hirdetés
2009-12-22 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Logóból soha sem lehet elég – gondolhatják a Toyotánál. A JGR/Toyota koncepcióját legalábbis Toyota logóerdő borítja a kuplungfedéltől kezdve a lengővillán át a tank és az idomok oldaláig. A leglátványosabbra mégis a féktárcsák sikerültek, amelyeket összefüggő Toyota embléma lánc alkot.

A 2009-es Las Wegas-i SEMA Shown mutatták be a Toyota és a Joe Gibbs Racing Motocross együttműködéséből született és meglehetősen látványosra sikeredett tanulmánymotort. Bár a közös gyermek még csak koncepció, de egy cseppet sem áll távol attól, hogy egyszer csak sorozatgyártásba kerülhessen.

Motorok Toyota Motokrossz koncepció
Toyota motokrossz koncepció

A 2009-es Yamaha YZ450F-re épülő gép csillogóra polírozott és könnyített vázat, szénszálas oldalpaneleket, láncvédőt, hátsó féknyereg borítást és teleszkópvédőket kapott. Ha már a karbon cuccoknál tartunk, ebből készül az FMF Racingtől érkezett kipufogó is, amit a fejlesztők által alaposan megbütykölt YZ blokkhoz hangoltak. Bár mérési adatokat nem adnak még meg a motorhoz, valószínűsíthető, hogy a gyárinál jóval ütőképesebbre sikerült a hajtómű. Az Xceldyne fordított szelepvezetője, az átalakított szívó- és kipufogószelepek, a ventillátorral támogatott túlnyomásos levegőrendszer mind megannyi izgalmas megoldás, amelyre végül a Carillo hajtókarra szerelt JE dugattyú teszi fel a koronát. Megváltak a gyári hűtőtől is, helyette egy nagyobb hatásfokú alumínium radiátort választottak.

Motorok Toyota Motokrossz koncepció
Kattintson a képre a galériáért!

A külsőségekről a képek szinte mindent elárulnak, a piros küllőkkel fűzött Cycra Racing felnik, az ARC-től érkezett kuplung- és fékkar, Pi Research fedélzeti adatrögzítő – mind csupán egy-egy részlet, amit hirtelen kiemeltünk. Hogy kívánatos darab lett, nem kérdés, de ezek után kíváncsi lennék, mit alkotnának a Toyota mérnökei, ha egy sportmotor lenne a cél.

Címkék:  toyota , motokrossz , koncepció



Hr.Geiger
2010-01-30 15:55:55

Nekem kicsit sok a logó a gépen, túl tömény! A kevesebb több lenne.

KáoszXR6
2010-01-28 14:41:49

Jól néz ki,de akkor lenne az igaz ha a TOYOTA saját motort építene!Biztos király moci lenne!

freazer
2009-12-22 17:21:52

csicsáanak lehet hogy csicsás, de nagyon jol nézki

FeR1
2009-12-22 17:14:48

Szerintem meg túl csicsa...maradok a sima Yamaha verziónál.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár