A Yamahát sem kell félteni: itt a csupasz R1M


Az Intermot szalonon ma nincs megállás. A nagy gyártók sorra mutatják be újdonságaikat. Az elmúlt órákban beszámoltunk már a BMW, a Kawasaki, a Suzuki és az Aprilia 2017-es gépeiről. A sort most a Yamaha friss modelljeivel folytatjuk. A hangvillás logóval fémjelzett márkánál mostanra időzítettek az MT-10 SP, az új MT-09 és az SCR950-es debütálását.

 

MT-10 SP:


 

2017-re a Yamaha MT család egy újabb taggal, az MT-10 SP-vel gazdagodik. A hiper-naked legfontosabb részletei az Öhlins elektronikus felfüggesztés és az R1M-éhez hasonló, csúcskategóriás TFT kijelző. Ezek mellett könnyű lesz még felismerni az egyedi fényezéséről (ezüst/kék/karbon) is, ami ugyancsak az R1M-et hivatott megidézni. Fontos még megemlíteni, hogy a sima MT-10 is megújult. A még tökéletesebb gázreakciók érdekében felfrissítették az alapmodell befecskendezési térképét, illetve mostantól széria a gyorsváltó is.

 

MT-09:

 

 

Akárhogyan nézzük az első MT-09-es színrelépése óta eltelt már három év, így hiába állja meg még mindig kiválóan a helyét, itt volt az ideje, hogy a Yamahánál alaposan hozzányúljanak és megalkossák a második generációját. Az egyik legszembetűnőbb változás az MT-10-estől megörökölt, dupla fényszóró és az ugyancsak friss hátsó traktus. Maga műszerfal nem változott, de közelebb került az első lámpa házához. Emellett az irányjelzők lejjebb, a hűtő mellett foglalnak mostantól helyet. További változtatás még, hogy 30 mm-t rövidült a váznyúlvány, amire új ülést is szabtak, illetve hogy az eddigi, hagyományos rendszámtábla-tartót megszüntették. Helyette az egyedi azonosítót egy, a lengővillához kapcsolódó, extra állvány tartja.

 

A kozmetikai módosításokon kívül az új modell megkapta a gyártó csúszó/rásegítő kuplungját, ami a kisebb működtetési erővel végrehajtható, precízebb kapcsolások mellett a radikális visszaváltásokat is támogatja. Azonban nem lesz feltétlen szükség a kuplungkar húzogatására, mert az új MT-09-esen széria a gyorsváltó is.

 

SCR950:

 

 

A tengerentúlon korábban már bemutatták, most Európán volt a sor, hogy megkapja az SCR950-et. Alapjait az XV950-es adja, de az SCR szélesebb kormányt, küllős felniket és mélyen barázdált offroad abroncsokat kapott. Az egész jármű külseje a nyolcvanas évek XT550-eseit idézi.

 

A stílushoz igazodó, fekete blokk mellett az enyhén megemelt ülését emelhetjük ki, ami alá egy tisztességes méretű tároló is jutott. További érdekessége, hogy meghagyták a szíjhajtását, így azért jobban tesszük, ha nem használjuk egyfolytában terepen.