Túraabroncsok 2. rész

Az ABS és a kipörgésgátló nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az olyan túraendurókat, mint a BMW R 1200 GS biztonságosan átmanőverezzük a vizes terepen. Az igazi előnyöket azonban a megfelelő gumi biztosítja. Öt enduróabroncsnak kell megmutatnia, hogy melyikük rendelkezik a legnagyobb tapadási tartalékokkal ‒ nem csak esőben.


Hogyan lehet egy olyan univerzális tehetséget, mint a „régi” levegőhűtéses BMW R 1200 GS, még jobbá tenni? A legegyszerűbb és egyben leghatékonyabb mód, ha vadonatúj gumikat húzunk rá. Ugyanakkor ez a tuningmódszer azt is feltételezi, hogy a gyártók megfelelő minőségű abroncsokat hámoznak ki a sütőformákból. Ez meg persze az ebből a típusból eladott mennyiségen áll vagy bukik. Amiből ugyanis túlságosan keveset értékesítenek, abból nem éri meg drága fejlesztéseket végezni. Végül is egy gazdálkodó vállalkozásnak a befektetések megtérülésére is ügyelnie kell. Persze az olyan motorkerékpárok, mint az R 1200 GS – a régi és az új modell egyaránt –, évek óta kiváló eladásokkal büszkélkednek. Az egyre növekvő állománnyal pedig a hozzájuk illő abroncsok vásárlása is biztosítottnak látszik. Annál is inkább, mivel a túraendurósok általában szeretik falni a kilométereket, és ennek a menetteljesítménynek köszönhetően gumicserére is sűrűbben jelentkeznek.

galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész
Kattintson a képre a galériához!


A menetteljesítmény címszó alatt álljunk csak meg tesztünk ezen érzékeny pontjánál. Kopásértékeket ugyanis hiába keresnek majd a következő oldalakon. Előző számunkban megjelent cikkünk a túraabroncsok tesztjéről talán képet adott arról, milyen hatalmas feladat a motorkerékpárgumik menetteljesítményének elemzése. Mindenekelőtt akkor, ha nem is csak gyakorlatinak kell lennie, hanem ezenkívül összehasonlíthatónak is.

2015 valójában nagyon jó év lett volna arra, hogy az endurógumikat ebből a szempontból is ismét górcső alá vegyük. A hat prémiummárka közül ugyanis rögtön hárman is új profilokkal álltak elő. Ugyanakkor a Bridgestone olyan szűk határidőt szabott az új A40-nek, a tisztességben megőszült Battle Wings utódjának, hogy a tesztpéldányok nem érkeztek meg a próba kezdetére Japánból. Ezért az A40-ről végül csak külön megjegyzésben írtunk, mert csak jóval a kezdés után tudtuk összehasonlítani a többiekkel. A fontos vizesfelületi eredmények ekkorra már teljes mértékben elkészültek, csak az ideális körülmények közti tesztelésen (napos, meleg és száraz idő) szereztünk vele tapasztalatot országúton és autópályán. Ezeket röviden és tömören összefoglaltuk a cikk utolsó oldalán.

galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész

Harc az idővel a Motorrad gumitesztjén. A boxutcában is másodperekről van szó: adatokat kiolvasni, gumicserét előkészíteni

A többi abroncsot azonban intenzív próbáknak vethettük alá. És mivel utoljára – két évvel ezelőtt ‒ a Triumph Tiger Explorerrel teszteltük ennek az abroncscsaládnak a kopását, ezért több helyen is utalunk az akkor tapasztalt menetteljesítményekre.

Ábécérendben az első helyen régi ismerőst üdvözölhetünk a Conti Trail Attack 2 révén. Megmérettetéseinken a hannoveri gyártó gumiabroncsai mindig sportosságukkal és fürgeségükkel tűnnek ki. Nem kivétel ez alól a TA2 Z specifikációjú első abroncsa sem. Annál is inkább, hiszen a BMW-n még jobban viselkedik, mint két évvel ezelőtt a kemény hangolású Triumph-on. Míg akkoriban jelentős kormányszitálás árnyékolta be a menetkényelmet, idén a GS-en már semmit sem éreztünk ebből. A hiperaktív Contik csak az egyenesfutás terén mutatnak hiányosságokat – immár szintén hagyományként. A teljesen egyenes pályákon való száguldás szintén nem tartozik a TA2 erősségei közé, ugyanakkor szabályosan habzsolja a bármilyen fajtájú kanyarokat. Az az endurópilóta, akit hasonló fából faragtak, boldog kapcsolatot ápolhat a Contival. Viszont jobb, ha nem ered el az eső, hiszen a Conti nem igazán szereti a nedves burkolatot. Meg kell hagyni ugyanakkor, hogy az ezen a téren elért idei utolsó hely viszonylagos. A két évvel ezelőtti teszten a TA2 megmutatta, hogy esőben sokkal jobban viselkedik, mint elődje. Idén azonban az tett be neki, hogy a két vadonatúj konkurens erősen elhúzott. Ezzel elérkeztünk a D-hez: nézzük meg, mit tud a Dunlop, a teszt egyik új résztvevője.

Az enduróabroncsok országúton és autópályán
Durván faragva, de simára vasalva
galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész

Manapság a korszerű túraendurókat olyan gumiabroncsokkal szerelik fel, amelyek fejlesztése során pontosan követték a pilóták igényeit. Ami azt jelenti, hogy ezekre a motorokra általában nem durva bütykös gumi kerül. Bár a mai enduróabroncs-generáció profilképe még valamelyest durvának mondható, de lényegében ezeket a gumikat is általános országúti használatra alakítják ki. Hogy milyen lehetőségek rejlenek bennük egy kis offroadozás során, gumitesztünk következő (2015/10) számunkban megjelenő harmadik részében vizsgáljuk meg alaposan.

 

Először azonban ennek az összesen hat gumiabroncspárnak a tesztelésére indulunk egy változatos országutakkal tarkított tájra a Jagst folyó völgyébe – a Würzburg és Heilbronn közti terület jó tipp a kanyarbolond motorosok számára. Álljunk csak meg egy pillanatra: hat modell a teszten, de csak öt a táblázatban? Igen, hiszen sajnos a Bridgestone-nak nem sikerült határidőre leszállítania az A40-et, ezért nem tudtuk tesztelni a vizes pályán. Az A40 lett volna egyébként a harmadik vadonatúj modell a teszten. Így vele kapcsolatban csak az ideális körülmények között, száraz úton szerzett benyomásainkról számolhatunk be. Természetesen ez nem elegendő ahhoz, hogy a Bridgestone bekerüljön az értékelésbe. Egy első benyomáshoz viszont elég tapasztalatot szereztünk vele, lásd a 68. oldalt. Az országúti tesztek után a közeli A 81-es autópályán vizsgáltuk meg, hogy teljes sebességnél milyen stabilak a gumik. Hiszen a tartós teszten nálunk lévő KTM 1190 Adventure is azt mutatja, milyen neuralgikusan reagálnak a magas motorok a nagy sebességre. Ezért az izgalmas kérdés: melyik abronccsal megy úgy a GS, mintha sínen húznák?

 

Összegzés

A helyezésekre vetett pillantás után vajon egyértelmű, hogy mi kerül legközelebb a GS és hasonló modellek abroncsaira? Az egyes résztesztek pontozásánál még egyértelműbb, hogy a pilóták melyik abroncsot szerették leginkább. Világos, hogy az első két helyezettet minden további nélkül merjük ajánlani bármikor. Aki viszont extrém fürgeséget szeretne az országúton, a bombabiztos stabilitásra azonban nincs szüksége, az nézze meg közelebbről a Conti Trail Attack 2-t. Aki viszont egy kiegyensúlyozott keveréket keres mindezekből, azt a Metzeler Tourance Next teheti boldoggá.

 

Országút/autópálya

Új állapotban

Maximális pontszám CONTINENTAL TRAIL ATTACK 2 DUNLOP TRAILSMART METZELER TOURANCE NEXT MICHELIN ANAKEE III PIRELLI SCORPION TRAIL II
Manőverezési készség 30 28 27 26 25 27
Kormányzási pontosság 30 26 26 26 25 27
Kanyarstabillitás 20 18 18 18 17 19
Tapadás kanyarban 10 9 9 9 8 9
Tapadás gyorsításkor 10 9 9 9 8 9
Egyenesfutás csomagokkal 10 7 7 8 10 8
Menettulajdonságok utassal 20 16 17 17 16 17
Viselkedés a határtartományban 10 6 9 8 7 9
Felállítónyomaték 10 8 8 8 7 8
Összesen 150 129 130 129 123 133
Helyezés 3. 2. 3. 5. 1.

Mindenekelőtt csodálkozva vettük tudomásul, hogy a Dunlop beszüntette a 2011-ben eredményesen indult Trailmax TR91 gyártását. Helyette a Trailsmartot kínálják, amely magasabb áron kapható. Persze az utódnál is egyértelműen átsejlik a TR91 génjeinek öröksége. Már ez is teljesen meggyőzött bennünket az országúton, a Trailsmart pedig hű maradt ehhez a karakterhez.

Ugyanez a helyzet a vizesfelületi tulajdonságoknál, ahol a Trailsmart biztonságérzetet közvetít a pilótának. A TR91-gyel egy gond volt: a nagymértékű kopás, amelyet a Dunlop most a Trailsmartnál egy új keverékkel, jobb szilikaalapanyaggal és új profildizájnnal igyekszik javítani. Hogy vajon ez sikerült-e? Sajnos ezt a kérdést egy évvel el kell napoljuk…

A két következő abroncs esetében erre a kérdésre egyértelműbb választ lehet adni. Hiszen a Metzeler Tourance Next és a Michelin Anakee III is szerepelt már a két évvel ezelőtti endurógumitesztünkön, és a Triumph Tiger Exploreren teljesítették a 4000 kilométeres távot.

galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész

A Pirellivel a GS nem csak vizes burkolaton tündököl. A Trail II az év újdonsága

A Metzeler bámulatosan jól bírta a hosszú menetet. Az eredmény az akkori kopásteszten a Cevennek különösen jó tapadású útjain a kiváló második helyezést hozta, amiért pluszpontot is kapott a gazdaságosság terén. Még jobb eredménnyel zárt a Michelin Anakee III, mely az első helyen végzett. Összegzésként ezt olvashatjuk az akkori próbatételről: „A profil nem csak rendkívül robusztus, a 4000 kilométeres motorozás sem hagyott mély nyomot rajta.”

Ezeket az értékeket jól összevethetjük az idei, R 1200 GS-en abszolvált eredményekkel. Ahol is a Tourance Next egyértelműen megelőzi az Anakee III-at. A Michelin enduróabroncsa ugyanis pusztán funkcióját vizsgálva nem igazán tudott bizonyítani sem a száraz, sem a vizesfelületi feladatban. Országúton túlságosan lomha, nedves úton valamivel több biztonságérzetet várnánk tőle. Teljesen másképp viselkedett a Metzeler. Pluszpontot érdemel kiegyensúlyozottsága, amelyet az országúti motorosok becsülnek majd meg leginkább, emellett vizes burkolaton is kiválóan teljesített. Szintén pozitív a kiváló egyenesfutási stabilitása autópályán. A kopásteszten szerzett tapasztalatokkal együtt ez már-már verhetetlen kombinációnak tűnik.

Enduróabroncsok esőben
Digitális segítség, analóg döntés
galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. részPoros ösvények, varázslatosan csillámló tengerparti utak, fejedelmi alpesi hágók. Persze egy GS, egy Varadero, egy V-Strom vagy egy Super Ténéré boldog tulajdonosaként rögtön ilyen célokról álmodunk, nem pedig egy sikamlósan esőáztatta, ráadásul bitumennel foltozott aszfaltburkolatról. Ha viszont a pilóta valóban ilyen körülmények közé kerül, akkor izzadságcseppekkel a homlokán igyekszik végiggondolni, hogy vajon megfelelő gumiabroncsokat választott-e a motorjára. Kérjük, ehhez még egyszer idézze emlékezetébe az Országút/autópálya-értékelés táblázatát. Az első és utolsó helyezettet mindössze 10 pont választja el egymástól – a lehetséges 150-ből. Ez még hét százalék sincs. Vizesfelületi értékelésünk ugyanakkor azt mutatja, hogy az esőáztatta utakon sokkal jelentősebbek a különbségek a gumik között. Itt a 100 lehetségesből már 20 pont választja el az első és ötödik helyezettet. Pedig az R 1200 GS kipörgésgátlóval és ABS-szel felszerelve küzd meg a mesterségesen nehezített körülményekkel. Különösen a fékútadatok tanulságosak. Míg a bokszer a legjobb gumikkal vizes burkolaton 55 méter után áll meg, a Contival vagy a Michelinnel legrosszabb esetben még egy-két autóhossznyit is továbbmegy. Nem túl jó elképzelni, igaz?

 

Menettulajdonságok vizes felületen Maximális pontszám CONTINENTAL TRAIL ATTACK 2 DUNLOP TRAILSMART METZELER TOURANCE NEXT MICHELIN ANAKEE III PIRELLI SCORPION TRAIL II
Manőverezési készség 10
9
9
9
8
10.
Kormányzási pontosság 20
17
18
18
16
19
Tapadás kanyarban 20
15
19
19
17
20
Tapadás gyorsításkor 20
16
19
19
16
20

Határtartomány

20
14
19
18
16
20
Fékezés 10
7
8
9
7
9
Fékút 100 km/h-s sebességről, m
63,2
55,9
54,3
61,2
55,1
Sebesség az Omegában, km/h
66,7
69,9
67,4
68,3
73,2
Köridők, min 1:08,84 1:06,43 1:06,46 1:07,75 1:03,02
Összesen 100
78
92
92
80.
98
Helyezés 5.
2.
2.
4.
1.

A következő nagy gumitesztünk ebben a kategóriában mindenesetre nagyon izgalmasnak ígérkezik. Hiszen a dinamika terén az új Pirelli Scorpion Trail II elképesztően magasra tette a lécet. Az R 1200 GS számára valóban ez az abroncs az egyik legjobb tuningolási mód. A terepbokszerrel kapcsolatban soha eszünkbe sem jutott volna lomhaságra panaszkodni, de miután Scorpion Trail II-t húztunk fel rá, még akár így is vélekedhetnénk.

Így teszteltünk
Gumik a határtartományban

Még mindig a 110/80 R 19 és 150/70 R 17 abroncsformátumok a legkelendőbbek, ezért tesztelésükre nem a vízhűtéses BMW R 1200 GS-t, hanem a „régi”, levegőhűtéses modellt alkalmaztuk. A vizesfelületi tesztelést a Michelin Fontagne-i (Salon-sur-Provence/Franciaország) teszpályáján végeztük. A teszt során elsősorban az alábbi tulajdonságokat vizsgáltuk:

 

 

Manőverezési készség

A kormányra kifejtett, ahhoz szükséges erő, hogy bedöntsük a motort, illetve lassú vagy váltott kanyarokban tartsuk az ívet.

 

 

Tapadás gyorsításkor*

Oldalvezetés és erőátvitel eltérő sebességű kanyarokban vizes, illetve száraz burkolaton.

 

Kormányzási pontosság*

Eltérő sebességgel végzett tesztek bonyolult sugarú kanyarokban. Arról ad felvilágosítást, hogy követi-e a motor az ívet, amelyet a pilóta megszab a kormányzással, vagy jelentős korrekciókra van szükség.

 

 

Viselkedés a határtartományban*

Az abroncsok uralhatósága a tapadás határán – vizes és száraz útburkolaton egyaránt.

 

 

Kanyarstabilitás

A behintázás vizsgálata (váltott) kanyarokban és úthullámok esetén. Utassal és szólóban, nagymértékű bedöntésnél, kigyorsításkor vizsgáljuk.

 

Tapadás kanyarban*

Oldalvezetés maximális bedöntéskor vizes, illetve száraz burkolaton. Keskeny határtartományban mozgunk, ezért ezt a tesztet csak zárt pályán végezzük.

 

 

Egyenesfutási stabilitás

Nagy sebességű haladás autópályán. A motor stabilan tartja az irányt vagy zavaróan beszitál?

 

Felállítónyomaték

Kanyarban való fékezéskor a motorkerékpár bizonyos mértékben felegyenesedik. Ezt a reakciót ellentartással a kanyar belseje felé eső kormányvégen ki kell egyenlíteni.

 

Guminyomás a teszten

2,2 bar elöl, 2,5 bar hátul

 

*A csillaggal jelölt kategóriák minden olyan motorkerékpárra értelemzhezőek, amelynek geometriája a BMW R 1200 GS-hez hasonló

Vizes burkolaton a Pirellivel felszerelt GS akár vígan körözhetne is az őt követő mezőny körül. A 2015-ös endurógumiteszt győztesének egyelőre semmiféle árnyoldalát nem tapasztaltuk. De ne felejtsük el, hogy elődje utolsó helyen végzett a kopásértékelésnél. Állítólag a 2-es számú Trail jobban viselkedik majd ezen a téren. Szerintünk az ilyen jó teljesítménynek ára van – általában a kopás terén is.

A költségek miatt sem kell túlzottan aggódnunk, mert az öt tesztabroncs közül érte kérnek a legkevesebbet.

galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész

CONTINENTAL

TRAIL ATTACK 2

TÖMEG: elöl 4,9 kg, hátul 7,1 kg

SPECIFIKÁCIÓ: elöl „Z“

GYÁRTÓ ORSZÁG: Németország

DUNLOP

TRAILSMART

TÖMEG: elöl 5,2 kg, hátul 7,6 kg

GYÁRTÓ ORSZÁG: Franciaország

METZELER

TOURANCE NEXT

TÖMEG: elöl 5,1 kg, hátul 7,2 kg

GYÁRTÓ ORSZÁG: Németország

ÉRTÉKELÉS

Országút/autópálya: (129 pont, 3. hely)

A Conti abroncsai általában igazi országúti modellek – ez alól ez az endurógumi sem kivétel. Országúti tesztünkön a

Trail Attack 2 bebizonyította, hogy a konkurenciával szemben neki a legjobb a manőverezési készsége. Ráadásul az

R 1200 GS-en kimondottan semlegesen viselkedett a teljes bedöntési tartományban, kedveltük ezenkívül tiszta visszajelzését és jól érezhető tapadási tartalékait. Fékezéskor tanúsított felállítónyomatéka még elfogadható, de a stabilitás érzékeny pont a Continál: egyenesfutása kissé ideges, elsősorban alaposan megpakolt állapotban. Mindehhez kisebb nyugtalanság is járul a gyors kanyarokban.

 

Vizesfelületi teszt: (78 pont, 5. hely)

A vizes tesztpályán jól jön a Continak jó manőverezési készsége és precíz kormányozhatósága, ezzel valamelyest fel tud zárkózni a negyedik helyezett Michelinhez. Összességében azonban esőben a hiányosságok dominálnak nála. Kis határtartomány, spontán megcsúszások és hosszú fékutak rontják az összképet. Ahol a Metzeler megáll, ott a Conti még 37 km/h-val száguld!

ÉRTÉKELÉS

 

Országút/autópálya: (130 pont, 2. hely)

Anno a Dunlop TR91 is jól teljesített a teszt ezen részén, a vadonatúj Trailsmart pedig semmiben nem marad el az előző modelltől. Kiváló visszajelzésének köszönhetően már néhány méter után bizalmat kelt, ami a tapadási tartalékait illeti. Kanyarban a Dunlop semlegességével és kezességével tűnik ki. Kiváló kormányzási pontosságával a Trailsmart különösen sportos vezetésre csábít. Ha a gumi nincs igazán precízen centrírozva, akkor egyenes haladásnál és kanyarban egyaránt enyhe szitálást érezhetünk. A teljesen megpakolt R 1200 GS kisebb bizonytalankodása teljes sebességnél az autópályán még elfogadható.

 

Vizesfelületi teszt: (92 pont, 2. hely)

A Trailsmart meggyőző fellépésével itt is méltónak bizonyul a nagy előd, a TR91 kiváló tulajdonságaihoz. A mérési protokoll egyértelmű értékeket mutat: a kanyarban mért sebesség és a köridő csak kevéssel marad el az első helyezett Pirelli Scorpion Trail II mögött, ráadásként a 100 km/h-ról történő fékezés is kifogástalan. Széles határtartománya és kiváló tapadása esőben is biztonságos érzést ad.

ÉRTÉKELÉS

Országút/autópálya: (129 pont, 3. hely)

A tiszta sportosságot az elefántos abroncs átengedi konkurenseinek – a Continak, a Dunlopnak és az ugyanebből a házból való Pirellinek. A Tourance Next inkább kiegyensúlyozottságával emelkedik ki a többiek közül. Bedöntéskor stabil marad, és pontos kormányzást tesz lehetővé. Egyenes rohanásnál az autópályán bizalmat keltően stabilan viselkedett, akár egyedül ülünk az 1200 GS-en, akár utassal vagy éppen megpakolva. Ugyanakkor a Tourance Nextnek kanyargós országúton meg kell hajolnia az olyan agilisabb modellek előtt, mint a Trail Attack 2, a Trailsmart vagy a Scorpion Trail II.

 

Vizesfelületi teszt: (92 pont, 2. hely)

A pontegyenleget nézve a Metzeler ugyanúgy áll, mint a Dunlop, pedig az abroncsok karakterét tekintve érezhető különbségek vannak köztük. Kanyarban jobb tapadási tartalékainak köszönhetően a Trailsmart vezet, míg a Tourance Next kiváló vizesfelületi tapadásával brillírozik a vizes pályán való gyorsításkor és fékezéskor. A köridőket tekintve ez kiegyenlíti egymást, így végül mindkét gumi a második helyen végez.

ÖSSZEGZÉS

A Conti az endurószegmensben is jó országúti gumit kínál a Trail Attack 2 személyében. A gyors szakaszoknál azonban hiányoltuk a stabilitást, esőben a tapadást – és ezáltal a bizalmat.

 

Helyezés: 4. hely, 207 pont

ÖSSZEGZÉS

A Dunlop újdonsága kiváló menetteljesítményekkel indult az új szezonban. Országúton a Trailsmart sportos tulajdonságaival tűnik ki, esőben jó tapadásával.

 

Helyezés: 2. hely, 222 pont

ÖSSZEGZÉS

A Metzeler a mindentudó az endurógumik között. Aki tökéletes semlegességet, kiváló stabilitást és esőben is megbízható viselkedést keres, az jól jár a müncheni márka Tourance Next abroncsával.

 

Helyezés: 3. hely, 221 pont

 

galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész galéria Gumiteszt - Túraabroncsok 2015, 2. rész

MICHELIN

ANAKEE III

TÖMEG: elöl 5,6 kg, hátul 6,9 kg

GYÁRTÓ ORSZÁG: Thaiföld

PIRELLI

SCORPION TRAIL II

TÖMEG: elöl 5,3 kg, hátul 7,2 kg

GYÁRTÓ ORSZÁG: Németország

ÉRTÉKELÉS

Országút/autópálya: (123 pont, 5. hely)

Még ha a széles barázdák inkább terephasználatot sugallnak is, az Anakee ezen a teszten leginkább az autópályán tündökölt. Egyik erőssége a megingathatatlan egyenesfutás. A Michelin még 200 km/h-es tempó fölött is stbilan tartja az irányt, mindegy, hogy éppen egyedül vagy utassal és sok csomaggal ülünk-e a GS-en. Kiváló megoldás tehát a távolra utazóknak. Az autópályáktól távolabb, keskeny országúton azonban alaposan meg kell küzdeni az Anakee III-mal. Lomha kormányzási viselkedésével alig tud felzárkózni a többiekhez. A tapadási tartalékokról sem kapunk igazán visszajelzést. A saját csillapítás kisebb, mint a konkurencia esetében, kanyarban való fékezéskor erős felállítónyomaték érezhető.

 

Vizesfelületi teszt: (80 pont, 4. hely)

Más típusú testvérmodelljeitől eltérően az Anakee III nem rendelkezik a Michelintől megszokott kimagasló vizesfelületi tulajdonságokkal. A konkurens modelleknél hamarabb elfogynak a tapadási tartalékok, és a francia abroncs fékezésnél is lemarad a többiektől.

ÉRTÉKELÉS

Országút/autópálya: (133 pont, 1. hely)

A Pirelli legújabb modelljével is hű marad elveihez, és a Scorpion Trail II személyében elsőrangú sportgumit küld csatába a GS géposztály számára. Kormányzási pontossága a legjobb a mezőnyben. Épp ilyen kimagasló a kanyarstabilitása, amely extrém sportos vezetésre ösztönzi a pilótát. Tökéletes a visszajelzése a meglévő tapadási tartalékokról, ezért teljes bizalommal döntjük mélyre a GS-t. Bár a Conti még egy hajszállal jobban manőverezhető, viszont a Pirellit az autópályás száguldás sem zökkenti ki nyugalmából: teljes sebességnél is stabil marad akár utassal és csomagokkal megpakoltan is.

 

Vizesfelületi teszt: (98 pont, 1. hely)

A pontszámok mindent elárulnak: mindössze két pont hiányzik a maximálishoz. Ezeket a Scorpion Trail II pont a konszern másik abroncsával, a Tourance Nexttel szemben „veszíti el” a fékezéses teszten, ahol a Metzeler egy cseppet még hamarabb áll meg. Egyébként a Pirelli páratlanul viselkedik a vizes pályán. Tapadása fenomenális, a második helyezettel szembeni előnye jelentős.

ÖSSZEGZÉS

Úgy megy, mintha sínen húznák. Aki túraendurójával gyorsvonatként száguldozik távoli tájakra, az jól jár a Michelinnel. A kanyarokat, ráadásul esőben viszont inkább kerüljük vele.

 

Helyezés: 5. hely, 203 pont

ÖSSZEGZÉS

Ez a belépő bizony jól sikerült. A Pirelli vadonatúj papucsa a GS géposztály számára dinamikus módban nem is lehetne ennél jobb. Kiváló országúti teljesítmény és lenyűgöző viselkedés esőben – minden elismerésünk!

 

Helyezés: 1. hely, 231 pont