4790 Doki - Tiszta olaj már a Suzuki GS500 oldala - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Üdv Doki!

Egy 1995-ös Suzuki GS500E motorom van. Le fogom szedni a hengerfejet, hogy nyomatékra húzzam a csavarjait a szervíz útmutató szerint, mert szivárog az olaj. Nem rég vettem a motort, és úgy 500Km túrázás után elkezdett folyni az olaj a jobb hengerfej tömítésnél. Először csak úgy finoman, aztán egyre jobban. Most már 10-15 perc motorozás után a blokk jobb oldala úszik az olajban, ráfolyik a kipufogóra, a vázra ráfújja a menetszél, és a jobb lábam alja is úszik az olajban. A helyzet kritikussá vált. Ide töltöttem fel képeket: http://postimg.org/gallery/1xz7uoqkg/ A kép egy hónappal ezelőtt készült, azóta csak akkor használom a motort, ha muszáj, nem akarok így menni vele. Most már olyan szinten folyik az olaj, hogy a blokk jobb oldalán nincs száraz rész, és a motor jobb oldala is olajos a menetszél miatt, plusz a lábam is kap belőle, elázok. Mi a véleménye erről? Remélem, hogy csak a tömítés a rossz, amúgy jó hangja van a gépnek. Ha már a szelepfedelet leszedtem, lehet, hogy a hengerfejet is le fogom szedni, hogy megnézzem, mi a helyzet a tömítéssel. A következő kérdésem a vezérműtengely visszaszereléséhez kapcsolódik. A Suzuki Service Manual azt írja, hogy a vezérműtengely visszaszerelésekor bőségesen tegyek a tengelyre "Suzuki Moly Paste" nevű anyagot. Ez szerintem valamilyen hőálló kenőzsír, de nem tudom, hogy országunkban hol tudok ilyet vagy ehhez hasonlót szerezni. Ebben kérem segítségét. A motorolaj biztos, hogy nem megfelelő, mert oda sűrűbb anyag kell. A kérdéses részletről csináltam egy képet: http://s29.postimg.org/8035svson/gs500_moly_paste.png A másik kérdésem, hogy ha a hengerfej tömítésnél durván folyik ki az olaj, és a hengerfej csavarok meghúzása a szervízelési útmutatóban leírt nyomatékra (35-40Nm) sem segít, ideiglenesen tehetek-e a tömítés alá és felé vékonyan hőálló szilikont? 260 fokig tartósan hőálló, vörösesbarna színe van, a csomagoláson kifejezetten írják, hogy hengerfejek tömítésére is alkalmas. Száradás után is rugalmas, olyan gumiszerű, nagyon jól tapad. Gondolom a tömítést nem szabad kivenni, mert ezzel megváltozik az égéstér nagysága, tehát mindenképp a régi tömítést kenném meg ezzel vékonyan, ideiglenesen, amíg meg nem érkezik az új tömítés.

Előre is köszönöm! :)


Üdv! Ez az olajfolyás már a durva kategóriába tartozik, ilyen esetben már nem javasolt a motor használata - a képek alapján viszont nem egyértelmű, hogy jut ki a kenőanyag. Valószínűleg szükséges lesz a tömítések cseréje - amikből egyébként minden szétszedésnél újat kell használni. A különböző pasztákkal viszont óvatosan kell bánni, sőt, az összeszerelés előtt gondosan el kell távolítani a korábban odakent ragasztóanyagokat. Régi tömítéssel és pasztával felesleges összerakni a blokkot, ha úton van a gyári tömítőkészlet. A Suzuki Moly Paste gyári szerelőanyag, márkaszervizeknél érdemes érdeklődni, elméletileg cikkszámos termék. De nem kell feltétlenül ragaszkodni hozzá, más, jó nevű kenőanyag-gyártó terméke is megfelel, érdemes az assembly lube szavakra rákeresni. Jó szerelést és sok sikert a művelethez!
2014-10-27 03:57:50

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár