Yamaha MT-10SP/Tourer

A Yamaha nagyon komolyan beleállt a fejlesztésekbe. Az MT-10 alig kilenc hónap után megkapta az első frissítéseket, és nem azért, mert sürgős javítanivalót találtak volna. Ráadásul két új változat is bemutatkozott.





Behúzódtam a felezővonal mellé és vártam, hogy megnyíljon előttem az út. Egy hosszabb lejtős egyenesben aztán gáááz… és erre elszabadult a pokol. A soros négyhengeres fojtott, semmivel össze nem téveszthető hangon felüvöltött, kicsit elkönnyült a motor eleje és kilőtt. Két gyors mozdulat a bal lábfejjel – 4-5 –, az üvöltés kihagyás nélkül egy-egy pillanatra mélyebbre váltott – jó dolog ez a gyorsváltó. Ezred másodpercre a ragyogó TFT kijelzőre pillantottam és ennyit láttam, hogy 202, 203, 204… mármint km/h.

 

 

Előttem a többiek éppen felvillanó féklámpái, újabb kanyar. Belenyúltam a fékbe, a teleszkópok alig ültek össze. Az idegrendszer század másodperc alatt felmérte az ívét, a sebességet, nyomvonalat választott, gáz újra, finom kigyorsítás. Aztán bevillant az esti tájékoztató… három módban állítható kipörgésgátló… az enyém a Street üzemmódban van, lesz, ami lesz, rácsavarom. Azt hiszem, ilyet én még nem fordultam…

 

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebbszámában olvasható! A lap megtalálható újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található!