4661 Doki - Aggódjek-e a B-King kuplungja miatt? - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Tisztelt Motordoki!
Van egy 2008-as Suzuki B-Kingem. Nagyon megvagyok vele elégedve, de az utóbbi pár hétben felfigyeltem rá, hogy váltásnál, vagy ha egyesben gurulok vele, és hirtelen behúzom a kuplungot, kattan egyet a hajtás és a kuplung között valami. A kuplung felöli oldaldeknit levettük, csak ránézni, és a kuplungkosáron lévő rugók kicsit zörögnek. Nem a lamellákat feszítő rugók hanem a kosárban lévő, talán csillapításért feleős rugók. Normális-e ez csak én hozok ki belőle ennyit, vagy hiba lehet? A motoroban 33000 km van, hiteles is. Válaszukat előre is köszönöm! Üdv.: Kiss Zoltán


Kedves Zoltán! A B-King nyomatéka alaposan megdolgoztatja az erőátviteli rendszert, így előfordulhat, hogy bizonyos alkatrészek elgyengülnek - pláne 33 ezer kilométer után. Ugyanakkor míg a rendszer jól működik, nincs baj. Érdemes ilyenkor megkérni mást, aki nem szokott hozzá a motorhoz, hogy próbálja ki, ő is hibátlannak érzi-e a kuplung működését. Ha igen, akkor komoly baj nincs, legfeljebb a következő olajcserénél érdemes a szakszervizben megkérni a szerelőt, hogy ellenőrizze a kuplungszerkezetet - de amíg rendesen kiemel, megfelelő a fogáspont, nem csúszik és nem akad a szerkezet, addig nem kell emiatt túlságosan aggódni. A választ úgy írtuk, hogy közben feltételeztük, hogy a motor minden szükséges, előírt karbantartást időben megkapott, és megfelelő kenőanyaggal üzemelt. Üdv!
2014-07-02 10:44:50
2014-07-15 13:29:41

Nem egyedi jelenség....
Sok mindenre visszavezethető, rugó lágyulás, kuplungkosár hajszálrepedés, nem a gyártói előírásoknak megfelelő viszkozitású motorolaj használata stb.
Azzal sajnos nem értek egyet, hogy egy olyan ember visszajelzéseire kell adni aki nem szokott hozzá a motorhoz. Szerintem nagy motorkerékpáros tapasztalatokkal rendelkező motoros, tudja hogyan kell megfelelően működni-futni egy motornak gondolok itt pl. a váltási-motor futási kultúra változásaira.
Másrészt éppen ezért egy (széria) gyári tesztmérnököt-vezetőt sem szívesen váltogatják-helyettesítik másik modellre, aki figyeli a futási kultúrát, vibrációkat-rezonanciát, esetleges gyártástechnológiai szórásokat, hibajelenségeket.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár