627 Doki - 180 190 - Motorrevü
hirdetés
Bookmark and Share

Üdv! Azt szeretném megkérdezni h 180/55 gumi helyett fel lehet rakni 190/55 ös vagy esetleg 50 es gumit a felnire?És ha felislehet rakni nem kell félnem töle h vmi zűrt csinál menet közbe?Előre is Moci:fz6s Köszönöm!


Gyakan feltett "érdekes" kérdés. Kérem indokold meg miért akarsz nagyobb gumit mint ami a motorod eredeti mérete!

Hiszen a lábadra is olyan cipőt veszel, ami Te méreted nem veszel 1 számmal nagyobbat.
Vajon miért?.
2009-05-27 18:51:25
2009-06-16 15:44:43

Olvasd el a gsxr600 hozzászólásomat.

2009-05-29 21:31:54

Ja és széles utat és olcsó benzint!

2009-05-29 21:24:46

2004 es gumi amit hátsot vettem d208gp de jónak nézki azmég jó? mert végülis tökre újnak látszik szval nem látszik rajta h napon lett volna stb...
Aztolvastam egyik itteni kérdésbe h 2001 es gumi is jó
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

2009-05-29 21:24:37

Jó motorozást!

2009-05-29 21:19:49

Üdv
Köszöntem mostmár tisztán látok akkor marad az eredeti méretű drága gumi
Tiszt: Barnabás

2009-05-29 21:17:21

Felemás gumi

Szulta!

Had írjam le a tapasztalataimat.

Először röviden: minden gumival lehet motorozni, de a gumi határozza meg, hogy hogyan motorozz.

Bővebben: ha neked nincs kellemetlen tapasztalatod, akkor ez a párosítás neked jó. De a forró puding próbája az óvatos kóstolás. CSAK TE tudod, hogy az most jó, vagy nem.

Engem speciel zavar, ha az eleje csúszkár. Rossz érzéssel tölt el, ha megcsúszik, és egyszerre kell ellenkező irányba "feszíteni" a kormányt,visszavenni a gázt, majd amikor a gumi visszaharap elbizonytalanodik az egész motor, de legalább nem estem el. Ha hátul keményebb a gumi (a kelleténél) akkor az csúszik folyton, ha gázt adsz akkor, ha fékezel egy kicsit akkor meg azért Az egész témának csakis csúszáshatáron történő motorozáskor van jelentősége, ekkor finoman lehet játszani. De közúton ez NAGYON VESZÉLYES dolog, és előbb utóbb baj lesz belőle, hidd el tapasztalatból tudom.

Jó gumit akarsz? Vegyél új gumit! Fontos, a gumi gyorsan öregszik. Ha nem kopott el, de kapott telet, napot, akkor felkeményedik, bedöglik az egész, mehet a kukába. Az a jó, ha a gumi nem kopott, és nem öreg.

És még egy dolog: a többség (akik hangosan híreskednek a gumijukkal) azt mondják ez a jó, meg az a jó. Nekem sport-túra motorom van egy utcai sport gumival. Ezt a párosítást úgy hálálta meg a moci, hogy a Mártában úgy ment, mintha sínen húznák a motort. Jó ez? A vége az lett, hogy a gép az oldalára támaszkodott, a hátsó már a levegőben volt, de az első még mindig vezetett. És...a vége akkor is bokor lett. Sokkal jobban jártam volna, ha a kanyarban "szól" a gumi, hogy nem bírja tovább, és mondjuk 110 helyett 95-tel fekszem végig a kanyart finoman, a csúszáshatáron. Tényleg jobb lett volna! Nem kell drága, meg szuper gumi. Új gumi kell, amit megszoksz, és azzal fogsz jól motorozni MAGADNAK.

Fogadd meg a tanácsom, jó szándékból írtam le.

Üdv

2009-05-29 21:03:24

Szulta!

Nem tudom hogy Doki olvassa é a hozzászólásokat. Van tőlem tapasztaltabb gumitudós is, de jópár év és 10ezer km utca után hozzá merek szólni.

A slicsk hiába vágott a "NOT FOR ROAD" igaz marad. Az utcai gumi olyan keverékből készül, hogy hamar, és széles felhasználási körülmények között melegszik, és lassabban hűl le. Ez nagyon jó az utcai használatra (ha végig gondolod). A slick akár vágott, akár nem arra lett kifejlesztve, hogy nagy terhelésen ide oda döntögetve folyamatosan melegen tartsd, de a váltott kanyarokba azért a másik oldal pihen, hűl. Pályára egy Michlein Pilot Power messze jó, ugyan úgy lehet fektetni a gépet. Ugye nem szokták a haverok mérni a köridődet. Akkor nem kell slick. Utcára viszont halálos ítélet. Nem tudsz !!!! akkora tempót menni, hogy meleg maradjon, tehát csúszik. (a tapadás nagy része lényegében nem súrlódás, hanem kakaszkodás, azaz a gumi belenyomódik az aszfalt érdes gödreibe, és így a gumi beleakad az aszfaltba, de ez csak melegen megy) Autópályán viszont a közepe túlmelegszik, és megint meghalsz. De tényleg.
Utcai gumit vegyél, az a jó!
Üdv

2009-05-29 20:24:47

Szeretnék még kérdezni ha lehet.
Vágott slickről mi a véleményed?1pár 18 ezer forint azért az eléggé csábító dolog!Kell tőle félni vagy nem?(Végiglapoztam de még nem láttam ilyen kérdést s választ)Köszönöm!
Tiszt: Barnabás

2009-05-29 20:17:05

Üdv!
"Ha szélesebb gumit teszel fel...."Ezzel énis teljesen tisztába voltam!Újonann vettem ezt a mocit és 252 es gumi volt rajta elöl hátul ezek azért eléggé túrás gumik sztem.Namost jó áron vettem egy 180/55 ös d208GP gumit és most láttam jó áron párba 120/70+190/55 d208gp gumit és ugyebár első gumi kibír két hátsot általába mondom akkor megveszem párba és ha felrakom először a 180 ast utána a 190 nem kell félnem hogy az első 252 túra gumi megcsúszik mert azért elég nagy külömbség van a két gumi között!Ténleg hamár itt tartunk mennyire számít hogy elöl ez a túrás 252 es gumi van hátul meg egy amatőr versenygumi? d208 gp?Kell tőle tartanom?
Köszönöm !

2009-05-29 17:45:18

Szulta!

Megfigyelted, hogy a gumi kerek? Ha szélesebb gumit teszel fel attól még nem lesz nagyobb a felület.
A gumi formája határozza meg a tapadófelületet. A csúcsos az oldalán fekszik fel nagyobb felületen, a túra meg egyenesfutáskor.
Higgyétek el a nyomás (legyen mondjuk a gyártó mérnökei által írásba foglalt érték), és az üzemi hőmérséklet határozza meg a felületet, nem pedig a gumi oldalára sütött 200 körüli szám.
És még egy dolog: Ha 100-150 Nm-t akarsz az úttestre vinni kell a felület, hogy nem kopjon ekly a gumi 2000 km alatt, ha a könyöködet akarod letenni egy versenypályán kell a felület a kanyarban. De közúton annyira nem számít....

2009-05-29 17:40:10

Az a baj, hogy a felnid nem lesz szélesebb a 190-es gumi tehát össze lesz rántva a közepén - nem fog szélesebbnek hatni (ha az a célod, hogy hosszabb legyen...) a kerék kerülete viszont nagyobb lehet, és ha van valami az útjába akkor nagy sebességnél akár bele is érhet. Ez felhevíti a futófelületet és meghalsz.

Inkább vegyél egy legolcsóbb gyári méretű gumit, jobban jársz. hidd el azzal is lehet jól motorozni, csak legyen profilmélysége!

2009-05-28 22:35:24

Üdv!
Röviden:Nagyobb felület nagyobb tapadás.
Kifejtve:Volt 1 honda cbr125 r em és azon elöl:80/90-17M/C hátul:100/80-17M/C
elég vicces volt a haveromnak az yamaha tzr éhes képest ami csak 50 köbcenti és neki elöl:100/80-17 azért ez kicsit vicc h a 125 ösön hátul volt akkora mint az 50 es mocin elöl! hátul:130/70-17 sztem legalábbis!Tehát akkor hogyis van ez?Egyik gyár fejlesztői az 50 köbcentis motorra nagyobb gumit tesz mint a másik a 125 köbcentis mocijára?
Továbbá az az 1cm nemhiszem hogy sokat számítana esetleg h nehezebb lenne kanyarodni vele de én nem nagyon döntögetem szval nekem akár egyenesbe is jol jönne az az 1cm tapadó felület!És árba meg ugyanaz max 5k val több!Tudom h 1000res gépekre szoktak rakni ekkorát meg Busára de akkor is a vmaxon 200 as van mondjuk.Mondjuk ha aztis hozzá tesszük hogy az sv650 en 160/60 gumi van akkor az én 600 as 80 le mocimhoz a 180 as gumi is túlságosan nagy.De én annyira nemértek hozzá ezért is kérdeztelek téged én még nagyon kezdő vagyok a mocizás terén!Csak úgy megfordult a fejembe h miértne lehetne 190 es gumi.Föleg ha ugyanannyiba kerül...
Lehet rosszúl látom de csak megszerettem volna kérdezni az ezres fazeren már 190 es van!Köszönöm!
Tisztarnabás

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Téma*
E-mail*
Kérdés*
Kategória*

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár