Tomos E-Lite (A forgalmazó adataival frissítve)

Elég egy pillantás a kedves kék-fehér robogóra, máris tudjuk, hogy egy modern, ökotudatos világpolgár érkezik hangtalanul. Kozmopolita csajoknak van rózsaszín is.





...Ülése meglepően alacsony, a legapróbb termetű hölgyrobogósnak sem gond nyergéből a telitalpas lábletétel, és kompaktsága ellenére a lábtér elég tágas. A kicsi, könnyű test jól manőverezhető. Egy pillanatig sem érezni ügyetlennek, függetlenül, hogy az utunkba akadó aknafedeleket éppen kikerülni akarjuk, vagy vakmerően átvágni rajtuk. Az extrém rövid, 1170 mm-es tengelytáv és a nagy kormányelfordulási szög révén pedig egészen pici helyen képes megfordulni. 10 colos kerekein még végsebességgel is stabilan halad, az egész olyan nagyon egyben van érzetet ad. A 2 lóerőnél valamivel kevesebb teljesítménnyel pedig könnyedén elboldogul a két kicsi fékdob. A műszerfal remek példa arra, hogy hogyan lehet valamit egyszerűen, mégis nagyon cukin megoldani. Egy smile-t formázó villanykábelbe húzták a töltöttségi szintet jelző sávokat, emellett a sebesség, a megtett kilométer olvasható le róla.

 

 

A gyári adatok alapján a 40 voltos, 1350 wattos szénkefe nélküli egyenáramú villanymotor egy felnőtt utast 45 km/h-s tempóval képes szállítani. Ez igaz is, ha megfelelően sík az út, Érd utcáin néha sikerült 51 km/h-ra felgyorsítani. A fővárosi rohangászós robogókat csak erős kompromisszummal válthatná ki az E-lite, az agglomerációból sem fog vele senki munkába járni, inkább nyugodt, és főképp sík vidékre való. A visszaúton, amikor már nem kellett izgulnom az esetleg túl hamar lemerülő akku miatt, igen gyakran nyomogattam a Boost gombot a felemelő 20 másodpercekre vadászva...

A teljes tesztet a Motorrevü 2015/08-as lapszámában találja!

 


Frissítés:

Legnagyobb sajnálatunkra valahogy lemaradt a cikkünk végéről a hazai forgalmazó. Ezt most itt, a töredelmes bocsánatkéréseket követően pótoljuk!

A Tomos-ok értékesítését a Cafe Racer Company Kft. (2476 Pázmánd, Vadász utca 12.) végzi.