Yamaha XSR700

A Yamaha középkategóriás naked modelljét, az MT-07-et az első évben vitték, mint a cukrot – nem véletlenül. Most itt a méltán kedvelt playmobil „neo retro“ változatként XSR700 néven, divatos custom külsővel. Megjelenésében új, műszakilag gyakorlatilag változatlan – szerencsére.





Már a japánok sem a régiek. Az ezredforduló előtt zárkózottnak, nem túlzottan közlékenynek, valahogy kiismerhetetlennek tartották őket – legalábbis európai szemmel. Ma ezzel szemben nyitottak és kíváncsiak, igazi motorkerékpár-őrültek és vidám beszélgetőpartnerek, akik semmiben sem különböznek tőlünk. És másképp is dolgoznak, mint régen, időnként tovább is látnak a saját – japán – orruknál.

 

 

A Yamaha XSR700 jó példa erre. Bár japánok fejlesztették, de Európa közepén. A munkában a vezető szerepet a GK Design vállalta, amely idestova 60 éve tervezi a Yamaha összes modelljét, és régóta fenntart egy európai kirendeltséget. Az XSR-t legnagyobb részben Jun Tamura tervezte, aki korábban olyan ikonokat alkotott, mint az YZF-R7 vagy az MT-01. Vajon az XSR képes lesz hozzájuk hasonló kultuszstátuszt kivívni magának? Várjuk csak ki a dolgot. A cél mindenesetre megvan, az XSR a Yamaha-filozófia „Faster Sons” tagjaként olyan legendás modellek örökségét hivatott továbbadni az újkornak, mint az XS650 vagy az SR500...

 

A teljes anyagot a Motorrevü legfrissebb számában olvashatja! A lapot keresse az újságárusoknál, vagy fizessen elő! Akcióinkról ezen a linken tájékozódhat!