hirdetés
2010-05-13 , Írta: zotya13, Képek: BMW
Bookmark and Share

A BMW berlini gyárában a mai napig kézzel készítik a motorok egyes alkatrészeinek egyedi festését.

Az 1800 embert foglalkoztató, berlini BMW gyárban napi 550-nél is több motor gördül le a futószalagokról. A gépek összeszerelését végző, számítógép-vezérelt robotok közt dolgozik az a hat BMW munkatárs, akiknek feladata a motorok benzintankjának és egyéb alkatrészeinek egyedi festése.



Minden egyes vonalat kézzel alkotnak meg, így minden általuk díszített BMW egyedi festést kap. A folyamat a „hand-lining” néven vált ismertté, és az 1923-ban gyártott BMW R 32-es motorkerékpáron jelent meg először. A festés eredetileg a modell stílusát és formáját hangsúlyozó díszítő elemként került a motorokra, és egy év kivételével 87 éve készül szabadkézzel.

Címkék:  bmw , gyár , festés



Petman69
2010-08-25 23:03:52

A német precizitásról tudnék mesélni, de a bevándorló délszláv és magyar bérmunkások kenterbe verték a saját környezetükben a németeket. De még az itthoni gyatra körülmények között is hozták legalább azt a színvonalat.

Szerintem is az lehet, hogy még nem tudják megoldani gépekkel. Talán ezért volt az egy év kihagyás. Vagy az is lehet, hogy már nem is akarják géppel megoldani, mert így gazdaságosabb. Mennyi szabad porcelánfestő kézműves kisiparos létezik sajna...

Gazs
2010-06-15 22:45:23

Tök jó hogy van ilyen. Mondjuk pont elvárná az ember a pontosságot és a precízitást egy bmw motor áráért...

figgol
2010-05-20 19:14:32

Igen, kell hozzá a tehetség és elhivatottság is...egész nap ezt csinálni, úgy hogy még a kezük se remegjen..

MZTibi
2010-05-18 23:53:17

Láttam erről korábban egy videót is és hihetetlen, hogy ezek az emberek, akik a tank csíkozását készítik, mekkora pontossággal és milyen gyorsan csinálják ezeket a díszítőelemeket.

figgol
2010-05-15 16:33:32

Persze, kellenek a vevők is nekik, akik fizetnek, anélkül minek gyártani....

hangszoro
2010-05-14 07:36:43

Valószínűleg azért sem állít be még 10 robotot, mert valamiért nem megoldható, de persze hagyjuk meg annak a szemléletnek is a helyet, hogy emberközpontúak........pedig addig kell az ember ott is, amíg fizet.
Az viszont tuti, hogy az emberi kéz utánozhatatlan, legalábbis most még nem megy.

figgol
2010-05-13 22:54:13

SZép dolog, megspórolhatná a cég az 1800 ember munkáját, ha beállít még 10 robotot, de nem, ők EMBERi munkaerőt is használnak...ezt kellene másoknak is utánozni! Na meg a német precizitást!

FeR1
2010-05-13 19:45:43

Tisztára, mint a Kindertojásban a játékok

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár