az esélyeket, és dönsd el, hogyérdemes ebben az esetben ragaszkodni a törvény által biztosított jogodhoz?

Ilyen esetek a sajnos benne vannak a motorozás eseménytárában. Szerintem fogadd el a helyzetet, és fektess nagy hangsúlyt a defenzív vezetésre, ami korántsem a KRESZ szabályainak merev betartását jelenti.

Mindemellett engem is érdekel JOGDOKI szakvéleménye, a kérdésedre én is várom a választ.

Üdv: Szoó István

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár