hirdetés
2016-02-27 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Ellendugattyús, öngyulladásos erőforrás

A belső égésű motorok terén manapság már rendkívül nehéz valami újat, valami igazán korszakalkotót létrehozni. A fejlesztőknek azt is komoly pozitívumként kell elkönyvelni, ha csak néhány tizedszázalékkal sikerül lejjebb tornászni az emissziót, miközben a névleges teljesítmény változatlan marad. Éppen ezért igencsak meglepődtünk, amikor megtudtuk, hogy az Argonne National Laboratory, a Achates Power Inc és Delphi Automotive összefogott, hogy megalkossanak egy olyan erőforrást, ami – állításuk szerint – 50 százalékkal jobb hatásfokú a korábbi konstrukcióknál.

 

Megoldásuk igen egyedi. A szuper motorként aposztrofált (ellendugattyús) blokkban a szembe mozgó dugattyúk egymástól távolodva megnyitják a ki és beömlő csatornákat, melyeken keresztül végbe megy a töltéscsere. Az így bekerült friss keveréket ezt követően annyira összepréselik, hogy az gyújtógyertya nélkül, magától begyulladjon és a folyamat újból kezdődjön. Az ütemek számát nézve tehát ez egy kétütemű erőforrás. Ugyanakkor fontos mégegyszer kihangsúlyozni, hogy bár ez egy benzin-levegő keveréket sűrítő motor, mégis pusztán a nyomás és a hő hatására indul meg benne az égési folyamat. Így tehát ezt a részét tekintve úgy működik, mint egy dízel.

 

A végeredmény – állítólag – egy benzinesre jellemző emissziókat produkáló, dízeles működésű, benzinmotor, ami másfélszer jobb hatásfokú, mint a manapság igen népszerű, közvetlen befecskendezéses, kis köbcentis turbómotorok.

 

(www.anl.gov)

Címkék:  kétütemű , ellendugattyus



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM / HELLO! Magazin


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia RS 125 Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Yamaha YZF-R125 Suzuki GSR 600 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Honda VTX 1800 Kawasaki ER-6n KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VFR 800 2003- Kawasaki Z750 2008 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Honda CBF125 2009 Triumph Tiger 1050 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Kawasaki ER-6n 2009 Honda Hornet 600 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Yamaha SR125 1997- Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 KTM 990 Supermoto T 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King
És ezt olvasta már?Bezár