4492 Doki - Egy olajcsere mindent megold? - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Kedves Doki!

Az ősszel vettem egy 125 ös Aprilia Leonardót. Lábon hoztam haza, kb. 60 km-et használtam, majd leállítottam télire. Azóta ma indítottam be harmadjára (amikor használtam összel könnyen indult ,de most csak teker-teker, már levettem a levegőszűrőt és fecskendeztem bele benzint mire nagynehezen beindult. Ez lenne az első számú probléma, hogy hidegen nem akar indulni) de ma a motorhang mellett hallottam egy kattogó hangot. Szelepre tippelek, hogy azt kellene beállítani. Ez mennyire lehet helyes meglátás? Illetve ha tényleg azt kell, akkor pontosan hogy oldjam meg a folyamatot? Illetve fel-fel villant az olaj lámpa, lehetséges hogy egy olajcsere is megoldaná a 2. problémát? Előre is nagyon köszönöm a választ!


Üdv! Az indítási nehézségnél előfordulhat, hogy az akkumulátor már gyenge, ilyenkor érdemes bebikázni, elképzelhető, hogy mindössze ennyi a probléma. Ha ez sem vezet eredményre, a következőket kell végigvenni: első körben a karburátor szétszedését, alapos kitakarítást, gyári értékekre való beállítását, a légszűrő tisztítását, és a gyertya ellenőrzését/cseréjét javasolnám. Ha ezek megvannak, az indítási kísérlethez érdemes friss benzint használni. A szelepek inkább cicergő hangot adnak, a kattogást más válthatja ki - ezt így távgyógyításban lehetetlen megmondani. Ezek beállítását - főleg, ha nem tudja, hogyan kezdjen hozzá, milyen szerszámokra lesz szüksége közben - érdemes szakértő szerelőre bízni, egyébként súlyos károkat tud okozni a motorban. Az olajcsere szezon elején mindenképpen ajánlott (szövegéből nem derült ki, hogy téli leállítás előtt elvégezte volna-e a műveletet), de a kenőanyag cseréje nem megoldás egy kialakult hibára, hanem a megelőzés egyik legfőbb eszköze.
2014-03-12 15:27:32
2014-05-26 09:01:11

Olajat évente, vagy (éven belül) legkésőbb 5000km-nél kell cserélni 4 ütemű robogón.

2014-03-12 16:41:50

A robogók nagy átka, hogy mivel csak húzni kell a gázt, hogy menjen, elfelejtik, hogy olajra, karbantartásra, gyertyacserére, többire is szüksége van ehhez. Meg a szervizintervallumai is rövidebbek... Nem lennénk robogó Magyarországon...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár