hirdetés
2009-06-30 , Írta: Szabó Zoltán
Bookmark and Share

Telhetetlenek vagyunk! Soha nem elég nagy, soha nem elég erős, soha nem elég szép. De amikor azt hisszük, hogy talán mégis sikerült valami nagyon nagyot alkotni, akkor meglátjuk a szomszédét.

Van azonban pár eltökélt motorépítő aki nem akarta a véletlenre bízni a dolgokat és energiát, időt pénz nem spórolva megalkották a világ legnagyobb motorkerékpárjait. Ami közös bennük, hogy bár motorkerékpárra hasonlítanak igazán egyik sem az. Vagy csak pótkerekekkel képes mozgásba lendülni, vagy autóra hajazó vezetőfülke van benne. De persze ez semmit sem vesz el az értékükből.

Big Toe



Erre a motorkerékpárra, de talán egyetlen részletére sem lehet azt mondani, hogy kicsi. 5 m hosszú és 2,3 mm magas, a mérleg nyelve pedig 1645 kg-t mutat, ha a Big Toe rááll. A mozgatásáról egy 1975-ös Jaguar 5,3 literes, 12 hengeres blokkja gondoskodik, amely 300 LE-t présel ki magából. Ezzel a monstrum 100 km/h-s sebességre tud gyorsulni. És hogy utasa még véletlenül se unja magát, és ha lehetséges még több szempárt szegezzen a paripára, 4 db 500 W-os hangfalból tör elő a zene. Megalkotójának, Tom Wilbergnek 3 000 munkaórájába és nem kevesebb mint 80 000$-ba került a gépezet.



Hihetnénk, hogy ez a legnagyobb, de tévedünk!

Dream Big
A világ legnagyobb motorozható kétkerekűje (2005-ben Guinness Világrekord volt) ugyanis Gregory Dunham nevéhez fűződik, amely 3,429 m magas és 6,187 m hosszú és a tömege 2 948 kg! A vázába egy 8,2 literes V8-as blokk került a végsebessége pedig 104 km/h.



Dunham 3 év alatt építette meg alkotását ami 300 000$-jába került. Technikailag Dunham azonban inkább vezet mint motorozik, ugyanis a tanknak kinéző elemek funkciója mindössze az, hogy eltakarják a vezetőfülkét.

Monster Motorbike from Hell



Ray Baumann szörnyetege 9 m hosszú és 3 m magas. Motorja egy teherautóból érkezett, váltója hatsebességes automata, a teljesítményt pedig mindkét oldalra elhelyezett láncokkal adják át a hátsó keréknek, amely csakúgy mint az első egy Caterpillar munkagépből származik, és 1 m szélesek. A tömege több mint 13 tonna.

Ahhoz, hogy ekkora motort építsünk azonban nem mindig kell csúcstechnikát alkalmazni és nincs szükség rengeteg pénzre sem. Meg lehet valósítani abból ami éppen a ház körül van, feltéve, hogy van a ház a körül egy teljesen felesleges V12-es blokk ami köré építkezni tudunk.



Kérem figyeljék meg az apró részleteket, mint például az első futóművet, ahol laprugók segítik a hagyományos rugóstagokat. A gép méreteit pedig a miniatűrnek tűnő üzemanyagtank mutatja a legjobban.

Címkék:  rekord , tudta-e



Zsolty882
2010-12-28 20:31:10

az elsö(big toe) nem amerikai,hanem valamelyik észak-európai országból származik,finn ha nem tévedek nagyot,és tulajdonosa építette a legkisebb müködő motort is.Szerintem olcsóbban,és hasznosabban is be lehet kerülni a rekordok könyvébe

Gazs
2010-05-25 21:13:20

Mindenhol vannak hülye emberek akik nagyon sok dologgal szeretnek foglalkozni, miért pont a motorokat hagynák ki?

KáoszXR6
2010-01-28 15:52:46

Szerintem is az utolsó a legjobb!!

freazer
2010-01-05 21:46:58

az utolsó igezi remekmű, szerintem még szántani is lehet vele

J2T
2009-12-02 18:00:15

Csak nem AMERIKA ?
Na ennyi eszük van!
De nagy legyen, mint a tartozás!
Még-még-még!?

FeR1
2009-11-24 21:19:51

Az utolsó nagyon jó, ebbe télleg beleadta az építő a szívét-lelkét!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár