Yamaha MT-07 Moto Cage

Elsőre úgy tűnik, mintha vadonatúj modell lenne. Aztán látjuk, hogy valójában egy megvadított, színekkel megbolondított MT-07.





...Amúgy telitalálat ez az egész motoron érvényesülő piros-fekete-szürke szín játék, amely remekül kiemel az amúgy tipikusan naked bike-os vonalvezetésből egy-egy elemet. Mint például a vízhűtő oldalsó védőlemezét, a lengővilla forgástengelyét, a kézvédő légterelő spoilerét, vagy az elöl-hátul fellelhető két gumi élvédőt az idomon. A pontot az i-re a két eltérő fényezésű felnivel teszi fel a gyár. Kis híján zseniális az ötlet. Illetve az ötlet százszázalékosan zseniális, a kivitelezésért meg egyszerűen nyakon kellene verni valakit ott, a Yamahánál. Mert a felni pirosa bosszantó módon nem egyezik a motoron található többi pirossal. A valóságban sokkal jobban nem, mint ahogy az a fotókon látszik. A felni ugyanis nem piros, hanem bordó, de legalábbis meggyszínű, míg a többi rész a gyümölcsös példánál maradva, cseresznyepiros.

 

 

Részemről ennyi a motor megjelenésével kapcsolatos negatív észrevétel. András, legifjabb kollégánk ‒ aki amúgy a legkritikusabb hármunk közül ‒ három méterről még lelkendezik a forma láttán, közelebb lépve azonban nem tetszik neki, hogy a parányi légterelő lámpaidomra ragasztott matrica alatt három nagyobb levegőbuborékot is lel, a matricák és az említett gumi élvédők felragasztását is trehánynak találja, ez utóbbiaknál, mint mondta, attól félt, hogy „az erős napsütésben még leesnek itt nekünk”. Aztán arról faggatózott, hogy vajon az MT-07-eseket a kereskedésekben dizájnírozzák-e át Moto Cage-ekké, vagy így jönnek ki a gyárból...

 

A teljes teszt a Motorrevü 2015/07-es számában olvasható.