hirdetés
2017-03-14 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

Azok számára, akik kezükbe vették a Motorrevü legfrissebb (2017/03-as) számát, ismerős lehet új rovatunk címe. Visszatekintő sorozatot indítottunk, melynek keretében kimazsolázzuk a negyedévszázaddal ezelőtt megszületett anyagaink legjavát. Jöjjenek velünk és nosztalgiázzunk együtt!

Újságunkban többek között felelevenítettük, hogy miként vélekedtünk 1992-ben a menetbiztonsági elektronikákról. Itt a weben pedig megnézzük, hogy hogyan vette fel a versenyt a Yamaha XV 535 Virago a Harley-Davidson Sportster 883 Deluxe-szal.

 

A német adózási szabályok miatt 27 lóerőre lefojtott gépek, a kínálat két végét jelentették a maguk idejében. A Yamaháért 8750, a Harley-Davidsonért kereken 15 ezer márkát kértek. A különbség óriási, ami miatt a szerző is így fogalmaz:

 

„Tévedés azt hinni, hogy könnyű összehasonlítani a két gépet, mert mindkettő a fekvőteleszkóposok családjába tartozik. Ez körülbelül olyan ostobaság lenne, mint egy superbike-ot egy MZ-hez mérni.”

 

A folytatásban megtudjuk, hogy a 883-ason amit mozgatni kell, az nehezen működik:

 

„A kuplungkar kemény, a váltó nehézkesen veszi a fokozatokat és közben hangosan tiltakozik. Mikor belendül a szekér, a vezető azonnal komoly műszaki hibára gondol. Ha lassítani akar, a gyönge első fék helyett a hátsó féket kell használnia, s ha keményen tapos a pedálba, talán megáll.”

 

 

Ezt követően az amerikai modell teljesítményéről esik szó:

 

„A nyitott (lefojtatlan) változat 42 lóereje nem jelent különösebb veszélyt az emberiségre, 27 lóerősre szelídítve pedig inkább egy hízóborjút juttat az ember eszébe.”

 

Címkék:  25 éve írtuk , harley-davidson , yamaha , sportster , virago



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Suzuki SV650 2003- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Kawasaki Ninja 250 R Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki GSX-R600 2006-2007 BMW R 1200 GS 2010 Kawasaki ZX-10R Honda VTX 1800 Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 BMW S 1000 RR 2010 Honda CBF125 2009 Honda Hornet 600 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár